Citat:
Ursprungligen postat av PappasPralin
Jag tror fortfarande på CS som gm men jag tycker du tog upp ett intressant alternativ. Dock tror jag att NJ´s bror har alibi för brotten men du menar kanske att han i sin tur lejt något, eller? Om inte jag minns fel så arbetade Bubba som ambulansförare och var en av dem som först blev kallade till brottsplatsen. Han ville dock inte åka dit, vilket jag tycker är helt förståeligt då detta gällde hans brorsbarn.
Var finns det något om detta? Det förekommer inte i redogörelsen av ambulanspersonal i FUP vad jag kan se. Betyder detta att det blev någon fördröjning av utryckningen?
Däremot, i förhör med E: "E tillfrågas angående en annan uppgift som kom upp på väg till de anonyma orten. Någon som var
ambulansförare.
E uppgav att Ns bror är ambulansförare och jobbar i Arboga. Hon tror att det var T som berättade
för henne att Ns bror hade hört anropet angående E och barnen men han ville inte åka dit. Hon tror inte
han vet var de bor men hade nog hört namnen, det är bara de som heter J. Det är max en vecka sedan
T berättade det." s 901
N har misshandlat en ambulansman - s 1036
Så vi har alltså en mc-klubb Spitfire där N och Ns bror bubba är/varit medlemmar, N som misshandlar en ambulansförare, bubba som skulle 'fixa E' utan att N skulle märka det. Bubba är först att ta emot anropet, och alltså aktiv med att avlyssna trafiken, tydligen före de som tog ambulansen som först anlände. Vi har en mycket precis timing, och vittnen som har sett unga män stryka omkring vid den tiden.