Citat:
Ursprungligen postat av Jole25
Kan inte ni som tror T är gärningsman förklara motivet bakom detta dåd?
SkäggTulpis, Caramia, Bävern med flera får rätta mig om jag har läst fel. Ids inte gå tillbaka i tråden men jag har läst mig till att det finns tre olika motiv.
-Lova att inte skratta!
1. T kommer hem och inom ett par sekunder säger E någonting som får honom så rosenrasande arg att han greppar första bästa tillhygge.
De har varit inne på att E skulle ha ältat om tyskan och att så fort han kom innanför dörren satte tjatet igång igen.
2. T och tyskan är i maskopi med varandra. De har haft en hemlig kontakt (via röksignaler eller tankeöverföring har inte framkommit) och en version är att T har lurat tyskan till detta då han inte ville ha med E´s barn att göra längre. Den andra tror jag var att T och tyskan har planerat att återförenas efter tyskans frisläppande.
3. T var för feg för att göra slut med E så han väljer att försöka slå ihjäl henne. Han tror att barnen sover (Detta trots att han kan familjens rutiner) vid den här tiden och blir överraskad när de är vakna och av rädsla för att de ska avslöja honom slår han dem med.
Du lovade...
Det bär mig emot att skriva skratta osv. med tanke på barnen. Men när man läser det så här så kan man inte låta bli att se det fullständigt bizarra i dessa antaganden.
Dessutom gör det mig så ont att man på bekostnad av någon annans outsägliga sorg målar upp de mest absurda tavlor som finns att skåda -Allt för att själv framstå som en våghalsig fritänkare.