Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Ingen vet om skorna vart barnens leksaker eller om E slängt av sig då hon tog till flykt.
Med tanke hur skorna var placerade så utgår jag från flykt.
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Jag ser fallet med objektiva ögon och är öppen för allt som kan ge klarhet att se mönster av vad som skett.
Går inte i någon masspsykos eller tunnelseende.
Tulpanskägget, det är jättefint av dig att tänka utanför lådan!
Man ska vara kritisk och openmainded tills dess att fakta styr logik och förnuft.
Men det bla. du sysslar med är fullständigt absurt.
Nu har du tex. snöat in på det här med skorna.
Jag gör en uppställning här om hur normala människor tänker och analyserar ang. skorna: (Om de ens lägger någon vikt vid dom)
* Jag ser att det ligger skor utspridda på golvet. Jag ställer mig själv frågan
om detta kan ha någon betydelse för en lösning av fallet?.
Kan verkligen de utslängda skorna vara en pusselbit som polisen har missat?
I så fall kan jag ha en teori här men bäst att ställa en fråga för att få ett logiskt svar så att jag inte ödslar min energi (och mitt anseende) på triviala ting.
* En fråga läggs ut i tråden.
-Är det någon som vet varför det ligger skor slängda på köksgolvet?
-Vems skor är det?
* Ett svar inkommer om att det är Emmas gamla skor som barnen har haft att leka med.
* Detta svar pekar förvisso i en riktning men jag vill ha ytterligare "på fötterna" innan jag lägger det åt sidan. Därför ställer jag en fråga till.
-Hur vet ni att det är Emmas skor och att barnen har lekt med dem?
* Till svar får jag att det är Emma själv som sagt att barnen har haft skorna samt att det är flera som kan vittna om att Emmas barn ofta har lekt med dessa skor och att detta är välkänt sedan långt innan.
Här tar en tankeprocess vid.
(Aha, ja men det låter ju faktiskt logiskt att Emmas barn har lekt med skorna, så som många andra barn gör med sina föräldrars skor, för det är nog inte så sannolikt att Emma har haft skorna på sig själv. Men framförallt varför skulle Emma ljuga om det??) Jag lägger svaret i vågskålen.
Resultatet blir;
Ok, tack för svaren. Jag vill vara öppen för alla eventualiteter och tänkte att skorna kunde ha en betydande roll men tack vare det svar som gavs mig så förstår jag att det fanns en fullt logisk förklaring.
Så här tänker ett Tulpanskägg:
- Vad skådar mitt norra öga? Det ligger ett par skor slängda på köksgolvet!
Det var det jag visste! Rikskrim mfl och alla de övriga inblandade har fel! Jag som har tillgång till FUP och sitter på internet har däremot rätt!
Allt är inte alls fokuserat i hallen!
Emma har blivit skrämd där hon står inomhus i sina högklackade skor!
Hon blir så skrämd att hon i vild panik rusar ut ifrån köket för att lämna sina barn. Det är först därefter allt fokuseras till hallen!
Det är bäst att jag lägger ut min sanning i tråden.
De svar som skägget får, om att skorna är barnens lekskor, köper hon inte alls. Tvärtom triggar det igång en massa vanföreställningar där logiken brister i den kommande tankeprocessen hos ett tulpanskägg.
-INGEN VET OM SKORNA VAR BARNENS LEKSAKER! skriker Skägget
Skägget bortser ifrån det faktum att Emma själv har berättat att hennes barn lekte med skorna.
Skägget tycker att det är mer logiskt att Emma trippar omkring som en blåhårig Östermalmskärring i höga inneskor än att barnen leker med dom!
-För det vet vi ju alla, att det är mer normalt att de flesta småbarnsmammor vinglar omkring i höga klackskor inomhus än att ens barn leker "vuxen" med dito skor!
För att
stödja sitt uppdiktade flyktscenario så ifrågasätter skägget om barn verkligen tycker det är roligt att gå omkring i vuxenskor. Eller nej, hon ifrågasätter inte utan
hon t o m hävdar att barnen är för små får att klara av att gå i dom! Därför är det uteslutet att skorna har suttit på någon annan än på en Emma i flykt!
Det här visar att Skägget för det första är instängd i en tunneln där inga andra intryck dessvärre kommer åt Skägget. För det andra säger det oss att Skägget själv troligtvis inte har några barn, alt. har barn med avvikande beteende ty de flesta föräldrar kan tala om att barn från det att de tar sina första stapplande steg har en förkärlek till att stoppa i fötterna i vuxenskor!
Detta brukar de växa ifrån ju äldre de blir. Alltså raka motsatsen till det skägget vill framföra som ett
bevis på att skorna icke har varit lekskor!
Summering:
En normalt tänkande person ställer en fråga om en detalj hon har sett. Hon väger in fakta och analyserar svaren som inkommer. Därefter skickar hjärnan den logiska slutsatsen att skorna var en trivialitet i sammanhanget. Hon lägger därför skorna åt sidan för att gå vidare.
Tulpanskägget däremot erbjuds även hon ett medlemsskap i denna förening:
http://www.alaska.net/~clund/e_djublonskopf/Flatearthsociety.htm