2008-08-20, 07:58
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Helt okej att du bemöter uppgifter om T.
Jag vet att du är övertygad om att CS är gm.
Därför blir du ej trovärdig när du slänger in nya teori-spår.
Jag anser att du gör det för att ta fokus från T-teorin.

Teorier är alltid intressanta. Men vilda gissningar som PappasPralin har gjort om saker som redan har konstaterats via FU och som inte överenstämmer med denna är totalt irrelevant för tråden.

Att Bubba skulle kunna ha utfört det är en teori.

Hade polis och åklagare tagit fram alla teorier och en mängd olika möjliga GP så skulle man statiskt kunna säkerställa att vissa inte skulle kunna ha utfört det. Då skulle man kunna minska ner på gruppen möjliga GP och under tiden samla uppgifter från vittnen som inte styrts av vad polisen har velat veta.
2008-08-20, 08:00
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av watson6669
Har du fortfarande inte fattat att det är avståndet som är fel???

Fattar du inte att om du använder fel avstånd så blir körtiden fel och då blir ju också sluttiden fel.

Då kör vi om det:

Vad är förljuget i tabellen?

Fasta preferenserna var
Avstånd: 10 km.
Startid var: 19:06:00

Snitthastigheterna var variabla.

Körtid framräknad i timmar:minuter:sekunder.

Sluttiden var framräknad med starttid + körtid till sluttid.

Kan du nu komma med något annat än dravel och konkret säga vad som var fel i beräkningstabellen med avsedda preferenser, tider och hastigheter?
2008-08-20, 08:02
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av watson6669
En sak kan man konstatera och det är att du är en som inte tål att ha fel.
Jag undrar faktiskt om du har några vänner.

Jag har många vänner och dessa vet att objektiva fakta är viktigare än subjektiva saningar.

Jag uttalar mig inte om jag inte är säker.
2008-08-20, 08:03
Medlem
Apollons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Teorier är alltid intressanta. Men vilda gissningar som PappasPralin har gjort om saker som redan har konstaterats via FU och som inte överenstämmer med denna är totalt irrelevant för tråden.

Att Bubba skulle kunna ha utfört det är en teori.

Hade polis och åklagare tagit fram alla teorier och en mängd olika möjliga GP så skulle man statiskt kunna säkerställa att vissa inte skulle kunna ha utfört det. Då skulle man kunna minska ner på gruppen möjliga GP och under tiden samla uppgifter från vittnen som inte styrts av vad polisen har velat veta.
Jag har i en tidigare tråd berättat om att jag är hörd av polisen angående mordet. Jag tillhör skaran som har betats av oavsett om jag har någon information eller inte. Polisen skickade ut ett brev där de bad mig att jag skulle ringa dem och sedan ställde de ett antal frågor om jag hade hört eller sett något. Samtalet styrdes INTE åt ena eller andra hållet, men allt det där vet du säkert mycket bättre än jag som upplevde det...
2008-08-20, 08:07
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av åsna
Han kroppsvisiterades INNAN han sattes i polisbilen, därav kan han inte ha lagt något i bilen. Punkt slut. Dessutom har han inte haft tiden att utföra dådet. Behöver jag förklara mer? Tänk om du var lika misstänksam mot CS som ljugit om och om igen. Då hade du kanske uppfattas som vettig. Nu är och förblir du ett troll!

Jaså, hur vet du det? Han skyddsvisterades av polisen. Han kan ha gömt mordvapen och svart huvtröja i sin bil innan han ringde 112.

På vilket sätt har han inte haft tid att kunnat utföra dådet? Den tid CS skule kunan ha haft på sig är inte heklt oävet den tid Torgny skulle kunna ha haft på sig.

Det är du som har konstaterats med lögner. Det är du som är trollet.
2008-08-20, 08:14
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av åsna
Bra att du skriver ut namnet på någon som inte är känd av allmän av dess riktiga namn tidigare . Är du totalt blåst eller vad är det frågan om? För tidigt på morgonen?

Visserligen för att du var en jubelidiot, men förnamnen på folk har jag använt sedan tråden startade och dessa finns med i FU och namnet var känt långt tiodigare innan jag skrev ut det helt ocensurerat.

Så det brinner så svårt för dig och dina lögner att du vill ha mig avstängd för outning.
2008-08-20, 08:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Jaså, hur vet du det? Han skyddsvisterades av polisen. Han kan ha gömt mordvapen och svart huvtröja i sin bil innan han ringde 112.

På vilket sätt har han inte haft tid att kunnat utföra dådet? Den tid CS skule kunan ha haft på sig är inte heklt oävet den tid Torgny skulle kunna ha haft på sig.

Det är du som har konstaterats med lögner. Det är du som är trollet.

Så du har fortfarande inte kunnat ta till dig statiska fakta, som du själv kallar det, eller statiska bevis om du är på det humöret.
Fakta är att mellan 19:00 - 19:15 KAN inte T befunnit sig på plats eftersom det är fastställt (fastställt genom statiska bevis) att han var någon helt annanstans, den tiden hade däremot CS full möjlighet att befinna sig på brottsplatsen.

Eller vill du på allvar påstå att T kan teleportera sig en mil på nolltid?

Så vem ljuger nu? Vem är trollet nu? (du har visserligen alltid varit ett troll och du har hela tiden skapat dig din egen sanning, i sann trollanda)
2008-08-20, 08:49
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PappasPralin
Jag tror fortfarande på CS som gm men jag tycker du tog upp ett intressant alternativ. Dock tror jag att NJ´s bror har alibi för brotten men du menar kanske att han i sin tur lejt något, eller? Om inte jag minns fel så arbetade Bubba som ambulansförare och var en av dem som först blev kallade till brottsplatsen. Han ville dock inte åka dit, vilket jag tycker är helt förståeligt då detta gällde hans brorsbarn.
Var finns det något om detta? Det förekommer inte i redogörelsen av ambulanspersonal i FUP vad jag kan se. Betyder detta att det blev någon fördröjning av utryckningen?

Däremot, i förhör med E: "E tillfrågas angående en annan uppgift som kom upp på väg till de anonyma orten. Någon som var
ambulansförare.
E uppgav att Ns bror är ambulansförare och jobbar i Arboga. Hon tror att det var T som berättade
för henne att Ns bror hade hört anropet angående E och barnen men han ville inte åka dit. Hon tror inte
han vet var de bor men hade nog hört namnen, det är bara de som heter J. Det är max en vecka sedan
T berättade det." s 901

N har misshandlat en ambulansman - s 1036

Så vi har alltså en mc-klubb Spitfire där N och Ns bror bubba är/varit medlemmar, N som misshandlar en ambulansförare, bubba som skulle 'fixa E' utan att N skulle märka det. Bubba är först att ta emot anropet, och alltså aktiv med att avlyssna trafiken, tydligen före de som tog ambulansen som först anlände. Vi har en mycket precis timing, och vittnen som har sett unga män stryka omkring vid den tiden.
Senast redigerad av BaalZeBub 2008-08-20 kl. 09:08.
2008-08-20, 09:45
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
Var finns det något om detta? Det förekommer inte i redogörelsen av ambulanspersonal i FUP vad jag kan se. Betyder detta att det blev någon fördröjning av utryckningen?

Däremot, i förhör med E: "E tillfrågas angående en annan uppgift som kom upp på väg till de anonyma orten. Någon som var
ambulansförare.
E uppgav att Ns bror är ambulansförare och jobbar i Arboga. Hon tror att det var T som berättade
för henne att Ns bror hade hört anropet angående E och barnen men han ville inte åka dit. Hon tror inte
han vet var de bor men hade nog hört namnen, det är bara de som heter J. Det är max en vecka sedan
T berättade det." s 901

N har misshandlat en ambulansman - s 1036

Så vi har alltså en mc-klubb Spitfire där N och Ns bror bubba är/varit medlemmar, N som misshandlar en ambulansförare, bubba som skulle 'fixa E' utan att N skulle märka det. Bubba är först att ta emot anropet, och alltså aktiv med att avlyssna trafiken, tydligen före de som tog ambulansen som först anlände. Vi har en mycket precis timing, och vittnen som har sett unga män stryka omkring vid den tiden.

Jag fetmarkerade en rad i ditt citat. NJ kanske har fler bröder? Alltså, jag har ingen aning om det är så, men jag tror inte att jag har läst någonstans hur många syskon de är.

Lägger till en grej...som jag minns det är det bara E som har uttalat sig om att en bror till NJ skulle vara ambulansförare, och dessutom ha nobbat att åka till adressen. Är det verkligen så?

Eller är det någon som bara E har fått för sig? Det kanske inte finns någon NJ-bror som är ambulansförare?
Senast redigerad av blomvattnare 2008-08-20 kl. 10:06.
2008-08-20, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Har inte tillgång till FUP:n nu men kan det inte vara så här enkelt. E hade bilen, men valde att gå?

s.1325 Förhör med T 2008-05-13 10:00
Och sen också det som…ehh…---nu
kommer inte oense om, jag och E, om hon tog bilen till förskolan eller inte,
öppna förskolan. Därför att jag säger som, jag säger att hon tog bilen och hon
säger att hon inte gjorde det
, för jag har för mig att det ösregnade på, på
förmiddagen då när hon åkte iväg. Hon började gå med vagnen och så där, men
att hon kände att regnade så djäkla kallt, nästan snöregnade, så att hon tog bilen istället.
2008-08-20, 10:16
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caramia
s.1325 Förhör med T 2008-05-13 10:00
Och sen också det som…ehh…---nu
kommer inte oense om, jag och E, om hon tog bilen till förskolan eller inte,
öppna förskolan. Därför att jag säger som, jag säger att hon tog bilen och hon
säger att hon inte gjorde det, för jag har för mig att det ösregnade på, på
förmiddagen då när hon åkte iväg. Hon började gå med vagnen och så där, men
att hon kände att regnade så djäkla kallt, nästan snöregnade, så att hon tog bilen istället.
Någon av dem kommer ihåg fel...
2008-08-20, 10:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Veckans klubba
Två okända fingeravtryck och ett hårstrå vore nog värt att undersöka, ja.

"De fick senare reda på att det kunde vara en sko av mäkret Vans som hade gjort avtrycket.
– Vi kontaktade då vår IT-kille som undersökte datorn som man beslagtagit. Han hittade senare en bild där hon bar en liknande sko, säger kriminalteknikern i rättssalen.
De mailade senare en närbild till Vans huvudkontor i Danmark där de konfirmerade vilken modell som tyskan hade burit på bilden."

Källa: http://www.expressen.se/nyheter/1.1270146/nu-ar-det-sista-vittnet-hort

Det, av mig, fetmarkerade uttalanden tycker jag är en smula märkligt. Hur fick de reda på att det rörde sig om en Vans-sko? Var det på en kafferast? Har någon en son som är skatare?
Jag tycker det skulle vara lika intressant att nämna exakt hur de fick reda på detta som hur de kontaktade Vans huvudkontor i Danmark. Synd bara att Vans i Danmark inte verkar ha upplyst dem om att det finns ett stort antal Vans-modeller med likadana sulmönster.

Man behöver bara gå till websidan nedan för att se att sultypen är använd i olika modeller. Klicka på en sko för att se en riktig fin bild på hur sulan ser ut:
http://www.junkyard.se/mega/overview.aspx?bid=57

Kul länk om sulorna, att de inte tar upp alla skor med samma mönster. Sen hur de kom på skotypen kan man alltid undra.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in