Nu var det inte jag som kallade dig lögnare (tror jag iaf), men den information jag sett tidigare - som förnekats kraftigt -var att RJ redan på kvällen skulle angett CS som tänkbar GM innan NJ kom på tal,, och det är helt felaktigt.
CS kom däremot på tal när de satt och åt dagen efter och då var det RJ som bara slängde ur sig frågan p.g.a brevet han hade hört talas om, då hade chocken lagt sig och otänkbarheten att NJ skulle gjort detta mot sina egna barn hade sjunkit in. Men jag tror vare sig RJ eller T ens kom längre och bara lade den tanken åt sidan efteråt..tills polisen frågade T igen någon dag/ar senare..
När prata T RJ med "väninnan" som tipsa Polisen, känner du till nåt om det?
ehh först och främst tror jag ni är ute och far efter fel väninna.
Sen som svar på din fråga, va?
"När prata T RJ med "vänninnan""
Mig inte förstå..du mena en sak skriva annan?
Mig veterligen så slog både RJ men framför allt T bort den tanken rätt snabbt efter samtalet, det var för osannolikt...T trodde inte att det var möjligt ens när polisen första gången frågade honom om saken....sen dess har vi ju alla fått ändra uppfattning i den frågan men det är ju en annan historia.
Det var nog så här det gick till då C kom på tapeten.
FUP sid. 1097
J tror vid eftertanke, att det möjligen var dagen efter, tisdagen den 18 mars. J minns
detta eftersom, "att de var hem till familjen", således till Emmas föräldrar.
J uppger, att under dagen samlades kamratgänget hemma hos honom. På fråga vilka som
deltog där uppger han M, M J, A S och Henke, Henrik
A, S K, S T och hans lillebror D M. J
uppger att hans lillebror inte var så involverad i detta.
Någon gång under dagen, J minns inte om det var förmiddag eller eftermiddag, åkte
M, S, S T och han i S bil hem till familjen Jangestig, det
vill säga Emmas föräldrar.
Emmas mamma E var hemma, samt Emmas systrar I och F. En pojkvän till någon av
I eller F, vid förnamn eventuellt K.
J tillfrågades vad de pratade om i kompisgänget då de samlades hemma hos honom,
varvid han uppger, "att de försökte stämma av med varandra vad de visste". De diskuterade
eventuell gärningsman.
J tillfrågades vad hans första tanke var på gärningsman, då han fick vetskap om
händelsen.
J uppger, att han redan från början var fullt på det klara att N L - Jangestig
inte kunde vara gärningsmannen. Detta för att han just hade pratat med honom på telefon
efter händelsen och J "skulle aldrig någonsin tänka sig att han kunde göra Emma och
barnen så illa", såsom han känner honom.
Detta, att han inte trodde att N var gärningsmannen, även med tanke på, att han var med
då Emma och "Togge" hämtade barnen på lördag 15 mars 2008 och att han var hemma hos
N och sambon och sov över. Då fanns inte några som helst tecken på aggressioner eller
liknande mot Emma, från N sida.
Under samtalet hemma hos J kom han och M, kallad Mickis, på att "tyskan var
den enda som skulle kunna ha något emot Emmas barn".
J tillfrågas med anledning av detta, vad?, varvid J uppger, att någon eller några
veckor innan "allt detta hände", hade han varit inne på "Togges" hemsida, på internet, där
Togge berättat om sina problem med en tysk kvinna.
I samband med att, han och "Micks" (M) de då var inne på Togges hemsida och läste
detta, vet han att han diskuterade med Mickis redan då, att "de fann den tyska tjejen mycket
skum och att hon verkade ha problem med sitt psyke".
Då de två, han och "Mickis" (M) satt där och samtalade, "var det det enda logiska som
föll på plats, att det måste vara den tyska kvinnan som gjort detta", det vill säga "skadat
Emma och slagit/dödat barnen".
Nu var det inte jag som kallade dig lögnare (tror jag iaf), men den information jag sett tidigare - som förnekats kraftigt -var att RJ redan på kvällen skulle angett CS som tänkbar GM innan NJ kom på tal,, och det är helt felaktigt.
CS kom däremot på tal när de satt och åt dagen efter och då var det RJ som bara slängde ur sig frågan p.g.a brevet han hade hört talas om, då hade chocken lagt sig och otänkbarheten att NJ skulle gjort detta mot sina egna barn hade sjunkit in. Men jag tror vare sig RJ eller T ens kom längre och bara lade den tanken åt sidan efteråt..tills polisen frågade T igen någon dag/ar senare..
Vet du om väninnan som tipsade polisen om CS var i kontakt med T och RJ INNAN hon tipsade polisen?
Det är tydligen populärt att uttrycka egna känslor med andras låttexter.
Men Noicer låter som något användarnamn. Noicer är inte uppkopplad. Hon chattade väl med T?
Logiken blir: Alla som skriver av artisters låtar är suspekta och kan bli misstänkta...
Det var en miss från polisen att inte förhöra alla anhöriga/vänner och bekanta vad dom gjorde tiden för morden då dessa förhördes.
Om inte annat till ett underlag för utredningen ifall CS hade haft alibi för tiden då dådet begicks.
Mycket bristfälligt polisjobb.