2008-08-13, 21:16
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Behörig person = T?
Eller vem är den behörige?

T säger ju själv att han hämtade mobiltelefonen i datarummet.

Det framgår inte av FUP.
2008-08-13, 21:22
Medlem
Astracans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jole25
Kan inte ni som tror T är gärningsman förklara motivet bakom detta dåd?

SkäggTulpis, Caramia, Bävern med flera får rätta mig om jag har läst fel. Ids inte gå tillbaka i tråden men jag har läst mig till att det finns tre olika motiv.

-Lova att inte skratta!

1. T kommer hem och inom ett par sekunder säger E någonting som får honom så rosenrasande arg att han greppar första bästa tillhygge.
De har varit inne på att E skulle ha ältat om tyskan och att så fort han kom innanför dörren satte tjatet igång igen.

2. T och tyskan är i maskopi med varandra. De har haft en hemlig kontakt (via röksignaler eller tankeöverföring har inte framkommit) och en version är att T har lurat tyskan till detta då han inte ville ha med E´s barn att göra längre. Den andra tror jag var att T och tyskan har planerat att återförenas efter tyskans frisläppande.

3. T var för feg för att göra slut med E så han väljer att försöka slå ihjäl henne. Han tror att barnen sover (Detta trots att han kan familjens rutiner) vid den här tiden och blir överraskad när de är vakna och av rädsla för att de ska avslöja honom slår han dem med.

Du lovade...

Det bär mig emot att skriva skratta osv. med tanke på barnen. Men när man läser det så här så kan man inte låta bli att se det fullständigt bizarra i dessa antaganden.
Dessutom gör det mig så ont att man på bekostnad av någon annans outsägliga sorg målar upp de mest absurda tavlor som finns att skåda -Allt för att själv framstå som en våghalsig fritänkare.
2008-08-13, 21:24
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Astracan
SkäggTulpis, Caramia, Bävern med flera får rätta mig om jag har läst fel. Ids inte gå tillbaka i tråden men jag har läst mig till att det finns tre olika motiv.

-Lova att inte skratta!

1. T kommer hem och inom ett par sekunder säger E någonting som får honom så rosenrasande arg att han greppar första bästa tillhygge.
De har varit inne på att E skulle ha ältat om tyskan och att så fort han kom innanför dörren satte tjatet igång igen.

2. T och tyskan är i maskopi med varandra. De har haft en hemlig kontakt (via röksignaler eller tankeöverföring har inte framkommit) och en version är att T har lurat tyskan till detta då han inte ville ha med E´s barn att göra längre. Den andra tror jag var att T och tyskan har planerat att återförenas efter tyskans frisläppande.

3. T var för feg för att göra slut med E så han väljer att försöka slå ihjäl henne. Han tror att barnen sover (Detta trots att han kan familjens rutiner) vid den här tiden och blir överraskad när de är vakna och av rädsla för att de ska avslöja honom slår han dem med.

Du lovade...

Det bär mig emot att skriva skratta osv. med tanke på barnen. Men när man läser det så här så kan man inte låta bli att se det fullständigt bizarra i dessa antaganden.
Dessutom gör det mig så ont att man på bekostnad av någon annans outsägliga sorg målar upp de mest absurda tavlor som finns att skåda -Allt för att själv framstå som en våghalsig fritänkare.
Varför skratta? Det du skriver kan också kallas motiv.
2008-08-13, 21:30
Medlem
eloges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Här poängterar ju T hur blodig han var.

FUn sid 1288

Håret är
fullt av blod, ehh, därför också ehh.. det blodet som var på min.. mina händer, mitt
ansikte, på mina kläder.. ehh,
jag gick in i datarummet och hämtade en telefon,
mobiltelefon, det låg en mobil.. eller en trådlös telefon bredvid henne, men den såg
jag inte på en gång utan den ehh, den såg jag senare. Jag försökte.. jag gick in i
datarummet och hämtade mobiltelefonen och ringde 112. Stoppar där.

Förstår jag det rätt att det låg en trådlös telefon brevid Emma på hallgolvet?
Då bör hon haft med sig den när hon öppnade dörren. Varför?
Nämndes det något om den telefonen i Emmas förhör i rätten?
2008-08-13, 21:35
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eloge
Förstår jag det rätt att det låg en trådlös telefon brevid Emma på hallgolvet?
Då bör hon haft med sig den när hon öppnade dörren. Varför?
Nämndes det något om den telefonen i Emmas förhör i rätten?
Nu är det här utkast från förhör med T.
Jag tror inget nämndes om telefonen i rätten då T förhördes.
Jag tror inte ens han fick frågor om de mörka hårtussar som han sett bredvid E.
2008-08-13, 21:35
Medlem
Jole25s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Astracan

-Lova att inte skratta!

Du lovade...

Det enda som är värt att kommentera är det första men det faller ju givetvis bort för det finns inte att hon inte hade kommit ihåg ngt av det eller att hon skyddar honom.
2008-08-13, 21:46
Medlem
Veckans klubbas avatar
Citat:
Det enda som är värt att kommentera är det första men det faller ju givetvis bort för det finns inte att hon inte hade kommit ihåg ngt av det eller att hon skyddar honom.

Om du inte tror att mammor kan skydda partners som slår ihjäl deras ungar, läs här:
http://query.nytimes.com/gst/fullpage.html?res=9B01E0D8153EF936A35752C1A9629582 60

"Marjory Fisher, bureau chief of the Queens District Attorney's special victims bureau, who has prosecuted child abuse cases for more than 12 years, said that in many of those cases, a mother's male companion had killed the child, but the mother either did not intervene or tried to cover up for the man."

Se äv. den här artikeln:
http://www.associatedcontent.com/article/7612/parents_who_murder_their_children.html?cat=48
2008-08-13, 21:49
Medlem
nackepas avatar
Citat:

Många, inklusive minnesxperten, tror inte att E minns någonting av händelsen.

Svårare att tänka sig att E skyddar T men det har säkert hänt liknande sjuka saker tidigare i kriminalhistorien.
2008-08-13, 21:53
Medlem
Jole25s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Veckans klubba
Om du inte tror att mammor kan skydda partners som slår ihjäl deras ungar, läs här:
http://query.nytimes.com/gst/fullpage.html?res=9B01E0D8153EF936A35752C1A9629582 60

"Marjory Fisher, bureau chief of the Queens District Attorney's special victims bureau, who has prosecuted child abuse cases for more than 12 years, said that in many of those cases, a mother's male companion had killed the child, but the mother either did not intervene or tried to cover up for the man."

Se äv. den här artikeln:
http://www.associatedcontent.com/article/7612/parents_who_murder_their_children.html?cat=48

Varför avslutade han inte det han gjort då? Fick han dåligt samvete då och ringde 112 för att riskera att åka dit då?
2008-08-13, 21:57
Medlem
Astracans avatar
Citat:

Dessutom skulle T enligt uppgift haft 3 minuter på sig att bli så provocerad att han i förblindat raseri tar fatt på en hammare, sen ta av sig kläderna, stoppa dem i en tvättmaskin, därefter gå upp på övervåningen för att ta på sig nya -men likadana- kläder och till sist ta fram trasa och mopp för att städa undan alla blodsspår som inte tillhör hallen..

Att på internet ge sig på offren verkar vara en källa till det egna psykets självtillfredsställelse -att döma av de avskyvärda brott som har skett i Sverige den sista tiden.

Finns ingenting, ingenting, som pekar ut T som alternativ gärningsman.
Ändå fortsätter några med en dåres envishet att vägra släppa det!

-Varför?

Det hade varit så mycket intressantare att föra seriösa diskussioner om alternativa gärningsmän. Istället serveras man en studie i det mänskliga psyket som gör åtminstone mig både ledsen, förbannad och mörkrädd.
2008-08-13, 22:10
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Känner du dig mörkrädd, förbannad och ledsen så kan du undvika den här tråden. Vi skriver inte för att klappa någon medhårs utan det är våra funderingar och åsikter.

I den andra tråden anser du att de indicier som finns mot C inte räcker.
Kan du få fram starkare indicier mot T?
2008-08-13, 22:11
Medlem
Jole25s avatar
Citat:
Känner du dig mörkrädd, förbannad och ledsen så kan du undvika den här tråden. Vi skriver inte för att klappa någon medhårs utan det är våra funderingar och åsikter.

Jag har inget emot folk som har annorlunda åsikter. Gudarna ska veta att jag rent ut sagt älskar att pissa i motvind. Men dom så kallade teorierna ni för fram känns som småbarn som fantiserar utan att tänka efter. Ibland så känns det som en sån situation som när man bara vill ta tag i ngn och ruska om dom och kanske dela ut en lavett och skrika: SANSA DIG NU!!!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in