2008-10-09, 17:09
Bannlyst
För visst är det så att det inte går att på sekunden bestämma när brottet skett, med tanke på det levrade blodet och ambulanspersonalens uttalande... Kan det ha skett tidigare.

Ja just det det är alt gm tråden, då pratar vi med de som tror på alt gm.
2008-10-09, 17:12
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Jag förstår inte hur polisen kan ha missat detta? Att brottet kan ha skett tidigare än man trott. Att någon annan kan ha messat på datorn i E:s ställe.

Detta förstärker ytterligare det tunnelseende som utredningen hittills haft.
Nu kan det bli så att nya fräscha krafter tar över som förutsättningslöst tar tag i de lösa trådar som finns. Det man först och främst kan hoppas på är att någon av de inblandade då erkänner.
Det har det inte.
2008-10-09, 17:13
Bannlyst
Citat:
Jag förstår inte hur polisen kan ha missat detta? Att brottet kan ha skett tidigare än man trott. Att någon annan kan ha messat på datorn i E:s ställe.

Detta förstärker ytterligare det tunnelseende som utredningen hittills haft.
Nu kan det bli så att nya fräscha krafter tar över som förutsättningslöst tar tag i de lösa trådar som finns. Det man först och främst kan hoppas på är att någon av de inblandade då erkänner.

Ja Mördaren i Alingsås-fallet höll ju inne med det ett tag och tillomed sörjde med de anhöriga. Värsta teaterstilen, men först när han blev lite pressad kröp sanningen fram... Man får hoppas att gm i detta fallet snart bryter ihop och erkänner, för det tär nog och bära på en sån händelse.
2008-10-09, 17:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Det har det inte.

Ee, skall du inte fortsätta med meningen? typ för att...
2008-10-09, 17:14
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Ja Mördaren i Alingsås-fallet höll ju inne med det ett tag och tillomed sörjde med de anhöriga. Värsta teaterstilen, men först när han blev lite pressad kröp sanningen fram... Man får hoppas att gm i detta fallet snart bryter ihop och erkänner, för det tär nog och bära på en sån händelse.
Hon kan nog hålla det inne ett tag till, tyvärr.
2008-10-09, 17:16
Medlem
nackepas avatar
Citat:
För visst är det så att det inte går att på sekunden bestämma när brottet skett, med tanke på det levrade blodet och ambulanspersonalens uttalande... Kan det ha skett tidigare.

Ja just det det är alt gm tråden, då pratar vi med de som tror på alt gm.

Ja, det enda polisen nu utgått ifrån när de fastställt sin tidslinje är att de tror att E har messat på datorn. Har någon annan suttit vid datorn än E så kan det ha skett tidigare. Jag är övertygad om att det finns smarta poliser som inser att detta kan vara fullt möjligt.

Mess på datorn är en mycket osäker identifikation. Mycket sämre än om E talat med någon i telefon. Och givetvis otroligt mycket sämre säkerhet än om någon sett E vid en viss tidpunkt.
2008-10-09, 17:19
Bannlyst
Citat:
Ja, det enda polisen nu utgått ifrån när de fastställt sin tidslinje är att de tror att E har messat på datorn. Har någon annan suttit vid datorn än E så kan det ha skett tidigare. Jag är övertygad om att det finns smarta poliser som inser att detta kan vara fullt möjligt.

Mess på datorn är en mycket osäker identifikation. Mycket sämre än om E talat med någon i telefon. Och givetvis otroligt mycket sämre säkerhet än om någon sett E vid en viss tidpunkt.

Är väl ingen som sett henne eller barnen efter det att T åkt, eller hur var det.
2008-10-09, 17:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Veckans klubba
Det kan ju finnas flera som kan haft som uppsåt att straffa T eller E. Lutten är ju lite suspekt. Camilla (om hon nu hette så, minnet sviker) med glasögonen är kanske en annan kandidat.

Hon var väl kort och mörkhårig, är hon kollad. T hade visst en kort affär med henne efter någe ragg på nätet om jag inte missminner mig, kan hon ha blivit sur eller är det bara Tyskor som kan bli det?
2008-10-09, 17:29
Medlem
cookie777s avatar
Jag bara undrar, vart framkommer det att L inte skulle ha varit särskilt glad åt T's och E's förhållande?
2008-10-09, 17:30
Medlem
LieDetectors avatar
Citat:
För om det var fullt med barn så bör nån ha sett om det kommit någon främling, sånt lägger man märke till, men inte om det är nån som man "känner"

Men nu när det är klart att det var barn ute, så kanske man kan undra vilket klockslag det handlar om för det har jag inte nämnt... Men alla vet att det fanns barn ute... Nu väntar jag på en rapport om klockslagen då det var barn ute

Kära irrBäver, när skriken hördes konstateras att det var barn ute som spelade hockey på vägen. Hur mycket mer desinformation ska du sprida? Det framgår tydligt om man läser innantill så det du skriver stämmer alltså inte. Har du probs med läsförståelsen eller?

Vad får dig att tolka allt du läser baklänges?
2008-10-09, 17:31
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Är väl ingen som sett henne eller barnen efter det att T åkt, eller hur var det.
Utgår du från en blind GM? Det låter osannolikt.
2008-10-09, 17:32
Medlem
Citat:

Jodå, gärningsmannen

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in