2008-08-31, 01:35
Medlem
Crap_Fucks_Craps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Jag förlöjligar inte crap. Jag använder inläggen som exempel på det ni brukar syssla med.

Det finns väl andra vittnen som har påståtts påverkats av media?

Crap skriver dessutom att E inte bara verkade vara vid medvetande, utan också medveten om vad som hänt barnen. Tyder inte detta på att E kan ha faktiska minnen?

Jag kommer aldrig att glömma Emmas läte. Jag är säker på att hon då hon rullades ut av utryckningspersonalen var fullt medveten om vad som hänt. Det var sådan uppgiven sorg i hennes ångestskrik att jag ryser då jag tänker på det. Hon var inte medvetslös då hon rullades in i ambulansen.
2008-08-31, 01:38
Medlem
Crap_Fucks_Craps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
I de tidiga inläggen så nämns dessa 2 personer inte överhuvudtaget.

Jag berättade om dessa två för polisen då jag berättade om min framfart med BMWn då det började cirkulera uppgifter om en silverfärjad saab i slutet på mordveckan.
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crap_Fucks_Crap
Jag ska redovisa vad jag minns. Dagen innan morden var en solig dag som jag och min fru bland annat ängnade åt att tvätta våran silverfärgade BMW. Mycket möjligt samma bil som någon dels sett på platsen och även kört söder ut i hög fart men mer om det senare. Då bilen var tvättad såg dom svarta plåtfälgarna med vinterdäck helt plötsligt för jävliga ut och i garaget lyste dom nya 17"" M3 fälgarna som följde med bilen och bara skrek att jag skulle montera dessa trots att det inte riktigt var lagligt att köra på sommardäck än. Dagen efter (=morddagen) då min fru kommit hem från jobbet klagade hon på att bilen uppförde sig vingligt sedan däcksbytet. Detta pluss att jag kände ett sjujävla sug efter lakrits gjorde att jag runt 19 tiden begav mig till "Lidl" för att handla på mig diverse lakritsprodukter för sista slantarna innan lönen som skulle komma den 18 (dagen efter) Efter att jag kom ut från Lidl körde jag mot ÖB för att se om dom hade öppet vilket dom inte hade. Eftersom jag ville se om den tyska prestigevagnen blivit vingligare så körde jag rätt fort. Jag åkte gamla E20 från ÖB (som var stängt så jag stannade inte där) och svände rondellen upp mot Centrum förbi tågstationen i rätt snabb fart (läs fortare än 50) Vid nya parkeringen (Coop/fd Hemköp) svände jag vänster mot torget (tror i alla fall det kallas torget) och det var då jag korsade vägen som just där blir gågata jag såg en kille och en tjej gå mot torget. Tjejen skulle mycket väl ha varit CS. Just då jag passerade dessa två spelade jag GG allin med SON OF EVIL jävligt högt. Jag minns det eftersom jag tänkte att "undra just hur mycket som hörs utanför bilen"? Dubbla slutsteg och dopp dopp högtalare gjorde nog sitt till, är sjukligt beroende av att spela min skruvade musiksmak högt som fan. Då jag passerade Åprominaden nedanför torget såg jag två ungdomar som bar gitarrer troligast påväg till gamla branstationen för att repa. Kort efter det hamnade jag bakom en ambulans som körde till Emmas hus där jag av nyfikenhet stannade snett framför Roland Jarnestigs bil som jag senare förstod och tittade från min bil på ambulanspersionalens jobb mm tills jag blev avisad. Seadan körde jag med hög hastighet söderut hem till Medåker för att inte missa Dallas som började 20 00 som jag åkade fasta i att se reprisen av på TV4 guld. Polisen trodde att jag skämtade då jag sa varför jag körde så fort då nån sett en silverfärjad bil köra söder ut men jag följde inte Dallas för att det var bra utan för att jag är ett nostalgi freak sa jag.

Det var vad som hände och vad jag minns av mordkvällen.

Jag tror dig. När en sådan här stor händelse inträffar har man en förmåga att komma ihåg väldigt mycket. Tror säkert inte du kommer ihåg vad du gjorde t.ex. 2 veckor senare.
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Jo tråkigt när en del maniskt försöker sabba tråden, tror inte de tillfört tråden något av värde...
bäverjävel:

Sitt inte där och försök verka seriös när du inte kan ta en diskussion när det börjar brännas. Är det så jävla svårt att svara på dom frågor jag har? Vem är det som förstör tråden? Jag som försöker bringa klarhet i tveksamma inlägg från dig, eller du som kommer med lögner och sen ignorerar folk som bemöter dessa inlägg?

Är denna tråd en fristad för lögnare? Behöver man inte backa upp sina påståenden, som ibland är riktigt häpnadsväckande? Är det en tråd för rena gissningar, hur korkade dom än är?

Jag kommer att jaga svar på mina frågor och din ovilja att svara gör mig ännu mer målinriktad.

Du är ett fegt litet kräk som inte kan stå för vad du skriver utan försöker komma undan med dina lögner. Din agenda i den här tråden går ut på att ljuga så mycket som möjligt för att verka intressant. När lögnerna avslöjas, en efter en, så går du vidare till nästa lögn.

Lycka till i din jakt på en alternativ gm, men jag tänker inte låta dina lögner stå obesvarade från din sida.

Att ingen från "din sida" tar avstånd från en feg jävel som dig, eller åtminstone dina lögner, är för mig en gåta. Då dom inte verkar ha något emot att förknippas med dig förmodar jag att dom delar din snedvridna syn på sanning.

Lögnare...
2008-08-31, 01:39
Medlem
Citat:
Jag berättade om dessa två för polisen då jag berättade om min framfart med BMWn då det började cirkulera uppgifter om en silverfärjad saab i slutet på mordveckan.

Det har du dock inte, såvitt jag kunnat se, berättat i någon utav trådarna tidigare?
2008-08-31, 01:41
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Verkar som det kanske inte var C utan 2 andra personer på vägen, då vissa blir väldigt ivriga här och vill bromsa efterforskningen.

Jag tror knappast någon blir upphetsad pågrund av att 2 personer sågs 1,5 km från mordplatsen förutom du och dina vänner.
För min del så skulle det inte göra ett dugg om det kom fram vilka det var.
2008-08-31, 01:46
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Problemet är att då kan du (och andra) inte heller förvänta er att få källor redovisade för er... Då ska ingen kräva av andra, som de inte kan visa själv heller.

Vet inte vad du menar med att BoISaren har visat sig vara en "mycket pålitlig person" och att han bevisat det "gång efter gång". Är det för att har samma åsikter från dig? Eller är det ett objektivt påstående? Själv kan jag inte avgöra om BoISaren är pålitlig eller inte, eftersom jag inte känner honom.

Min syn på saken: bl.a miapetter och wildone69 har uppenbarligen mycket nära anknytning till E, som vänner eller släktingar.
Finns ingen anledning att gå in på detaljer om anknytningen.

Jag har uppfattat det som att de vet vad de talar om. De kan ha talat med berörda, insatta personer, fått läsa sådant som inte är offentlig handling. Jag bestämde mig för ganska länge sedan för att lita på att den information de lämnar är riktig. De kan nog inte ange källa, utan jag får helt enkelt tro dem på deras ord. Och det gör jag.

Alla kanske inte tror på dem, men jag har gjort den bedömningen. Sedan har vi andra, som kanske inte är personligt knutna till de inblandade, men som jag uppfattar som väldigt seriösa. Då talar jag t.ex om BoISaren och Hamilkar.
Den bedömingen gör jag efter att ha läst alla deras inlägg. Det är en bedömning var och en får göra själv, jag har gjort mitt val.

Det finns fler namn som jag skulle kunna räkna upp, jag skulle tro att ni vet själva vilka jag menar, med ledning av vilka namn jag hittills har räknat upp. Om jag börjar räkna upp fler finns det risk att jag glömmer någon, därför stannar jag här.
Senast redigerad av blomvattnare 2008-08-31 kl. 01:48.
2008-08-31, 01:49
Medlem
Crap_Fucks_Craps avatar
Citat:
Det har du dock inte, såvitt jag kunnat se, berättat i någon utav trådarna tidigare?

Jag vet i alla fall att jag nämde dom här två persopnerna innan CS var aktuell för polisen. Jag minns att det var då jag tipsade om undomarna med gitarrer och att dom borde höra med dom som repade i "Gamla brandstationen" under kvällen om dom sett någon/några kastat nånting i ån eftersom det kändes som ett logiskt ställa att dumpa nånting ifrån om man var jäktad. Det var ju sessutom ett typiskt ställe att kasta nånting för en som hade brottomt mellan mordplatsen och tågstationen. Kollar man kartan så ser man det logiska. Jag ringde i alla fall mellan torsdagnatt och söndag natt!
2008-08-31, 01:54
Medlem
Citat:
Jag vet i alla fall att jag nämde dom här två persopnerna innan CS var aktuell för polisen. Jag minns att det var då jag tipsade om undomarna med gitarrer och att dom borde höra med dom som repade i "Gamla brandstationen" under kvällen om dom sett någon/några kastat nånting i ån eftersom det kändes som ett logiskt ställa att dumpa nånting ifrån om man var jäktad. Det var ju sessutom ett typiskt ställe att kasta nånting för en som hade brottomt mellan mordplatsen och tågstationen. Kollar man kartan så ser man det logiska. Jag ringde i alla fall mellan torsdagnatt och söndag natt!

Ok ja ungdomarna med gitarrer vet jag att du nämnt vid flera tillfällen i trådarna men dessa två personer har jag aldrig tidigare läst någonting om och hittade heller inget om de när jag gick igenom lite gamla inlägg:

Citat:
Jag har pratat med polisen och berättat om vart jag stod med bilen och att jag körde "lite" för fort för att inte missa "Dallas" för att inte polisen ska ledas in på ett villospår. Jag berättade även om ett par killar som bar på gitarrväskor efter vägen längst ån troligast på väg till ungdomens hus som ligger efter ån. Jag körde den vägen precis innan jag hamnade bakom ambulansen och om gärningsmannen/kvinnan kastat mordvapnen i ån borde det ha varit i närheten av detta ställe om han/hon skulle hinna med tåget. Jag tipsade i alla fall att om någon sett nån kasta nånting i ån kan mycket troligt någon av ungdomarna i denna lokal ha sett nånting.

Själv skäms jag över att jag satt som en jävla gam och glodde då polisen och ambulansmännens jobb. Jag skäms över att jag tänkte att jag borde haft digitalkameran eftersom man kanske kunde sålt lite bilder till kvällstidningarna. Jag hade ju visserligen ingen aning om vad som hänt men jag känner mig som en jävla gam. Jag har försökt att minnas allt jag såg innan jag hamnade bakom ambulansen för att försöka komma ihåg om jag sett nånting av värde för att ta fast gärningsmannen. Kan inte minnas nånting viktigt.

https://www.flashback.org/showpost.php?p=10494384&postcount=2800

Men om de är nämnda för polisen i ett tidigt skede så är ju det jättebra, sen exakt vad som gjorts med informationen är inget som någon utav oss härinne kan ha någon direkt vetskap om.
2008-08-31, 02:04
Medlem
Crap_Fucks_Craps avatar
Citat:
Ok ja ungdomarna med gitarrer vet jag att du nämnt vid flera tillfällen i trådarna men dessa två personer har jag aldrig tidigare läst någonting om och hittade heller inget om de när jag gick igenom lite gamla inlägg:

https://www.flashback.org/showpost.php?p=10494384&postcount=2800

Men om de är nämnda för polisen i ett tidigt skede så är ju det jättebra, sen exakt vad som gjorts med informationen är inget som någon utav oss härinne kan ha någon direkt vetskap om.

Killen och tjejen nämde jag för polisen för att få med allt jag kan ha sett men tyckte säkert inte det var intressant nog att rapportera på FL. Det var egentligen ena gitarrisen i mitt band som sa att han trodde på en medbrottsling som gjorde att jag började fundera på paret
2008-08-31, 02:06
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Killen och tjejen nämde jag för polisen för att få med allt jag kan ha sett men tyckte säkert inte det var intressant nog att rapportera på FL. Det var egentligen ena gitarrisen i mitt band som sa att han trodde på en medbrottsling som gjorde att jag började fundera på paret
Huvudsaken är att polisen fick uppgifterna.

You did good!

Edit: Var det bilden du sökte som jag postade i tråden och skickade via PM?
2008-08-31, 02:07
Medlem
Citat:

Så länge polisen fick uppgifterna så är det ju perfekt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in