2008-08-17, 12:50
Medlem
SingleStars avatar
Det finns lika lite bevis som att Torgny var på plats för dådet när det skedde som det finns bevis för att Christine var på plats för dådet.

Det som finns fastställt är följande:

Den enda som bevisligen statiskt finns säkerställd till platsen för dådet innan blåljus kom är Torgny.

Det finns inga statiska bevis för att Christine har varit på brottsplatsen.

Sannolikheten för att någon av de ovan nämnda personerna skulle kunna ha utfört dådet är lika troligt som en random gärningsperson.

Den förundersökning som nu föreligger bevisar ingenting och har skapat en indiciekedja som är så svag att den brister på ett flertal ställen. Christine har inte setts på väg till eller bort från brottsplatsen. Det finns inga spår från Christine på brottsplatsen. Det finns inga spår av blod från brottsoffren på de kläder Christine bar. Det finns inget mordvapen med varken spår från brottsoffen eller med spår från Christine. Trots att avsaknaden av gömställen för mordvapen och mordkläder finns under den av polisen redovisade färdvägen har man inte funnit något.

Trots att inkommande polispatruller till brottsplatsen direkt efter dådet gjorde vad man skulle så är det de utredare som finns inom Västeråspolisen som har spolierat alla chanser att kunna finna på en gärningsperson för dådet.

Varje miss i sig i hela utvecklingskedjan är abnorm även om varjke miss i sig är liten. Man kan se det som ett rymdskepp på väg till planeten Mars. Man startar och man flyger rakt mot den punkt där Mars skall befinna sig när farkosten skall komma fram. Resan tar 120 dagar. Men för varje dag så styr man skeppet åt sidan med en grad. När de 120 dagarna har gått så har skeppet ändrat riktning bort från Mars och målet blir bara allt mer avlägset.
2008-08-17, 13:15
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Går C fri så tar utredningen stamp från ruta 1.

Fel, om Christine går fri i domstolarna, jag förutsätter att det blir hovrätt oavsett utslag i tingsrätt, så kommer ansvarig polis vid Västeråspolisen samt åklagare Gummesson fortsätta gräva sig ner djupare i skyttegraven för att hitta bevis mot Christine oavsett om det framkommer att en random gärningsperson har gjort det, erkänner, bilägger både orengjort mordvapen och kläder som använts för mordet otvättade med alla DNA-spår på från samtliga tre offer.

Om ett år kan Emmas minnen att börja suddas ut i fråga om tid. För det vet jag har skett i ett annat fall. Det kan även börja suddas ut om personer och platser. Man kan ta miste på både namn och minnesbilder av hur personer ser ut. De skador hon har fått på hjärnan kommer inte direkt.
2008-08-17, 13:19
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Det finns lika lite bevis som att Torgny var på plats för dådet när det skedde som det finns bevis för att Christine var på plats för dådet.

Det som finns fastställt är följande:

Den enda som bevisligen statiskt finns säkerställd till platsen för dådet innan blåljus kom är Torgny.

Det finns inga statiska bevis för att Christine har varit på brottsplatsen.

Sannolikheten för att någon av de ovan nämnda personerna skulle kunna ha utfört dådet är lika troligt som en random gärningsperson.

Den förundersökning som nu föreligger bevisar ingenting och har skapat en indiciekedja som är så svag att den brister på ett flertal ställen. Christine har inte setts på väg till eller bort från brottsplatsen. Det finns inga spår från Christine på brottsplatsen. Det finns inga spår av blod från brottsoffren på de kläder Christine bar. Det finns inget mordvapen med varken spår från brottsoffen eller med spår från Christine. Trots att avsaknaden av gömställen för mordvapen och mordkläder finns under den av polisen redovisade färdvägen har man inte funnit något.

Trots att inkommande polispatruller till brottsplatsen direkt efter dådet gjorde vad man skulle så är det de utredare som finns inom Västeråspolisen som har spolierat alla chanser att kunna finna på en gärningsperson för dådet.

Varje miss i sig i hela utvecklingskedjan är abnorm även om varjke miss i sig är liten. Man kan se det som ett rymdskepp på väg till planeten Mars. Man startar och man flyger rakt mot den punkt där Mars skall befinna sig när farkosten skall komma fram. Resan tar 120 dagar. Men för varje dag så styr man skeppet åt sidan med en grad. När de 120 dagarna har gått så har skeppet ändrat riktning bort från Mars och målet blir bara allt mer avlägset.

Var ska man börja nysta? Ditt inlägg innehåller mängder av uppgifter, och så gott som varenda en av dem är falsk.
Senast redigerad av BaalZeBub 2008-08-17 kl. 13:28.
2008-08-17, 13:19
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av undercoverninja
För att OM det var T som var gm så skulle han ha stänk på sig, bloddroppar som har färdats med hög hastighet och landat på hans kläder. Men han har fläckar, fläckar som betyder att blodet inte ha kommit dit genom slag, utan genom att han har t.ex har haft E i knät.

Du avser alltså de blodstänk Torgny hade från offren på sina kläder på ställen där de normalt inte borde finnas?
2008-08-17, 13:27
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cookie777
Får jag be dig att ta fram alla alibin som CS har då? Om vi nu ska gå på den linjen. För det är ju faktiskt mer som pekar mot henne än mot T i det här fallet.

Det finns faktiskt mer substans som pekar mot Torgny än mot Christine. Torgny har varit på brottsplatsen innan blåljus kom. Det finns inget som pekar mot att Christine har varit där.
2008-08-17, 13:30
Medlem
PappasPralins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Hur kan detta tolkas som att T var närmast? Hur kan detta tolkas på nåt annat sätt än att du säger att T är mördaren? Är han brottsplatsen vid brottstillfället så är han mördaren, eller hur?

Bävern menar kanske att T stod bredvid och beskådade dådet, eller att han befann sig i huset men inte märkte att hans familj samtidigt blev brutalt nedslagna i hallen...
2008-08-17, 13:40
Medlem
PappasPralins avatar
Citat:
Om du tycker att Christine är den skyldige så håll dig till troll-tråden för desa spörsmål.

https://www.flashback.org/showthread.php?t=720122

Jag är här för att ta del av teorier om varför hon enligt andra INTE skulle vara skyldig. Jag argumenterar emot det jag inte ser någon logik i. Om de som INTE tror på CS som aktuell gm får bena ut fakta och på sätt motbevisa mina och andras argument borde ju detta bara föra oss/dem närmre sanningen, inte sant? Rensa bort allt som inte är troligt/genomförbart och du har ev. (förhoppningsivs) några realistiska teorier kvar.

Du är mer än välkommen att sätta mig på Ignore om du nu stör dig så mycket på mina inlägg, jag lovar att jag kommer över det.
2008-08-17, 13:43
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av watson6669
Det har väl ingen betydelse att du kan räkna när du använder dig av fel preferenser som innebär att sluttiden inte stämmer med verkligheten.
Det blir inget annat än en förljugen tabell.

Vad är förljuget i tabellen?

Fasta preferenserna var
Avstånd: 10 km.
Startid var: 19:06:00

Snitthastigheterna var variabla.

Körtid framräknad i timmar:minuter:sekunder.

Sluttiden var framräknad med starttid + körtid till sluttid.

Kan du nu komma med något annat än dravel och konkret säga vad som var fel i beräkningstabellen med avsedda preferenser, tider och hastigheter?
2008-08-17, 13:47
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
Var ska man börja nysta? Ditt inlägg innehåller mängder av uppgifter, och så gott som varenda en av dem är falsk.

Vilken uppgift är falsk?
2008-08-17, 13:48
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av W.O.A.D
Varför slog inte T ihjäl E om han är mördaren?

(jag har inte följt med i tråden)

Motivet: Han ville ha Emma men inte barnen.
2008-08-17, 13:50
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PappasPralin
Jag är här för att ta del av teorier om varför hon enligt andra INTE skulle vara skyldig. Jag argumenterar emot det jag inte ser någon logik i. Om de som INTE tror på CS som aktuell gm får bena ut fakta och på sätt motbevisa mina och andras argument borde ju detta bara föra oss/dem närmre sanningen, inte sant? Rensa bort allt som inte är troligt/genomförbart och du har ev. (förhoppningsivs) några realistiska teorier kvar.

Du är mer än välkommen att sätta mig på Ignore om du nu stör dig så mycket på mina inlägg, jag lovar att jag kommer över det.

Varför inte argumentera emot att Christine skulle vara skyldig eftersom det inte ligger någon logik i det heller?
2008-08-17, 13:52
Bannlyst
Citat:
watson6669 är tom i huvudet precis som hans inlägg.

Dina inlägg känns ju inte direkt så bra heller för den delen. Så varför gnälla på andra? T har blodstänk där man normalt inte ska ha dom säger du, hur fan vet du det? Jobbar du för kriminalteknikerna. Varför framkommer inte detta i rätten, om inte av åklagare så av försvarsadvokaten?

Dina inlägg är byggda på fantasi. Inte av verklighet. Gå och pissa i busken igen vettja!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in