2008-09-01, 01:54
  #4477
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crap_Fucks_Crap
En annan skylldig än T och CS? Vart vill du komma med denna tidsfixering?
Denna fixering har polisen och det var Wildone som tog upp ett tidigare inlägg från mig som just handlade om Ts hemkomst och därav är vi kvar i snacket då Carl Hamilton hackat på.
Jag har spekulerat om dådet kan ha skett tidigare än just dessa 7-9 minuter då gm har haft fritt fram att utföra det betsialiska morden samt lämna plats obemärkt innan Ts hemkomst.
Det måste då varit ren tur att gm prickat in dessa få minuter.
2008-09-01, 01:56
  #4478
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Men det är just bristen av bevis som fått mig att tvivla på CS skuld. Om du följt mina inlägg det senaste så har jag även resonerat med crap om en eventuell medskyldig till CS. Sen kan jag inte hjälpa att det finns tveksamheter till om CS överhuvudtaget är inblandad. Detta har gjort att jag helt objektivt intresserat mig för flera olika alternativa gm. Jag sitter inte här och skriver för skojs skull.
Detta fruktansvärda brott måste få en lösning. Men inte till varje pris. Enligt mig måste den/de som döms vara rätt gm med 100% säkerhet.

Men varför inte koncentrera sig på den som "allt" talar för är gärningsmannen då?

Att överlägset mest talar för att det är CS är väl inget som ens behöver diskuteras?
2008-09-01, 01:56
  #4479
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av William Haines
19.12-19.15 är Ts egna utsagor om när han kom hem, men eftersom polisen har fångat upp hans mobil i Valskog 19.11 så ter det sig att dessa tider är direkt omöjliga, så antingen har Ts klocka gått fel eller så har han bara gissat på fel tid. Hur det än är från Ts sida så är detta inget som styrker eventuell skuld, utan snarare tvärtom så blir det bara mindre sannolikt att han skulle haft tid att begå brottet.
Men det visste ni ju redan.

Måste vi gå genom detta varannan sida? Vad är det som är så svårt att förstå?

Det var en här i tråden nyligen som testkörde sträckan, fortare än Polisens test. så det är inte alls omöjligt att köra sträckan på kortare tid.
2008-09-01, 01:57
  #4480
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Denna fixering har polisen och det var Wildone som tog upp ett tidigare inlägg från mig som just handlade om Ts hemkomst och därav är vi kvar i snacket då Carl Hamilton hackat på.
Jag har spekulerat om dådet kan ha skett tidigare än just dessa 7-9 minuter då gm har haft fritt fram att utföra det betsialiska morden samt lämna plats obemärkt innan Ts hemkomst.
Det måste då varit ren tur att gm prickat in dessa få minuter.
Nu vänder du på kappan. En annan GM är ett möjligt scenario, men det kan inte vara T eftersom han inte kom hem så pass tidigt som du tidigare har skrivit...
2008-09-01, 01:57
  #4481
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Jag kan va förvånad över att folk vet exakt kl för massa saker så där efteråt...
Jag kollar sällan uret...

Att du är du är inget som du kan applicera/lasta över på andra.
2008-09-01, 01:57
  #4482
Medlem
Crap_Fucks_Craps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Jag kan va förvånad över att folk vet exakt kl för massa saker så där efteråt...
Jag kollar sällan uret...

Precis, det enda säkra är ju elektroniska depåstopp som registrerat tiden. Jag vet vad jag var ungefär på grund av att jag åkte in till Arboga då signaturen till ett TV program som började 19 00 började och kom hem då signaturen till Dallas (20 00) började. Där i mellan vet jag bara ungefär vart jag var med hållpunkt på Ambulansens ankomst till Verktygsgatan.

Tänk om jag sett mera den dagen så att jag blivit omskriven i kvällspressen. Då hade jag säkert blivit döpt till "allasmannen"!
2008-09-01, 01:57
  #4483
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Var väl att nån var inne på bilddagboken efter 19: på den datorn, men chattandet var tidigare. (kan ha fel).

Jag har för mig att E´s mamma ringde syster nr 2 hemifrån, när polisen var där, eftersom hon hade för sig att I (?) sagt att hon chattat med E efter kl. 19. (Reserverar mig för fel, jag oxå )
2008-09-01, 01:59
  #4484
Medlem
cookie777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Det var en här i tråden nyligen som testkörde sträckan, fortare än Polisens test. så det är inte alls omöjligt att köra sträckan på kortare tid.

Då kommer ju nästa fråga...och det är isf hur mycket snabbare. Om hans mobil blivit upptagen av en mast kl 19:11 som någon nämnde, så ska han hinna hem på 4 minuter för att vara hemma den tid han själv angett. Man har väl kommit fram till att det inte är möjligt för T att ta sig hem såpass snabbt så han skulle hinna begå detta?
2008-09-01, 02:00
  #4485
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Det var en här i tråden nyligen som testkörde sträckan, fortare än Polisens test. så det är inte alls omöjligt att köra sträckan på kortare tid.
Jag kommer inte på rak arm ihåg vad det resulterade i, men jag har för mig att det skulle ha blivit en tid runt 19.16 Det man ska komma ihåg är att T körde hem i mitten av mars och det var mörkt och blött. Jag har för mig att någon har skrivit att det hade kommit snö, men här är jag osäker.

Min poäng är att du kör inte lika snabbt under de förutsättningarna...
2008-09-01, 02:02
  #4486
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Crap_Fucks_Crap
Precis, det enda säkra är ju elektroniska depåstopp som registrerat tiden. Jag vet vad jag var ungefär på grund av att jag åkte in till Arboga då signaturen till ett TV program som började 19 00 började och kom hem då signaturen till Dallas (20 00) började. Där i mellan vet jag bara ungefär vart jag var med hållpunkt på Ambulansens ankomst till Verktygsgatan.

Tänk om jag sett mera den dagen så att jag blivit omskriven i kvällspressen. Då hade jag säkert blivit döpt till "allasmannen"!

Jag vittnade i ett grovt rån, mina tidsuppgifter fick beräknas av att jag tankade på väg hem, och sen räkna bakåt efter den tiden på kvittot
2008-09-01, 02:05
  #4487
Medlem
Crap_Fucks_Craps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Denna fixering har polisen och det var Wildone som tog upp ett tidigare inlägg från mig som just handlade om Ts hemkomst och därav är vi kvar i snacket då Carl Hamilton hackat på.
Jag har spekulerat om dådet kan ha skett tidigare än just dessa 7-9 minuter då gm har haft fritt fram att utföra det betsialiska morden samt lämna plats obemärkt innan Ts hemkomst.
Det måste då varit ren tur att gm prickat in dessa få minuter.

Det hade ju krävts en jävla tid för Togge att iscensätta en brottsplats som skulle dålt att han var mördare och bara den som hittade offren. Om dom häktade NJ i Motala utan andra grunder än hans brottsregister och ren statistik så lär ju inte polisen ha släppt Togge utan att syna hans historia eftersom han ju rent statistiskt låg på andraplats som möjlig gärningsman. Bara Emma fick ju ta imot 15 hammarslag och det gör man ju inte utan blodiga stänk.
2008-09-01, 02:06
  #4488
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Jag har för mig att E´s mamma ringde syster nr 2 hemifrån, när polisen var där, eftersom hon hade för sig att I (?) sagt att hon chattat med E efter kl. 19. (Reserverar mig för fel, jag oxå )
Här är från FUP sid.49 om Es datorkontakt.
Observera att den som slutar 18.54 kan dokumenteras medans den andre kontakten är på höft.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in