2008-08-21, 13:42
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Veckans klubba
Är det inte bättre att lägga ned din personliga fixering av beaver? Du kan hacka på mig istället. Kör så det ryker.
Det är inte du som har kommit med dessa lögner. Jag förstår inte varför han inte bara kan erkänna att han i samtliga fall jag tar upp hade fel.

Istället för att tycka att jag ska lägga ner borde det vara större tryck på att uppenbara lögner tas tillbaka av beaver.

Det enda jag vill ha är ett "Jag hade fel i dom fallen". Sen är jag nöjd, så länge det inte skrivs mer uppenbara lögner.
2008-08-21, 13:44
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Här är inlägget som du tjatat så om och vill ordkriga. Det här handlar det egentligen om. Långt bak i tråden. Nu får det vara bra med svar till dig, ser du svaren det står ju att du har mig på din ignorelista? Kanske lite dumt eller?
Nu ljuger du igen.
Här är inlägget det handlar om:
Citat:
Den enda som bevisligen varit på brottsplatsen när brottet skedde är T.
https://www.flashback.org/showpost.php?p=12367720&postcount=2700
2008-08-21, 13:52
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
teori V:
Den lilla tid som en annan gärningsman har på sig funkar inte riktigt, T skulle ha mött denne. Eller sett skymten av den iallafall, då du inte kan placera en annan gärningsman i huset så bör T vara den som är närmast brottsögonblicket. eller.
Även här pekar du ut T som mördare (tack för tipset). Du skriver att T skulle ha mött eller sett skymten av en annan gärningsman om det fanns någon sådan. Det gjorde han inte. Alltså är det, enligt dig, T som har gjort det.

Du tänker fel, du drar fel slutsatser och du borde tänka mer än en gång innan du postar.
2008-08-21, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Bristerna i utredningen är påfallande ofta inga brister, utan missförstånd från medlemmarnas sida...

Syftar du på medlemmarna här på tråden?

Det finns andra personer än bara fb-medlemmar som pekat på bristerna
i utrednignen.

Det har varit en skakig utredning av dubbelmordet i Arboga, en utredning som enligt flera experter kantats av uppenbara misstag från svensk polis och åklagare.
http://www.expressen.se/nyheter/1.1103863/mer-talar-for-att-den-mordmisstankta-kvinnan-ar-oskyldig
2008-08-21, 14:16
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caramia
Syftar du på medlemmarna här på tråden?

Det finns andra personer än bara fb-medlemmar som pekat på bristerna
i utrednignen.

Det har varit en skakig utredning av dubbelmordet i Arboga, en utredning som enligt flera experter kantats av uppenbara misstag från svensk polis och åklagare.
http://www.expressen.se/nyheter/1.1103863/mer-talar-for-att-den-mordmisstankta-kvinnan-ar-oskyldig
Jag tänker i första hand på medlemmarna som tar saker ur FUP:n och gör dem till sanningar, trots att samma FUP visar något helt annat. Man väljer exempelvis på att trycka på vad en chockad T i det första (tror jag) förhöret uppger för hemkomsttid, trots att denna tid bevisligen inte stämmer enligt samma FUP...

Artikeln är för övrigt publicerad den 30 mars...
2008-08-21, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av watson6669
.

De skriver ingen tidpunkt, men den slår om vid Hedströmmen och då är det fortfarande 13 km kvar att åka så ska då får han nog ha en batmobil om han ska hinna hem till den tiden du tror att han kan hinna.
Dessutom ska du ha klart för sig att Valskogmastens räckvidd också tar slut någon gång och han befinner sig inom den mastens räckvid vid 19.10.56.

Var exakt ligger denna Hedströmmen? Försökte slå upp det i eniro kartor och hittade tre stycken i Sverige. En utanför Köping fast inte åt arbogahållet.
2008-08-21, 14:21
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Var exakt ligger denna Hedströmmen? Försökte slå upp det i eniro kartor och hittade tre stycken i Sverige. En utanför Köping fast inte åt arbogahållet.

Det ligger mellan Köping och Valskog.
2008-08-21, 14:22
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Kartan är inte bra, men du hittar Hedströmmen sydväst om Köping.

http://www.koping.se/upload/728/Cykelkarta2005framsida.pdf

Edit: Eller egentligen rakt västerut. Jag tänkte på vägen som går genom Valskog...
2008-08-21, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av watson6669
Det ligger mellan Köping och Valskog.

Ser inte ut att ligga där du säger. Kolla på kartan som Carl Hamilton hänvisar till i inlägget efter din.
2008-08-21, 14:28
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ser inte ut att ligga där du säger. Kolla på kartan som Carl Hamilton hänvisar till i inlägget efter din.
Kolla vid "Östtuna"! Järnvägen och vägen går bredvid varandra...

Edit: Det var inte järnvägen, utan någon jävla cykelled, men den går i vart fall genom Valskog.

Miapetter, förklara hur det ligger till!
2008-08-21, 14:29
Medlem
watson6669s avatar
Citat:

Även på Hamiltons karta så ligger den mellan Valskog och Köping.
2008-08-21, 14:29
Bannlyst
Citat:

Då kan inte du tyda en karta uppenbarligen, den ligger ju precis mellan köping och valskog, så nära mitt emellan som det går egentligen

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in