2008-08-30, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Nej, det är inte konstigt, Arboga är en liten stad...
Var har jag sett din avatar förut...

Marioo: Under min första utbildning läste vi en bok som hette: "Barns tankar om döden", oftast finns en förklaring som inte är så mystiskt.
Observera oxå att jag var en av dem som inte tyckte att CS "blodiga" musiksmak var ett indicie!

Har gammelfrun dåligt minne? Kanske på TV eller tidningar den senaste tiden...
2008-08-30, 17:45
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Ska jag behöva upprepa allt igen? Jag tror CS kan ha gjort detta, men är inte tvärsäker. Det finns anledning att fundera i andra banor.
Har du tur försvinner tråden om och när CS fälls, men min tvekan kommer vara kvar.
Enligt ditt inlägg så tvekade du inte längre.
2008-08-30, 17:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Enligt ditt inlägg så tvekade du inte längre.
Nej, det är möjligt. Men jag anser mig ha rätt till att ändra mig. När nya fakta kommer upp bör man göra det. Annars skulle väl MP och många andra hålla fast vid att N är rätt gm? DÅ fanns ingen tvekan alls, han var den skyldige.
2008-08-30, 17:54
Bannlyst
Har läst i FUP nu enligt den:

L började må dåligt några dagar innan 17:e mars, hade tänkt åka hem vid påsk (helgen efter?) men bestämde sig för att åka den 18:e istället. Kan inte se något som skulle tyda på att L gjort detta. Tror inte för ett ögonblick på att L gjort det.
2008-08-30, 17:56
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Nej, det är möjligt. Men jag anser mig ha rätt till att ändra mig. När nya fakta kommer upp bör man göra det. Annars skulle väl MP och många andra hålla fast vid att N är rätt gm? DÅ fanns ingen tvekan alls, han var den skyldige.

Vilka nya fakta anser du dykt upp nu?
2008-08-30, 17:57
Bannlyst
Jag tycker det är ganska många som precis som Gummesson säger ser det här som någon slags match? Vilken sida ska vinna? Det är firartårtor och champagne när deras "lag" gör mål.
Jag är intresserad av fallet och har ingen som helst anknytning till någon inblandad. Jag önskar att CS ska erkänna om hon gjort detta. Eller att det ska bevisas så det inte finns några tvivel. Jag tycker mycket hon gör och säger är konstigt men jag tycker även det finns andra som beter sig mysko.
Jag är enbart intresserad av att rätt gm fälls. Det får vara CS eller någon annan, där bryr jag mig inte.
2008-08-30, 17:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Vilka nya fakta anser du dykt upp nu?

Kan inte gå in på det konkret för jag orkar inte kolla datum etc..jag menade i allmänhet. T ex när man hör PIE:s slutplädering så fick det mig att tveka.
2008-08-30, 18:08
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av åsna
L började må dåligt några dagar innan 17:e mars, hade tänkt åka hem vid påsk (helgen efter?) men bestämde sig för att åka den 18:e istället. Kan inte se något som skulle tyda på att L gjort detta. Tror inte för ett ögonblick på att L gjort det.

Men har hon alibi? Vattentätt alibi bekräftat av polisen?
2008-08-30, 18:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Kunde inte ha sagt det bättre själv.

Vissa verkar drivas av en inre stolthet till det helt absurda. Man får inte ändra sig. Man måste hålla på ett lag o.s.v.

Även om det framkommer nya uppgifter. Även om det finns en massa tveksamheter.

Detta är ett fruktansvärt brott. Det viktiga är att rätt gm fälls.

Ja, det är ju bara förlorare när ett sånt här fruktansvärt brott begås. Det är tragiskt rakt igenom. Det finns inga vinnare.
Jag tycker faktiskt det är smaklöst att fira att CS kanske fälls. För att inte tala om alla smaklösa kommentarer kring en person som faktiskt inte ännu är dömd?
2008-08-30, 18:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Men har hon alibi? Vattentätt alibi bekräftat av polisen?

Borde inte vara så svårt att spåra, hon skickade sms till E samma kväll som det hände. Innan hon fick höra vad som hänt. Hon var i Göteborg, punkt slut. Hon hade pojkvän då så han borde väl kunna ge alibi.
2008-08-30, 18:19
Medlem
Citat:
Ja, det är ju bara förlorare när ett sånt här fruktansvärt brott begås. Det är tragiskt rakt igenom. Det finns inga vinnare.
Jag tycker faktiskt det är smaklöst att fira att CS kanske fälls. För att inte tala om alla smaklösa kommentarer kring en person som faktiskt inte ännu är dömd?

De smaklösa kommentarerna/falska anklagelserna/falska ryktesspridningen kring personer som varken är misstänkta eller åtalade då?
2008-08-30, 18:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
De smaklösa kommentarerna/falska anklagelserna/falska ryktesspridningen kring personer som varken är misstänkta eller åtalade då?

Var och en får ansvara för sig. Jag försöker skriva med respekt även om jag förstår att mina funderingar kan ses som smaklösa av vissa.
Men det är stor skillnad på vad som tolereras angående CS och övriga, det måste du väl hålla med om?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in