2008-08-21, 14:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Kolla vid "Östtuna"! Järnvägen och vägen går bredvid varandra...

Edit: Det var inte järnvägen, utan någon jävla cykelled, men den går i vart fall genom Valskog.

Miapetter, förklara hur det ligger till!

Jo du är precis rätt, vid östtuna så ser man lite lite blått bredvid kommungränslinjen, det är hedströmmen.
2008-08-21, 14:37
Medlem
Kallixs avatar
Hedströmmen är en å.
2008-08-21, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wildone69
Då kan inte du tyda en karta uppenbarligen, den ligger ju precis mellan köping och valskog, så nära mitt emellan som det går egentligen

Sry men du behöver inte vara otrevlig om jag ställer en fråga.
Jag visste inte att Hedströmmen var en å. Trodde att det var en by
och därför fick jag i eniro upp ett samhälle ca en mil nordväst om köping.
2008-08-21, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Det kan vara vem som helst som har utfört brottet. För min del så finns både Christine, Torgny och random personen kvar som misstänkta. Frågan är vem som statiskt kan bevisas ha varit på brottsplatsen och utfört det. Möjligheterna är många. Det enda jag har lyckats klura ut är att man i utredningen har gjort ett flertal grava misslyckanden som slutligen kommer se till att ingen kommer att kunna fällas för brottet.

Det som är mest extremt om Christine skulle ha utfört det är det snäva fönster innan Torgny skulle ha kommit hem att hon har prickat in detta fönster så exakt. Hur skulle Christine ha fått reda på att Torgny var på väg hem? Hur skulle Christine ha kunnat planera in detta med återresan med tåg så exakt i tid. Det låter alldeles för perfekt för att kunna existera.

Dessutom är många trådar inte alls dragna i och det återstår många frågor som aldrig kommer att kunna besvaras. Ett stort problem ligger i att polis och åklagare så ensidigt har gått ut och sökt vittnen mot Christine. Det har gjort att folk med andra observationer inte har lämnat uppgifter som skulle kunna ha varit intressanta om det nu är en random GP utöver Christine och Torgny som har utfört det.

Tack för svaret, men det som jag är så nyfiken på det är hur ni kan tycka att tiden är för snäv för CS att hinna utföra dådet men att en random GM istället skall ha hunnit utföra det, jag får inte ihop det?

CS och random GM måste väl ha haft samma tidsfönster på sig att utföra dådet?
2008-08-21, 14:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av caramia
Sry men du behöver inte vara otrevlig om jag ställer en fråga.
Jag visste inte att Hedströmmen var en å. Trodde att det var en by
och därför fick jag i eniro upp ett samhälle ca en mil nordväst om köping.

Då ber jag om ursäkt, det har varit uppe tidigare om vad hedströmmen var för något och vart den låg, jag som redan vet om att det är ett vattendrag tyckte det framgick tydligt av kartan, men det är med förhandskunskap.. så igen, jag ber om ursäkt.

Det är en å och den ligger precis mitt emellan Köping och Valskog.
2008-08-21, 15:14
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Kolla vid "Östtuna"! Järnvägen och vägen går bredvid varandra...

Edit: Det var inte järnvägen, utan någon jävla cykelled, men den går i vart fall genom Valskog.

Miapetter, förklara hur det ligger till!

Jag väljer att konspirera med dej o wildone69 o bekräfta att Hedströmmen ligger där ni sagt, dessutom kan jag uppdatera med att den gör så även idag!
Källa: Ögon
Senast redigerad av miapetter 2008-08-21 kl. 15:42.
2008-08-21, 17:04
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Veckans klubba
Jag tycker det skulle vara intressant om de kollade upp om det finns folk bland grannar, släkt och vänner som har Vans. Det är inte bara Bearcat-modellen som har en sådan sula, utan en mängd Vans-skor.

Ja, Vans-skor kanske är populära bland folk i deras omgivning. Problemet är väl att man i.s.f. har gjort sig av med skorna.
Senast redigerad av nackepa 2008-08-21 kl. 17:09. Anledning: rättning
2008-08-21, 17:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Ja, Vans-skor kanske är populära bland folk i deras omgivning. Problemet är väl att man i.s.f. har gjort sig av med skorna.

Jo nu är det nog försent, men att de bara kollade efter just den modellen när det finns fler sorter men samma sula.
2008-08-21, 17:25
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Ingenstans står att läsa att polisens tekniker kört in ett testkort.
Snarare står det så här.
FUn sid.714
Från telefonen och SIM-kort kunde följande dokumenteras:
Se undersökningsprotokoll från undersökningen i programvaran XRY. Denna telefon är av äldre modell och
programvaran XRY kan ej ta ut alla uppgifter från denna telefonmodell.
Vid undersökningen har därför telefonens sms samt att övriga uppgifter såsom uppringda samtal, missade
samtal mm, fotograferats.
Dessa foto/uppgifter är brända på cd skiva och bifogas undersökningen.
Ny undersökningen av telefonen kan eventuellt bli aktuell, för att ta fram raderade filer.

Verkar som att telefonerna inte är ordentligt kontrollerade. Sen vet vi ju inte heller om polisen verkligen beslagtagit samtliga mobiltelefoner och sim-kort.
2008-08-21, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Verkar som att telefonerna inte är ordentligt kontrollerade. Sen vet vi ju inte heller om polisen verkligen beslagtagit samtliga mobiltelefoner och sim-kort.

Och T:s telefon beslagtogs inte förrän 8/4. Det var lite i det senaste laget.
2008-08-21, 17:35
Medlem
Citat:
Börja inte nu igen. Jag hävdar att T:s mobil lämnades tillbaka den dagen. Dessutom har du tidigare blandat ihop T:s Ericson med E:s Nokia. Gör du samma tabbe nu igen?

Återigen efterlyser jag någon som kan klarlägga skillnaderna mellan statusen i beslagsprotokollen. "Ej fastställd", "Fastställd", "Utlämnad".

Tillägg:
https://www.flashback.org/showpost.php?p=12398839&postcount=821
https://www.flashback.org/showpost.php?p=12399510&postcount=831
https://www.flashback.org/showpost.php?p=12399541&postcount=833
https://www.flashback.org/showpost.php?p=12400962&postcount=834
https://www.flashback.org/showpost.php?p=12400991&postcount=835
Senast redigerad av Återfallsgäst 2008-08-21 kl. 17:40.
2008-08-21, 17:37
Medlem
watson6669s avatar
Citat:

Fast om du kollar FUP vad gäller förhör med T så står det att läsa att de konntrollerat hans telefon den 17/3.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in