2008-08-30, 21:40
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Hörde på nyheterna att det visst var strul med tito beltrans "rättegång" åxå, man kan undra om det varit lika med denna rättegången.

Hur är hantering och handhavande av bevis mm i Arbogafallet , kan det ha styrts så alternativ gm försvunnit i mängden eller "slasken" kanske eller inte ens blivit noterade.
Vill du svara på vilken info som tillhör rättsväsendet /polisen/myndigheterna som har kommit vissa till del här? Det kan du väl svara på?
2008-08-30, 21:42
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Hörde på nyheterna att det visst var strul med tito beltrans "rättegång" åxå, man kan undra om det varit lika med denna rättegången.

Hur är hantering och handhavande av bevis mm i Arbogafallet , kan det ha styrts så alternativ gm försvunnit i mängden eller "slasken" kanske eller inte ens blivit noterade.
Då åklagaren enbart inriktat sig på CS som tänkbar gm så ligger säkert mycket outrett intressant material i slasken. Hoppet är att en grävande journalist får tag på vad FG tyckt varit orelevant i utredningen och då kan allmänheten väga av Kopia FUP och slask till en helhet.
Titofallet har ju nu synats från det dunkla.
2008-08-30, 21:43
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:

Du är väl medveten om att PIE har läst igenom slasken och inte haft några synpunkter på den?
2008-08-30, 21:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Du är väl medveten om att PIE har läst igenom slasken och inte haft några synpunkter på den?

Ja.
2008-08-30, 21:46
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Varför inte kommentera det jag skrev istället? Var det inte mig frågan gällde? Vill du inte godta min förklaring?

Mariooo: Hon har ändå befunnits skyldig.

Jo, jag kan kommentera ditt svar också. Med ett "missförstånd som nu är utrett", så trodde jag att det var det. Jag godtar din förklaring och tackar så mycket för ditt svar! Jag uppfattade inte det som det fanns någon fråga i ditt inlägg, däremot i Carl Hamiltons inlägg om mitt inlägg, så det var därför jag svarade på hans fråga (trots att det inte var honom frågan gällde).

Tack för din förklaring - den är godtagen! Sorry att jag inte kommenterade ditt svar!
2008-08-30, 21:46
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ja.
Vad drar du för slutsatser av det då?
2008-08-30, 21:52
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
PIE kan ha sett en hel del där han kanske höjt ögonbrynen på i slasken men faktum är att han endast företräder sin klient CS.
2008-08-30, 21:53
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
PIE kan ha sett en hel del där han kanske höjt ögonbrynen på i slasken men faktum är att han endast företräder sin klient CS.
Som efter det har befunnits skyldig...
2008-08-30, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla

Hade det funnits någonting där som talade till hans klients fördel eller till och med kunde peka åt någon annan som GM så hade han väl sett till att uppmärksamma det?
2008-08-30, 21:56
Bannlyst
Citat:
Vad drar du för slutsatser av det då?

Här ovan har jag skrivit en typ fråga.
Du frågar då mig om jag vet att försvarsadvokaten läst slasken.
På det svarar jag. Ja.

Jag vet att du vill komma fram till att försvarsadvokaten inte hitta något han såg som viktigt vid den tidpunkten , men vad har det med att jag i tråden om alternativa gm, ställer frågan (se ovan) ?
2008-08-30, 21:58
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:

Här ovan har jag skrivit en typ fråga.
Du frågar då mig om jag vet att försvarsadvokaten läst slasken.
På det svarar jag. Ja.

Jag vet att du vill komma fram till att försvarsadvokaten inte hitta något han såg som viktigt vid den tidpunkten , men vad har det med att jag i tråden om alternativa gm, ställer frågan (se ovan) ?
I slasken hamnar allt som inte är väsentligt för rättegången. Dvs. allt som polisen har fått in under utredningen, oavsett vad det är.
2008-08-30, 21:58
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Som efter det har befunnits skyldig...
Än så länge åtalad. Dom har än inte angetts. Får se hur lagman PK kommer behandla överklagan om jäv som lämnas in av PIE på måndag.
Går jävfrågan direkt upp till HR eller kommer den efter avslutad rättspsyk lämnas in. In ska den men frågan är dock hur lagman PK beslutar.
Lite jävigt det här med.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in