2008-08-20, 11:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Jaså, hur vet du det? Han skyddsvisterades av polisen. Han kan ha gömt mordvapen och svart huvtröja i sin bil innan han ringde 112.

På vilket sätt har han inte haft tid att kunnat utföra dådet? Den tid CS skule kunan ha haft på sig är inte heklt oävet den tid Torgny skulle kunna ha haft på sig.

Det är du som har konstaterats med lögner. Det är du som är trollet.

Satt inte han i sin bil när polisen kom till platsen.
2008-08-20, 11:11
Medlem
PappasPralins avatar
Slappna av för h-ve!!!

Citat:
Läs förundersökningen ditt förbannade miserabla fån istället för att gissa.

Hur vore du om du slutade kasta öknamn omkring dig försöker diskutera som en vuxen människa!!!

Så länge du kallar mig öknamn kan du glömma att jag svarar på dina argument och frågor och jag tror det gäller för de flesta andra här också. Din närvaro här retar mest upp andra pga. dina påhopp, inte för att du nödvändigtvis tycker annorlunda.

Eftersom du verkar ha problem att tygla din frustration, och att uttrycka dig när du befinner dig i en pressad situation, rekommenderar jag dig lite "Anger Management" innan du blandar dig i debatten igen.

Tänk på blodtrycket och tygla ditt humör människa! Slappna av!
2008-08-20, 11:14
Medlem
PappasPralins avatar
Citat:
Teorier är alltid intressanta. Men vilda gissningar som PappasPralin har gjort om saker som redan har konstaterats via FU och som inte överenstämmer med denna är totalt irrelevant för tråden.

Att Bubba skulle kunna ha utfört det är en teori.

Hade polis och åklagare tagit fram alla teorier och en mängd olika möjliga GP så skulle man statiskt kunna säkerställa att vissa inte skulle kunna ha utfört det. Då skulle man kunna minska ner på gruppen möjliga GP och under tiden samla uppgifter från vittnen som inte styrts av vad polisen har velat veta.

Men skärp dig för fan!!! Jag har inte gissat. Om jag är osäker på något så skriver jag det, kolla mina gamla inlägg får du se men uttala dig inte om något du inte har en aning om! Det jag skrev, som du svarade så barnsligt på, var en fråga till dig och inget annat. Om du inte kan eller vill besvara den så skriv hellre det då istället för att förvränga saker och ting.

Ge dig nu och sluta vara så förbannat aggressiv!
Senast redigerad av PappasPralin 2008-08-20 kl. 11:24.
2008-08-20, 11:19
Medlem
PappasPralins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
Var finns det något om detta? Det förekommer inte i redogörelsen av ambulanspersonal i FUP vad jag kan se. Betyder detta att det blev någon fördröjning av utryckningen?

Däremot, i förhör med E: "E tillfrågas angående en annan uppgift som kom upp på väg till de anonyma orten. Någon som var
ambulansförare.
E uppgav att Ns bror är ambulansförare och jobbar i Arboga. Hon tror att det var T som berättade
för henne att Ns bror hade hört anropet angående E och barnen men han ville inte åka dit. Hon tror inte
han vet var de bor men hade nog hört namnen, det är bara de som heter J. Det är max en vecka sedan
T berättade det." s 901

N har misshandlat en ambulansman - s 1036

Så vi har alltså en mc-klubb Spitfire där N och Ns bror bubba är/varit medlemmar, N som misshandlar en ambulansförare, bubba som skulle 'fixa E' utan att N skulle märka det. Bubba är först att ta emot anropet, och alltså aktiv med att avlyssna trafiken, tydligen före de som tog ambulansen som först anlände. Vi har en mycket precis timing, och vittnen som har sett unga män stryka omkring vid den tiden.

Jag var osäker på var jag läst det men så klart var det från E´s förhör som du skrivit ovan. Tack för att du redde ut det, my bad.
2008-08-20, 11:37
Medlem
Veckans klubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Kul länk om sulorna, att de inte tar upp alla skor med samma mönster. Sen hur de kom på skotypen kan man alltid undra.

Ja, det är lite märkligt att de har kunnat fastställa den exakta modellen innan de ens talade med Vans-tillverkarna. Varje storlek av sultypen är ju serieproducerad och har ingen speciell märkning. Dessutom verkar sultypen ha använts på olika årsmodeller också. Jämför t ex sulan på Bearcat från 2007 med sulan på Half Cab - Black/White/Hi Risk Red - H08 från 2008.
Sedan verkar Vans-tillverkarna bara ha kommenterat skorna på bilden av CS och inte avtrycken.

Citat:
Ursprungligen postat av sparv3n
Det borde ju gå, men frågan är om det inte märks att man har blött upp blodet först? Det tycker jag att det borde göra och att polisen borde märka det.

De tog skoavtrycken en månad efteråt, när all annan brottsundersökning var klar, verkar det som. Någon blodanalys var det inte frågan om med skoavtrycken.

Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Hehe så bruka de fixa till äldre bröd på pizzerian i Sumpan, lite vatten med blomsprutan och in i mikron.

Tur man inte käkar där.
2008-08-20, 11:43
Medlem
Veckans klubbas avatar
Citat:
Så vi har alltså en mc-klubb Spitfire där N och Ns bror bubba är/varit medlemmar, N som misshandlar en ambulansförare, bubba som skulle 'fixa E' utan att N skulle märka det. Bubba är först att ta emot anropet, och alltså aktiv med att avlyssna trafiken, tydligen före de som tog ambulansen som först anlände. Vi har en mycket precis timing, och vittnen som har sett unga män stryka omkring vid den tiden.

Jag hittar inte mc-klubben Spitfire på http://www.mcklubbar.se/
Finns klubben fortfarande? Är den så liten att den inte finns med på listan?
2008-08-20, 13:27
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Var finns det något om detta? Det förekommer inte i redogörelsen av ambulanspersonal i FUP vad jag kan se. Betyder detta att det blev någon fördröjning av utryckningen?

Däremot, i förhör med E: "E tillfrågas angående en annan uppgift som kom upp på väg till de anonyma orten. Någon som var
ambulansförare.
E uppgav att Ns bror är ambulansförare och jobbar i Arboga. Hon tror att det var T som berättade
för henne att Ns bror hade hört anropet angående E och barnen men han ville inte åka dit. Hon tror inte
han vet var de bor men hade nog hört namnen, det är bara de som heter J. Det är max en vecka sedan
T berättade det." s 901

N har misshandlat en ambulansman - s 1036

En intressant teori (den om B)! Det som, enligt mig, talar emot att han skulle ligga bakom, är väl det faktum att han aldrig - vad jag vet - hotat att göra barnen något illa, "bara" E. Rätta mig om jag har fel. Och om B skulle ha något med det att göra, borde det inte vara för att N pratade illa om E tidigare? Och jag har uppfattat att det var tidigare och att det vid tiden för brotten hade lugnat ner sig. Och att N skulle ligga bakom (genom B och ev. lejd gm), verkar för otroligt, eftersom han då skulle riskera att förlora sina älskade barn. Skulle verkligen B, genom att leja någon, ha sagt åt denne i så fall att även göra barnen illa? Sina egna brorsbarn? Att/om B svarade på anropet men inte ville åka på det, kan det visserligen bero på att han skulle kunna ligga bakom, men mer troligt, enligt mig, torde väl vara att han inte ville se sina brorsbarn (och E) halvt ihjälslagna.

Vad tror ni andra?
2008-08-20, 13:32
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Veckans klubba
Jag hittar inte mc-klubben Spitfire på http://www.mcklubbar.se/
Finns klubben fortfarande? Är den så liten att den inte finns med på listan?
http://fireballmc.se/
2008-08-20, 14:15
Medlem
Citat:
Det mest troliga för att det är en random GP är att det okända fingeravtryck som hittats inte kan härledas till någon känd individ.

Men nu var det huruvida en random GM kan vara ett alternativ rent tidsmässigt som frågan gällde?

Tulpanpernilla hävdar att CS inte kan ha hunnit utföra brottet då det enligt Tulpanen är för ont om tid mellan dådet och T:s hemkomst.

https://www.flashback.org/showpost.php?p=12503347&postcount=1788

Då undrar jag hur en random GM skall ha hunnit det istället?
2008-08-20, 14:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
Men nu var det huruvida en random GM kan vara ett alternativ rent tidsmässigt som frågan gällde?

Tulpanpernilla hävdar att CS inte kan ha hunnit utföra brottet då det enligt Tulpanen är för ont om tid mellan dådet och T:s hemkomst.

https://www.flashback.org/showpost.php?p=12503347&postcount=1788

Då undrar jag hur en random GM skall ha hunnit det istället?

Tiden kanske går långsammare om det är en random? Vem vet hur tulpanen tänker, h*n brukar inte ha ett rätt ens när h*n läser innantill och citerar.
2008-08-20, 14:20
Medlem
Citat:
Vilket tidsfönster skulle en gärningsperson ha på sig om det är?
1) Christine
2) Torgny
3) Random GP

Besvara mina frågor istället, Tulpanpernilla (och du?) hävdar att det är för tight med tid för CS att hinna utföra dådet, men inte för en random GM?
Senast redigerad av Rock N Roll 2008-08-20 kl. 14:34.
2008-08-20, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wildone69
Tiden kanske går långsammare om det är en random? Vem vet hur tulpanen tänker, h*n brukar inte ha ett rätt ens när h*n läser innantill och citerar.

Ja det verkar ju så och tyvärr så tror jag inte vi får klarhet i vad som menas då h*n kategoriskt vägrar att svara på vissa frågor...

Skall det verkligen vara så svårt att bara erkänna att man kanske tänkte lite fel/läste fel/missförstod/feltolkade och ta tillbaka vad man påstått?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in