2008-09-01, 03:07
  #4513
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Nu är vi där igen.

Om det är mördaren som har pratat med E's syster på MSN så måste denne ha varit insatt i E och T's liv. Det diskuterades saker som bara E kände till enligt användare här. Men om vi tar ett lite vidare perspektiv, bara för sakens skull, så kan det vara så att också T kände till dessa saker. T är då gm enligt dig? Vem annars kan ha vetat dessa saker som det diskuterades om?

En nära vän.
2008-09-01, 03:11
  #4514
Medlem
cookie777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
En av Es innersko låg på golvet vid diskbäcken den andre utanför köket vid sagas koja så det tål att spekuleras ifall E flytt huset och i farten tappat sandaletterna.


och lämnat barnen?

Sen vet jag inte vad det har för betydelse om det nu vore så att hon försökt fly huset? Vad i det får fram något om tänkbar GM?
2008-09-01, 03:13
  #4515
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
En nära vän.
Och då har vi att välja på?
2008-09-01, 03:19
  #4516
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Och då har vi att välja på?

Jag känner inte till alla vänner. Kan förstå att de som känner de inblandade inte kan se denna möjlighet. Men likväl finns den. Det är min objektiva åsikt.

Givetvis måste det vara en nära vän till E. Som känner till det mesta om familjen.
2008-09-01, 03:20
  #4517
Medlem
Veckans klubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Kollar man på Es tidigare sms så har E aldrig tidigare sms T om hon ska ställa undan mat trots Ts oregelbundna arbetstider. Men detta tycks hon gjort samma kväll morden begicks.
Denna kväll den 17/3 fick E ett sms från L med en "kärlekshälsning" vilket E tidigare inte fått.
"Hej älskade vän! Hur är ni hemma på dagarna? Går max på dagis med men du och saga är hemma? Jag saknar er så..Så otroligt mycket. Jag drömmer om max fina leende, max värmande ord och sagas skratt..Och jag vill krama på min emma! Puss o Kram

Detta sms skickades 17/3 kl. 18.52.12

Lite märkligt att just på mordkvällen bryta av tidigare vanor.

Jag tycker det där sms:et är lite skumt. Hade inte L och E blivit jättebra kompisar och t o m bott ihop? Då borde väl L veta om Max går på dagis eller inte?
2008-09-01, 03:20
  #4518
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Nu är vi där igen.

Om det är mördaren som har pratat med E's syster på MSN så måste denne ha varit insatt i E och T's liv. Det diskuterades saker som bara E kände till enligt användare här. Men om vi tar ett lite vidare perspektiv, bara för sakens skull, så kan det vara så att också T kände till dessa saker. T är då gm enligt dig? Vem annars kan ha vetat dessa saker som det diskuterades om?
Nja, en tveka om att det inte gått rätt till med msn finns i FUP.
FUP sid.1102
LXXa hade kontakt på MSN med Emma ungefär en vecka innan det tragiska hände. Hon
uppger att allt var bra med Emma och att de skrev om allt möjligt vardagligt. Emma berättade
att hon var lycklig med "Togge".

FUP sid 1103
LXXa vill bara nämna att ibland när hon skrev till Emma på MSN, så hade hon en "känsla" av
att någon annan var inne på hennes MSN. Det grundar hon på att när hon konverserade/skrev
med Emma och ställde någon fråga så plötsligt slutade hon skriva bara. När LXXa senare tog
upp detta med Emma så svarade hon att det hade hon aldrig läst/sett.
2008-09-01, 03:22
  #4519
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Jag känner inte till alla vänner. Kan förstå att de som känner de inblandade inte kan se denna möjlighet. Men likväl finns den. Det är min objektiva åsikt.

Givetvis måste det vara en nära vän till E. Som känner till det mesta om familjen.

Ja det borde vara lätt för de boende i trakten att komma med förslag på vilka det kunde vara, vi får se om det finns nån modig som har något vettigt att tillföra.
2008-09-01, 03:24
  #4520
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Jag känner inte till alla vänner. Kan förstå att de som känner de inblandade inte kan se denna möjlighet. Men likväl finns den. Det är min objektiva åsikt.

Givetvis måste det vara en nära vän till E. Som känner till det mesta om familjen.
OK!

Så om vi sammanfattar så är din teori att om morden har skett före, låt oss säga 19.10, så är det någon mycket nära vän till E, alternativt T, som är gm? Har morden skett efter 19.10 så är det någon av ovanstående, CS eller random galning/inbrottstjuv som är gm?

Har jag tolkat dig rätt då?
2008-09-01, 03:26
  #4521
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cookie777
och lämnat barnen?

Sen vet jag inte vad det har för betydelse om det nu vore så att hon försökt fly huset? Vad i det får fram något om tänkbar GM?
Gm kanske redan befann sig i huset och den enda räddningen var från E att försöka springa ut.
__________________
Senast redigerad av Tulpanpernilla 2008-09-01 kl. 03:32.
2008-09-01, 03:26
  #4522
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Nja, en tveka om att det inte gått rätt till med msn finns i FUP.
FUP sid.1102
LXXa hade kontakt på MSN med Emma ungefär en vecka innan det tragiska hände. Hon
uppger att allt var bra med Emma och att de skrev om allt möjligt vardagligt. Emma berättade
att hon var lycklig med "Togge".

FUP sid 1103
LXXa vill bara nämna att ibland när hon skrev till Emma på MSN, så hade hon en "känsla" av
att någon annan var inne på hennes MSN. Det grundar hon på att när hon konverserade/skrev
med Emma och ställde någon fråga så plötsligt slutade hon skriva bara. När LXXa senare tog
upp detta med Emma så svarade hon att det hade hon aldrig läst/sett.

Var det inte det som hände även mordkvällen när systern chattade. Efter en viss fråga så kom inget svar? Kan minnas fel.
2008-09-01, 03:27
  #4523
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Nja, en tveka om att det inte gått rätt till med msn finns i FUP.
FUP sid.1102
LXXa hade kontakt på MSN med Emma ungefär en vecka innan det tragiska hände. Hon
uppger att allt var bra med Emma och att de skrev om allt möjligt vardagligt. Emma berättade att hon var lycklig med "Togge".

FUP sid 1103
LXXa vill bara nämna att ibland när hon skrev till Emma på MSN, så hade hon en "känsla" av att någon annan var inne på hennes MSN. Det grundar hon på att när hon konverserade/skrev med Emma och ställde någon fråga så plötsligt slutade hon skriva bara. När LXXa senare tog upp detta med Emma så svarade hon att det hade hon aldrig läst/sett.
Finns det nån tvekan angående mordkvällen? Jag tycker att det är det som är det relevanta här.
2008-09-01, 03:28
  #4524
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Var det inte det som hände även mordkvällen när systern chattade. Efter en viss fråga så kom inget svar? Kan minnas fel.
Det kan ju bero på att E då öppnat dörren för gm?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in