2008-10-29, 00:17
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Förklara vilka frågetecken som finns kring skoavtrycken är du snäll.

Polisen tror att de säkrades före rekonstruktionen.
2008-10-29, 00:18
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Var det bara dessa intakta avtryck som fanns på brottsplatsen eller kunde man härleda resten av de intakta avtrycken?
Om detta skoavtryck var stämplat först på brottsplats så är det märkligt att inga andra sulor från blåljus trampade över avtrycket då den fanns på en livlig trafikerad plats i hallen.
2008-10-29, 00:22
Medlem
LieDetectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Även om attacken var i hallen behöver det inte ha startat från ytterdörren.

E kan ha flytt ut i hallen med gm efter sig. Sen i tumultet kan attackens riktning ha skett från en viss position. Det betyder inte att det måste ha startats från ytterdörren.

Finns en del frågetecken angående skoavtrycken. Kan bli så som vi tidigare har diskuterat i tråden att dessa skoavtryck ej kommer att ha något värde i HR. Den ansvarige polisen sa under ed i TR att han tror att skoavtrycken säkrades före rekonstruktionen.

Det där med från vilken rikning attacken kom, genom ytterdörren eller från vardagsrumshållet, har vi diskuterat ett halvt dygn här i tråden. Du får gå tillbaka till det för jag tänker INTE dra det en gång till.

Hur kan du sitta här och spekulera över vad som kommer att ha värde eller ej i kommande Hovrätt? Du har ju ingen aning om hur de kommer att vikta bevis och förundersökning.
2008-10-29, 00:23
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av limaha
Avtrykkene etter vans var ikke rett utenfor døren til arbeidsrommet, slik en kan se for seg når du ordlegger deg slik. Skoavtrykket var avsatt helt på siden av døråpningen, mot skostativet. Dermed ikke avsatt der en velger gå inn i arbeidsrommet fra hallen, nemlig midt gjennom døråpning.
Du grinar illa men tyvärr förstår inte jag vad du skriver. Jag är usel på norska.
Jag är ledsen att jag inte kan bemöta dina inlägg mot mig.
2008-10-29, 00:24
Medlem
LieDetectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Om detta skoavtryck var stämplat först på brottsplats så är det märkligt att inga andra sulor från blåljus trampade över avtrycket då den fanns på en livlig trafikerad plats i hallen.

Du tror inte att folk på platsen undvek att kliva i de värsta blodpölarna upp efter väggen då?
2008-10-29, 00:26
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LieDetector
Det där med från vilken rikning attacken kom, genom ytterdörren eller från vardagsrumshållet, har vi diskuterat ett halvt dygn här i tråden. Du får gå tillbaka till det för jag tänker INTE dra det en gång till.

Hur kan du sitta här och spekulera över vad som kommer att ha värde eller ej i kommande Hovrätt? Du har ju ingen aning om hur de kommer att vikta bevis och förundersökning.
Köket är inte avskrivet som brottsplats, däremot är arbetsrummet avskrivet.
2008-10-29, 00:27
Medlem
PappasPralins avatar
Citat:
Det var PP som skrev att L förhördes på tåget den 18:e.

https://www.flashback.org/showpost.php?p=13460718&postcount=9976

Japp, jag skrev ovanstående inlägg efter att, precis som nackepa, tagit del av det åsna skrev ang. L´s förehavanden, vilket jag för övrigt inte ifrågasätter eftersom åsna bevisligen har insyn. Det är fakta.

https://www.flashback.org/showpost.php?p=13459931&postcount=9966
Senast redigerad av PappasPralin 2008-10-29 kl. 00:37.
2008-10-29, 00:27
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla

Det fanns med största sannolikhet mer än 3 avtryck från ett par vans innan ambulanspersonal och polismän förstörde spår från brottsplatsen.
Det var ju också därför de inte kunde finna någon DNA från förövaren.
Hade de inte funnit dessa 3 fotspår i blod så hade du sagt att det var märkligt att gärningsman inte lämnade spår i blod.
2008-10-29, 00:28
Medlem
LieDetectors avatar
Citat:
Dessa avtryck kunde vad du än säger inte ses med blotta ögat. Då kan det väl ha missats skoavtryck i andra delar av huset?

Jag tycker att polisen kunde ha spårsäkrat mer än vad de gjorde. Om man tänker sig att gm befunnit sig i huset innan attacken började så kan det ha funnits mer viktiga spår i andra rum. Kanske spår som matchar de oidentifierade de ändå har hittat på brottsplatsen.

Någonstans finns det kanske en gräns som du säger. Håller med dig i att det kanske är omöjligt att spårsäkra ett helt hus.

Jag frågade om du förstod vad "avtryck avsatt i blod" betyder. Det gjorde du uppenbarligen inte ...
2008-10-29, 00:29
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Du tror inte att folk på platsen undvek att kliva i de värsta blodpölarna upp efter väggen då?
Läser man förhör med polis i FUP så traskade alla på motsatta sida där E låg m.a.o väggen till arbetsrummet.
2008-10-29, 00:30
Medlem
PappasPralins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caramia
Tror du verkligen själv på det du skriver eller hittar du bara på för att ha något att skriva?
L förhördes första gången den 17/3. Hur många gånger måste det upprepas innan du fattar?

Tack för förtydligande.
2008-10-29, 00:32
Medlem
nackepas avatar
Citat:

Jag påstår inte det heller. Men jag spekulerar lite om detta utifrån vad polisen sa under ed i TR. Men just detta kanske hör hemma i CS_tråden.

Ja, vi har diskuterat från vilken riktning gm kom och detta är ej klarlagt än.

Polisen har hittills haft en teori men vi kan ej veta om den stämmer med verkligheten.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in