2008-09-03, 13:54
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Ponera att CS är gm och har kollat upp T´s arbetsschema innan. Enligt schemat skulle han väl vara på möte till kl. 19 (?), om jag har uppfattat det rätt. Då borde han ha varit hemma vid 19.15, kanske. Varför väntade då CS till ca 19.10 innan hon ringde på? Då riskerade hon verkligen att stöta på honom... Dessutom varför vänta så sent så att hon precis skulle hinna innan tåget skulle avgå till Stockholm. Tänk om hon skulle missat tåget... Om hon kom till Arboga 18.10 ca, varför inte "slå till" ( ) tidigare?

TVÅ SPEKULATIONER:

1. CS vandrar runt för att mobilisera mod.

2.CS plan är att skada T genom att döda E. CS har hyfsad bra koll på Es kvällsrutiner, sedan tidigare ”kvällsbesök” utanför villan, Es blogg etc. I förhör har E, om jag minns rätt ?, nämnt att hon och barnen ibland går upp till övervåningen redan kl. 18.30 för Ms kvällsbad. CS väntar så länge hon anser sig kunna för att slippa barnens närvaro. Tyvärr blev det inte så…
2008-09-03, 14:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
Den tiden kan inte stämma, dvs jag kan inte påminna mig att det var så bestämt. När var senaste msn-konversationen? Det är väl den sista hållpunkten vi har, och allt kan ha hänt direkt därefter.
[ edit: 'F verkade
säker på att sista svaret hon fick från Emma var kl. 18.54' FUP s 49]

Ca 19:10 är sista aktivitet på datorn - cookie bilddagboken
Ca och det här är väldigt ca 19:05-19:10 sista kontakt med systern I - inga loggar finns för att bekräfta tiden men I kunde precisera tidpunkten utifrån annat.
2008-09-03, 14:42
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
TVÅ SPEKULATIONER:

1. CS vandrar runt för att mobilisera mod.

2.CS plan är att skada T genom att döda E. CS har hyfsad bra koll på Es kvällsrutiner, sedan tidigare ”kvällsbesök” utanför villan, Es blogg etc. I förhör har E, om jag minns rätt ?, nämnt att hon och barnen ibland går upp till övervåningen redan kl. 18.30 för Ms kvällsbad. CS väntar så länge hon anser sig kunna för att slippa barnens närvaro. Tyvärr blev det inte så…

Ja, det skulle nog kunna stämma!
2008-09-03, 14:47
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wildone69
Ca 19:10 är sista aktivitet på datorn - cookie bilddagboken
Ca och det här är väldigt ca 19:05-19:10 sista kontakt med systern I - inga loggar finns för att bekräfta tiden men I kunde precisera tidpunkten utifrån annat.

E kommer alltså ihåg att hon sitter och chattar. Är nästa minne att hon öppnar dörren? Inte att det ringer/knackar på ellernågot annat? Ingenting annat emellan?
2008-09-03, 14:50
Bannlyst
Citat:
E kommer alltså ihåg att hon sitter och chattar. Är nästa minne att hon öppnar dörren? Inte att det ringer/knackar på ellernågot annat? Ingenting annat emellan?

Jag har inte alla detaljer om vad exakt hon kommer ihåg, så jag kan inte svara på vilka detaljer det finns i hennes minne angående den senaste timmen, precis som jag skrev i första inlägget.
2008-09-03, 16:03
Medlem
Veckans klubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PappasPralin
Avslaget, inte avklippt. Capish?

Edit: En klohammare har ju faktiskt en vass sida också, vilket betyder att håret kan slås/huggas av. Inget konstigt med det.

Det är väl mer troligt att hår följer med in i sårskadan än att det huggs av? Det är den fysiken som råder i mitt universum iallafall.
Man kan ju alltid prova att smida en sax där skären har samma grovlek och skärpa som hos en vanlig hammares klo. Pröva sedan att klippa en knippe hår med den saxen. Jag är villig att ge fem spänn till den som lyckas.
2008-09-03, 16:21
Medlem
PappasPralins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Veckans klubba
Det är väl mer troligt att hår följer med in i sårskadan än att det huggs av? Det är den fysiken som råder i mitt universum iallafall.
Man kan ju alltid prova att smida en sax där skären har samma grovlek och skärpa som hos en vanlig hammares klo. Pröva sedan att klippa en knippe hår med den saxen. Jag är villig att ge fem spänn till den som lyckas.

Jo, visserligen, men eftersom E hade håret i handen måste hon ju ha tagit sig mot huvudet och då alltså fått med de avslagna håret i handen (för håret har ju liksom inte hoppat dit av sig själv). Håret kan alltså mycket väl ha varit i såret (det var ju blod på) och sen fastnade det på E´s fingrar eller liknande.
Förstår du vad jag menar?
2008-09-03, 16:54
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Jo, visserligen, men eftersom E hade håret i handen måste hon ju ha tagit sig mot huvudet och då alltså fått med de avslagna håret i handen (för håret har ju liksom inte hoppat dit av sig själv). Håret kan alltså mycket väl ha varit i såret (det var ju blod på) och sen fastnade det på E´s fingrar eller liknande.
Förstår du vad jag menar?

Kanske eller kanske inte? Inte ens teknikern som beskrev detta i rättegången verkade säker på hur det hade gått till. Jag tycker att man kan göra mer för att utreda vems håret tillhör så det slipper finnas frågetecken om detta. Går ej i nuläget att utesluta att det är någon annans hår. Har hänt tidigare att gm placerat hår i offrets hand. Kanske för att skylla på någon annan t.ex.
Onödigt frågetecken anser jag.
2008-09-03, 16:58
Medlem
PappasPralins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Kanske eller kanske inte? Inte ens teknikern som beskrev detta i rättegången verkade säker på hur det hade gått till. Jag tycker att man kan göra mer för att utreda vems håret tillhör så det slipper finnas frågetecken om detta. Går ej i nuläget att utesluta att det är någon annans hår. Har hänt tidigare att gm placerat hår i offrets hand. Kanske för att skylla på någon annan t.ex.

Jag har min teori om var håret kommer ifrån så för mig finns det inget frågetecken kring detta. Svarade på VK´s inlägg.
2008-09-03, 17:01
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa

Om håren har placerats i handen för att lägga skulden på någon annan så är det ju rätt ointressant vems hår det är.
Tänk själv,när du slår i huvudet. Vart för du handen???
2008-09-03, 17:04
Medlem
knallkorks avatar
Citat:
Ponera att CS är gm och har kollat upp T´s arbetsschema innan. Enligt schemat skulle han väl vara på möte till kl. 19 (?), om jag har uppfattat det rätt. Då borde han ha varit hemma vid 19.15, kanske. Varför väntade då CS till ca 19.10 innan hon ringde på? Då riskerade hon verkligen att stöta på honom... Dessutom varför vänta så sent så att hon precis skulle hinna innan tåget skulle avgå till Stockholm. Tänk om hon skulle missat tåget... Om hon kom till Arboga 18.10 ca, varför inte "slå till" ( ) tidigare?

För att det var aktiviteter på gatan utanför huset kanske, har för mig att den blev folktom ca 18.30 när barnen gick in efter lek
2008-09-03, 17:06
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Jag har min teori om var håret kommer ifrån så för mig finns det inget frågetecken kring detta. Svarade på VK´s inlägg.

Är det inte bättre att fastställa vems håret är än att du och andra har olika teorier? En teori är inte samma som bevisad verklighet om du förstår vad jag menar.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in