2008-08-18, 23:33
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
"När det gäller T som skyldig är det ett tiotal (max) medlemmar på Flashback som slåss mot väderkvarnarna bara för att de tycker att det är roligt. T.o.m. Beccasin har ju erkänt att h*n bara var ute efter att provocera..."

Citerat från Carl Hamilton, Moderator.
Jag förstår inte meningen med ditt inlägg, men det du citerar är postat av Carl Hamilton, Användare.
2008-08-18, 23:33
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
T saknar alibi för tiden innan han besökte smedjan. Dessutom klargör han inte för polisen att E har en ytterligare mobil utan ger dom en skabbig som påstås vara Es.

"När det gäller T som skyldig är det ett tiotal (max) medlemmar på Flashback som slåss mot väderkvarnarna bara för att de tycker att det är roligt. T.o.m. Beccasin har ju erkänt att h*n bara var ute efter att provocera..."

2008-08-18, 23:34
Bannlyst
Citat:
NJ ringde Es egentliga mobilnr. och inte till den skabbiga som har genomgått en teknisk analys.

Vad fan dillar du om, är du på ljugarbänken idag igen??

FU 716 Gällande tfn nr 0704-56 33 19.
FU 717 Id för SIM (IMSI) 240074620417965

FU 720 Samtalslista sms mm från minnesspegling av ovan beslagtagna telefon.
IMSI Number: 240077830103446 - Tele2 / Comviq - Sweden

Nämen är det inte samma IMSI nummer på det nummret du dillar om och det som E verkligen använde, vad jobbigt för dig,
nu hade du fel IGEN..eller så ljög du som vanligt för att få uppmärksamhet
2008-08-18, 23:35
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PappasPralin
Nu kommer du med påståenden igen tulpanen och jag vill gärna veta källa till det där med T´s mobil och att han skulle ha en som han ej informerat polisen om!

Ang. de tekniska bevis du många andra tjatar om så finns det ju trots allt oerhört många starka indicier som pekar i CS riktning. Och att de vittnen som förhörts inte skulle vara trovärdiga är ju i så fall din egen personliga åsikt, gör inte det till ett påstående är du snäll för det är ju sådana som misstolkas och sedan leder till att trådarna spårar ur. Sist, men inte minst, vad grundar du ditt påstående att T saknar alibi på???
Indiciekedjan mot C kommer behandlas i TR. Många experter är tveksamma till att denna länk kommer hålla för att fälla C och det är jag också.
2008-08-18, 23:36
Medlem
Citat:
CS sitter åtalad för morden men inga tekniska bevis finns på henne. Inte heller finns det trovärdiga vittnen som kan peka henne på plats.
T saknar alibi för tiden innan han besökte smedjan. Dessutom klargör han inte för polisen att E har en ytterligare mobil utan ger dom en skabbig som påstås vara Es.
Den mobil du kallar den skabbiga är den mobil som E bevisligen använt vid flera tillfällen och med vilken T ringde SOS. Det nummer som användes till SOS är samma nummer som E ofta använt i sina kontakter med N, varför han inte ringer detta nummer får du fråga honom om.
2008-08-18, 23:39
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix

Du har citerat Carl Hamilton som skrev ett inlägg, inte ett moderatorsmeddelande.

Ett moderatorsmeddelande avslutas alltid med // Mod

// Mod
2008-08-18, 23:40
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wildone69
Vad fan dillar du om, är du på ljugarbänken idag igen??

FU 716 Gällande tfn nr 0704-56 33 19.
FU 717 Id för SIM (IMSI) 240074620417965

FU 720 Samtalslista sms mm från minnesspegling av ovan beslagtagna telefon.
IMSI Number: 240077830103446 - Tele2 / Comviq - Sweden

Nämen är det inte samma IMSI nummer på det nummret du dillar om och det som E verkligen använde, vad jobbigt för dig,
nu hade du fel IGEN..eller så ljög du som vanligt för att få uppmärksamhet
Kolla även NJ ingående sms från nr. 073-951XXX43 som tillhör E. Det går att söka på eniro och konstatera att det är hon som äger abonnemanget. Dock är inte den mobilen intagen för teknisk undersökning.
2008-08-18, 23:40
Medlem
PappasPralins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caramia
Polisen slår fast tidigt att T inte har något med brottet att göra.
Kl 19:40:32 rapporterar polisen att ingen GM finns kvar.
FUP s.15

Så han har blivit förhörd som vittne, inte som ev. GM

Om polisen "slår fast tidigt att T inte har något med brottet att göra" måste de ju på något sätt ställt frågor/gjort en analys som de grundat sitt beslut på. Därför kan du inte påstå att han aldrig varit misstänkt eller enbart förhörts som vittne! Det där är enbart dina egna spekulationer, inte fakta!

Edit: omformulering
Senast redigerad av PappasPralin 2008-08-18 kl. 23:51.
2008-08-18, 23:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Återfallsgäst
Den mobil du kallar den skabbiga är den mobil som E bevisligen använt vid flera tillfällen och med vilken T ringde SOS. Det nummer som användes till SOS är samma nummer som E ofta använt i sina kontakter med N, varför han inte ringer detta nummer får du fråga honom om.

Han gör just det, han ringer hennes mobil och ingen annan, jag har redan beslagit Tulpanpernilla med ännu en lögn.

För en lögn är det varje gång Tulpanpernilla påstår något och tar stöd av FU på helt felaktiga grunder bara för att bevisa sin tes, och h*n misslyckas kapitalt varje gång.
2008-08-18, 23:41
Medlem
Justiceforthe96s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Justiceforthe96
Det är fortfarande ingen som direkt har förkastat min teori om att huvtröjan i själva verket är jackan med huva...

Jag bumpar en del av mitt tidigare inlägg eftersom jag inte fått svar från någon. Jag ställde även en fråga till Caramia i den nu ej citerade delen utan att få svar. Det kan väl inte vara så att alla har satt mig på Ignore?
2008-08-18, 23:42
Medlem
PappasPralins avatar
Citat:
Indiciekedjan mot C kommer behandlas i TR. Många experter är tveksamma till att denna länk kommer hålla för att fälla C och det är jag också.

Må så vara, jag vill bara poängtera att man kan bli dömd utifrån starka indicier. Det behövs mao inte nödvändigtvis finnas DNA-spår etc.

Du har för övrigt inte svarat på min fråga ang. mobilen som T ej informerat polisen om och ej heller vad du grundar ditt påstående om att han saknar alibi på!
Senast redigerad av PappasPralin 2008-08-18 kl. 23:52.
2008-08-18, 23:43
Medlem
nemesis67s avatar
Citat:
NJ ringde Es egentliga mobilnr. och inte till den skabbiga som har genomgått en teknisk analys.

Bara av ren nyfikenhet... Vilket nummer skulle han ha ringt istället??

Det enda nummer jag hittar till E i FUP är det nummer som slutar på 444

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in