2008-08-24, 19:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jimzet71
Nu har jag inte hängt med. Men vilka vägar körde T? E18 öster om Arboga är ju en väg där ingen ligger under 20 över hastigheten, snarast tvärtom på 100-sträckorna.

Om han istället låg i ett snitt av 30 över hastighetsgränserna istf. 5 som polisen kollade. Hur många minuter hade han sparat in då?

Han åkte inte motorvägen utan på köpingsvägen, populärt tillhåll för trafikpolisen så där försöker man hålla hastigheten, dessutom är det 50 km/h genom valskog och 70 stor del av sträckan in mot arboga.
sen har han 2-3 km genom tätbebyggt område d.v.s villaområden och där är det 50/30 km/h medelst rondeller och vägbulor, så för att hålla 155 km/h i snitt lär hans bli toppa 400+ och det är inte illa för en gammal fordkombi (den är till salu, så vill du ha snabbaste mondeon i världen..slå till)
2008-08-24, 19:27
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jimzet71
Nu har jag inte hängt med. Men vilka vägar körde T? E18 öster om Arboga är ju en väg där ingen ligger under 20 över hastigheten, snarast tvärtom på 100-sträckorna.

Om han istället låg i ett snitt av 30 över hastighetsgränserna istf. 5 som polisen kollade. Hur många minuter hade han sparat in då?

Ja, det är ju det vissa av oss undrar över. Har gjorts ett par tabeller bakåt i tråden. Naivt när man bara har räknat med 5 km/h över tillåten hastighet. Det tycker jag även att de som är övertygade om att T är oskyldig ändå kan medge.
2008-08-24, 19:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Ja, det är ju det vissa av oss undrar över. Har gjorts ett par tabeller bakåt i tråden. Naivt när man bara har räknat med 5 km/h över tillåten hastighet. Det tycker jag även att de som är övertygade om att T är oskyldig ändå kan medge.

Kanske inte om man ser till vägsträckan han åkte nej.
2008-08-24, 19:34
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wildone69

70-väg kör jag mellan 90-99.
50-väg kör jag mellan 70-79

Vet ej hur lång denna sträcka är?

30-väg är lite annorlunda. Där ryker "kortet" om man kör mer än 20 km/h över hastigheten. (tror jag) Vägbulor, villakvarter med barn som springer ute gör också att man normalt håller nere farten. Det medger jag.
2008-08-24, 19:37
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Min tabell var helt riktig för en körsträcka om 10 km med givna hastigheter.

Varför tror du man kör med ett ponerande?

Det finns ingen anledning att ponera något när man har uppgifter som pekar på andra avstånd vid gällande tidpunkt.
Ponera kan man hålla på med om det inte finns fakta.
Jag frågar dig igen. Håller du med om att T var norr om Hedströmmen kl 19.06.33 eller har du en annan åsikt?
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:

30-väg är lite annorlunda. Där ryker "kortet" om man kör mer än 20 km/h över hastigheten. (tror jag) Vägbulor, villakvarter med barn som springer ute gör också att man normalt håller nere farten. Det medger jag.
Vägen från Kungsör till Köping kanske hade massa vägbulor eftersom det tog T 20-25 min att köra den sträckan på 13,7km.
Bannlyst
Citat:

Såvida du inte är T så ser jag inte relevansen i ditt inlägg, att du är en notorisk fortkörare gör inte T till detsamma.

Jag kör också för fort ..rätt ofta tyvärr, men med tanke på hur många jag kör om verkar jag vara ett utdöende släkte.
Medlem
miapetters avatar
Citat:

Jag kan inte släppa det där med 140 i rondellerna...
Finns det möjligen nån liten youtubesnutt på det?
Såg annonsen förresten, "Jettrimmad Mondeo, underredet något skadat...
hammare medföljer"

För de som inte inser det var ovanstående ett skämt, mycket plumpt men oxå mycket svårt att låta bli...

Tycker ni som funderat över vägsträckan o hastigheten tar o provkör den,
varför inte som ett litet gemensamt FB experiment?
Meddela bara tid o plats i tråden så lovar jag att komma o titta!
(om snuten är där o kniper er, skyll inte på mej... )
Nu var jag väl ändå kreativ?
Senast redigerad av miapetter 2008-08-24 kl. 19:41.
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Vägen från Kungsör till Köping kanske hade massa vägbulor eftersom det tog T 20-25 min att köra den sträckan på 13,7km.

källa på den lögnen tack.
2008-08-24, 19:42
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
källa på den lögnen tack.
Sid 1286
Hellberg säger vidare att han kommit fram till Kungsör strax efter klockan 17.00. Det var
bestämt att han skulle komma till Kungsör vid 17.00 tiden och han hade kommit ihåg att han
tänkt att, "nu är jag sen igen", men det hade rört sig bara om några få minuter. Mötet hade
avhållits och med de personer som tidigare nämnts i förhöret. Det avslutades vid ca 18.20
tiden och då sätter sig H i sin bil och åker mot Köping.
När han sätter sig i bilen så upptäcker han att han har fått ett sms från E där hon skriver
och frågar om hon ska ställa undan maten. H sms tillbaka och skriver då att han är
hemma om ca en timme.
När H sitter och åker mot Köping så får han ett samtal ifrån Smedjan från S O,
en av de som H ska träffa i Köping. Vidare så kommer även D N att vara
med, där de senare träffas. Samtalet som H får från S O är att hon funderar, att
hon undrar var H befinner sig eftersom enligt S så skulle han ha varit vid
Smedjan klockan 18.00 men H säger att det måste ha varit ett missförstånd mellan
honom och D N. Han förklarade då för S att han fortfarande befann sig i
Kungsör men var på väg till Köping. Han säger att han åkte den enda väg som finns mellan
Kungsör och Köping, han minns nu inte vägnumret och han åker via industriområdet förbi
Jysk och någon bilskrot och Lexto sängar. Han åker genom gamla stan, bakvägen över
Dammbron till Glasgatan där Smedjan är belägen. Han minns inte exakt när han kommer
fram till Smedjan men det var strax före sju, ca tjugo, kvart i sju på kvällen.
2008-08-24, 19:43
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Såvida du inte är T så ser jag inte relevansen i ditt inlägg, att du är en notorisk fortkörare gör inte T till detsamma.

Jag kör också för fort ..rätt ofta tyvärr, men med tanke på hur många jag kör om verkar jag vara ett utdöende släkte.

Men T har ju medgett i blogg att han tillhör samma släkte som du och jag.
2008-08-24, 19:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Sid 1286
Hellberg säger vidare att han kommit fram till Kungsör strax efter klockan 17.00. Det var
bestämt att han skulle komma till Kungsör vid 17.00 tiden och han hade kommit ihåg att han
tänkt att, "nu är jag sen igen", men det hade rört sig bara om några få minuter. Mötet hade
avhållits och med de personer som tidigare nämnts i förhöret. Det avslutades vid ca 18.20
tiden och då sätter sig H i sin bil och åker mot Köping.
När han sätter sig i bilen så upptäcker han att han har fått ett sms från E där hon skriver
och frågar om hon ska ställa undan maten. H sms tillbaka och skriver då att han är
hemma om ca en timme.
När H sitter och åker mot Köping så får han ett samtal ifrån Smedjan från S O,
en av de som H ska träffa i Köping. Vidare så kommer även D N att vara
med, där de senare träffas. Samtalet som H får från S O är att hon funderar, att
hon undrar var H befinner sig eftersom enligt S så skulle han ha varit vid
Smedjan klockan 18.00 men H säger att det måste ha varit ett missförstånd mellan
honom och D N. Han förklarade då för S att han fortfarande befann sig i
Kungsör men var på väg till Köping. Han säger att han åkte den enda väg som finns mellan
Kungsör och Köping, han minns nu inte vägnumret och han åker via industriområdet förbi
Jysk och någon bilskrot och Lexto sängar. Han åker genom gamla stan, bakvägen över
Dammbron till Glasgatan där Smedjan är belägen. Han minns inte exakt när han kommer
fram till Smedjan men det var strax före sju, ca tjugo, kvart i sju på kvällen.

ja var är din källa nu då?

ca 18:20
ca 18:40 - 18:45

Sms till E skickades 18:29
om han var framme 18:40 så är det 10 minuter.
om han var framme 18:45 så är det 15 minuter.

så än en gång sitter du och ljuger Talibanpernilla

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in