Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
Var finns det något om detta? Det förekommer inte i redogörelsen av ambulanspersonal i FUP vad jag kan se. Betyder detta att det blev någon fördröjning av utryckningen?
Däremot, i förhör med E: "E tillfrågas angående en annan uppgift som kom upp på väg till de anonyma orten. Någon som var
ambulansförare.
E uppgav att Ns bror är ambulansförare och jobbar i Arboga. Hon tror att det var T som berättade
för henne att Ns bror hade hört anropet angående E och barnen men han ville inte åka dit. Hon tror inte
han vet var de bor men hade nog hört namnen, det är bara de som heter J. Det är max en vecka sedan
T berättade det." s 901
N har misshandlat en ambulansman - s 1036
Så vi har alltså en mc-klubb Spitfire där N och Ns bror bubba är/varit medlemmar, N som misshandlar en ambulansförare, bubba som skulle 'fixa E' utan att N skulle märka det. Bubba är först att ta emot anropet, och alltså aktiv med att avlyssna trafiken, tydligen före de som tog ambulansen som först anlände. Vi har en mycket precis timing, och vittnen som har sett unga män stryka omkring vid den tiden.
En intressant teori (den om B)! Det som, enligt mig, talar emot att han skulle ligga bakom, är väl det faktum att han aldrig - vad jag vet - hotat att göra barnen något illa, "bara" E. Rätta mig om jag har fel. Och om B skulle ha något med det att göra, borde det inte vara för att N pratade illa om E
tidigare? Och jag har uppfattat att det var tidigare och att det vid tiden för brotten hade lugnat ner sig. Och att N skulle ligga bakom (genom B och ev. lejd gm), verkar
för otroligt, eftersom han då skulle riskera att förlora sina älskade barn. Skulle verkligen B, genom att leja någon, ha sagt åt denne i så fall att även göra barnen illa? Sina egna brorsbarn?
Att/om B svarade på anropet men inte ville åka på det, kan det visserligen bero på att han skulle kunna ligga bakom, men mer troligt, enligt mig, torde väl vara att han inte ville se sina brorsbarn (och E) halvt ihjälslagna.
Vad tror ni andra?