2008-08-30, 20:59
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Skriver han verkligen att det är sant? Jag ser det som att han litar på miapetter, men det är en helt annan sak...

Jag uppfattade det som att han litade på att det miapetter sa var sant. Och ordvalet "ta i försvar" kunde jag kanske ha bytt ut mot "hålla med om", "stödja", "ställa sig bakom" eller något annat med likvärdig betydelse
2008-08-30, 21:03
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Då tycker jag du iklär dig kostym och hjälper FG i rätten med den fakta och bevis du besitter på att få CS fälld som gm.
Varför ödsla bort tiden på FB när du kan göra nytta istället.
Äh... fatta!

Man tar seden dit man kommer. Tycker du inte att bävern ska göra detsamma med sina bevis mot T? T har ju bevisligen varit på brottsplatsen när brotten begicks enligt honom. Du kräver inte detsamma av honom? Hmmmm...

Nu gör jag något som bävern borde se och lära av:

Jag vet inte att CS är skyldig. Att jag skrev så var förhastat och jag ber om ursäkt.

Tack för att du var med och visade min poäng, tulpanen!
2008-08-30, 21:04
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Problemet är att då kan du (och andra) inte heller förvänta er att få källor redovisade för er... Då ska ingen kräva av andra, som de inte kan visa själv heller.

Vet inte vad du menar med att BoISaren har visat sig vara en "mycket pålitlig person" och att han bevisat det "gång efter gång". Är det för att har samma åsikter från dig? Eller är det ett objektivt påstående? Själv kan jag inte avgöra om BoISaren är pålitlig eller inte, eftersom jag inte känner honom.

Han är en ganska ny bekanting för mej men att jag litar så på honom beror på att det han påstått har han kunnat backa upp så att det klart framgått att han inte bara tagit det ut luften + att han gjorde något mycket snyggt i tråd ett.

Vad jag kräver för att tro på saker fortsatter jag att göra.
Om du, eller andra INTE tror på mej låter jag vara helt upp till er.
Jag väljer själv vilka jag verifierar vad till, det blir som sagt till dem jag litar på!

Kan vi lägga ner detta nu eller är jag misstänkt som alternativ gm? (trådens rubrik) Tro vad du vill om det jag skriver, de som vet något om originalFUP VET att det jag skriver stämmer, det räcker sååå bra för mej!
2008-08-30, 21:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Äh... fatta!

Man tar seden dit man kommer. Tycker du inte att bävern ska göra detsamma med sina bevis mot T? T har ju bevisligen varit på brottsplatsen när brotten begicks enligt honom. Du kräver inte detsamma av honom? Hmmmm...

Nu gör jag något som bävern borde se och lära av:

Jag vet inte att CS är skyldig. Att jag skrev så var förhastat och jag ber om ursäkt.

Tack för att du var med och visade min poäng, tulpanen!

Då kanske du ska ta och ändra din signatur? Till Kanske kanske?
2008-08-30, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Jag har svarat på det mesta om du nu har lust att titta tillbaka.

Nej det har du verkligen inte, nu blev det lite bättre däremot.

Citat:
Då det är svårt att veta vad som är lögner angående T är det svårt att surna till.

Men gällande CS så vet du vad som är lögner och inte menar du?

Citat:
Nej, det var väl bra att den felformuleringen blev tillrättavisad (precis som jag svarade tidigare) Jag lade också till vad jag TRODDE den medlemmen menade.

Vad är det då för lynchande du pratat om i tidigare inlägg?

Citat:
Ja, det är konstigt att tillrättavisa en tolkning som ingen här vet är falsk eller riktig. (sina egna tolkningar kan man dock berätta om) som jag sagt tidigare.

Det fanns/finns inget utrymme för någon alternativ tolkning i det inlägget.

Citat:
VEM avgör vilka samtalsämnen som är falska rykten? Glassbilen är ett praktexempel men i övrigt?

Du har ju själv hänvisat till 0.09 så det har du säkert en god uppfattning om själv?

Citat:
Återigen, vad är sjuka lögner?

Det har jag redan besvarat för dig "om du nu har lust att titta tillbaka" men jag skall hjälpa dig:

Tycker du att det är konstigt att folk som påstår att "T är den enda som bevisligen varit på brottsplatsen när brottet begicks" blir tillrättavisade väldigt snabbt utav väldigt många?

Tycker du att det är konstigt att folk som skriver att T önskade livet ur S blir tillrättavisade väldigt snabbt utav väldigt många?

Citat:
Jag försvarar CS när det i hennes fall kommer osanna uppgifter eller påståenden. Är det fel?

Jag förstår inte vad det är som gör att du tagit CS under dina vingar och försvarar henne med näbbar och klor medans människor som är oskyldiga och inte på något sätt misstänkta i fallet de tycker du att det är ok att man ger sig på?

Eller har du tagit de i försvar vid något tillfälle som jag har missat?
2008-08-30, 21:09
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Då kanske du ska ta och ändra din signatur? Till Kanske kanske?
Done... Men inte till "kanske".
2008-08-30, 21:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
Nej det har du verkligen inte, nu blev det lite bättre däremot.

Men gällande CS så vet du vad som är lögner och inte menar du?

Vad är det då för lynchande du pratat om i tidigare inlägg?

Det fanns/finns inget utrymme för någon alternativ tolkning i det inlägget.

Du har ju själv hänvisat till 0.09 så det har du säkert en god uppfattning om själv?

Det har jag redan besvarat för dig "om du nu har lust att titta tillbaka" men jag skall hjälpa dig:

Tycker du att det är konstigt att folk som påstår att "T är den enda som bevisligen varit på brottsplatsen när brottet begicks" blir tillrättavisade väldigt snabbt utav väldigt många?

Tycker du att det är konstigt att folk som skriver att T önskade livet ur S blir tillrättavisade väldigt snabbt utav väldigt många?

Jag förstår inte vad det är som gör att du tagit CS under dina vingar och försvarar henne med näbbar och klor medans människor som är oskyldiga och inte på något sätt misstänkta i fallet de tycker du att det är ok att man ger sig på?

Eller har du tagit de i försvar vid något tillfälle som jag har missat?

Nä, nu hamnar du på ignore, och det gör jag inte för att jag vill utan av respekt för de andra som FÖRSÖKER föra en vettig diskussion om alternativa gm. Att läsa den här urtråkiga smörjan som upprepas om och om igen måste vara värdelöst..sorry, du får älta dina frågor någon annanstans.
2008-08-30, 21:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Done... Men inte till "kanske".

Nja, dom har inte utfallit än..
2008-08-30, 21:28
Medlem
Citat:
Nä, nu hamnar du på ignore, och det gör jag inte för att jag vill utan av respekt för de andra som FÖRSÖKER föra en vettig diskussion om alternativa gm. Att läsa den här urtråkiga smörjan som upprepas om och om igen måste vara värdelöst..sorry, du får älta dina frågor någon annanstans.

Ja gör du som dina bundsförvanter och sätt folk på ignore när ni blir ifrågasatta, det gör susen för debatten det.

Den här tråden är en jävla lekstuga för svagbegåvade.
2008-08-30, 21:33
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Jag uppfattade det som att han litade på att det miapetter sa var sant. Och ordvalet "ta i försvar" kunde jag kanske ha bytt ut mot "hålla med om", "stödja", "ställa sig bakom" eller något annat med likvärdig betydelse
Varför inte kommentera det jag skrev istället? Var det inte mig frågan gällde? Vill du inte godta min förklaring?

Mariooo: Hon har ändå befunnits skyldig.
2008-08-30, 21:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Står även i media att Västmanlands TR är en av de mest JO anmälda tingsrätter i sverige.

Hörde på nyheterna att det visst var strul med tito beltrans "rättegång" åxå, man kan undra om det varit lika med denna rättegången.

Hur är hantering och handhavande av bevis mm i Arbogafallet , kan det ha styrts så alternativ gm försvunnit i mängden eller "slasken" kanske eller inte ens blivit noterade.
2008-08-30, 21:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Hörde på nyheterna att det visst var strul med tito beltrans "rättegång" åxå, man kan undra om det varit lika med denna rättegången.

Hur är hantering och handhavande av bevis mm i Arbogafallet , kan det ha styrts så alternativ gm försvunnit i mängden eller "slasken" kanske eller inte ens blivit noterade.

Du menar att bevis skulle ha ignorerats precis som du ignorerar våra frågor till dig angående dina egna uttalanden här i tråden, du vet, debattera olika ståndpunkter innebär att man får stå för vad man säger och om man hade fel - erkänna felet så debatten kan gå vidare.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in