2008-08-19, 19:43
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av watson6669
Men eftersom T inte är åtalad så är det väl inte min uppgift att ta fram saker som talar för honom. Han är ju avförd.
Det är ju ni som kommer med era teorier o T.
Om det skulle finnas något som talar emot honom får man väl anse att C.S advokat gjort ett dåligt jobb som inte begärt att det ska tas med i FUP.
Enligt ditt sätt och se det så borde ju alla vars alibi inte står med i FUP vara misstänkta.

CS advokat kanske inte finner detta intressant eftersom man ändå räknar med att hon blir frikänd. Det är ju polisens sak att isåfall ta tag i allt från början igen.
2008-08-19, 19:45
Medlem
nackepas avatar
Citat:
T lämnade Köping kl 19. Han var i Kungsör innan han åkte till Köping.
Är det något du inte förstår?

Ja, resan verkar ha tagit väldigt lång tid?
2008-08-19, 19:48
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Ja, resan verkar ha tagit väldigt lång tid?

Vilken av dem?
2008-08-19, 19:49
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
CS advokat kanske inte finner detta intressant eftersom man ändå räknar med att hon blir frikänd. Det är ju polisens sak att isåfall ta tag i allt från början igen.

Då får jag föreslå att du ringer advokaten, för då har han gjort ett dåligt jobb.
2008-08-19, 19:59
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Då får jag föreslå att du ringer advokaten, för då har han gjort ett dåligt jobb.

Advokaten har väl inte gjort ett dåligt jobb om CS blir frikänd?

Det är ju åklagaren som måste bevisa att CS är skyldig. Eftersom CS är åtalad tror jag inte det är smart av advokaten att försöka styra misstankarna mot målsäganden T. Tror nästan att försvaret kan förlora på en sådan taktik.

Det är ju polisens sak, om CS frikänns, att noggrannare kolla upp alternativa gärningsmän.
2008-08-19, 20:02
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Advokaten har väl inte gjort ett dåligt jobb om CS blir frikänd?

Det är ju åklagaren som måste bevisa att CS är skyldig. Eftersom CS är åtalad tror jag inte det är smart av advokaten att försöka styra misstankarna mot målsäganden T. Tror nästan att försvaret kan förlora på en sådan taktik.

Det är ju polisens sak, om CS frikänns, att noggrannare kolla upp alternativa gärningsmän.

Advokaten har gjort ett dåligt jobb som antar att C.S ska bli frikänd så att han inte går igenom slasken ordentligt.
2008-08-19, 20:12
Medlem
Veckans klubbas avatar
Citat:
Eftersom T inte är åtalad så behöver det inte finnas en massa saker i FUP som bevisar att han är oskyldig.
Det är C.S som är åtalad.
Har man som er teorier om att T utfört morden så är det er skydlighet att plocka fram saker som bevisar det.

Och hur exakt ska vi kunna bevisa T:s skuld? Ska vi förhöra folk med blåslampa och stämjärn? Ska vi göra vår egen brottsplatsundersökning? Hacka hans dator? FUn är dessutom redan vinklad mot CS, ska vi skriva vår egen? Hur ska du bevisa CS skuld om hon frikänns?
2008-08-19, 20:15
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Advokaten har gjort ett dåligt jobb som antar att C.S ska bli frikänd så att han inte går igenom slasken ordentligt.

Men inser du inte att bevisningen mot CS är svag. Hur mycket du än hoppas och tror så kommer det inte att räcka till fällande dom. Absolut inte i HR.
Det är polisen som bör gå igenom slasken noggrant ur nya perspektiv och därigenom kanske finna en lösning på fallet.
2008-08-19, 20:23
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Veckans klubba
Och hur exakt ska vi kunna bevisa T:s skuld? Ska vi förhöra folk med blåslampa och stämjärn? Ska vi göra vår egen brottsplatsundersökning? Hacka hans dator? FUn är dessutom redan vinklad mot CS, ska vi skriva vår egen? Hur ska du bevisa CS skuld om hon frikänns?

Om man inte kan hitta något som pekar på att T är gärningsamannen så är det väl bättre att inte skriva något alls.
Att hitta på grejer för att man bara måste är inte sunt.
2008-08-19, 20:26
Medlem
eloges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
Vad finns att säga om Bubbas som alternativ gm? Denna möjlighet tas upp flera gånger i förundersökningen, men jag kan inte se att så mycket gjorts av den, och det tycks inte diskuteras här heller.

s958
"...berättar att N hotat både Emma samt R och
hans fru. Dessa hot pågick under maj och juni men sedan lugnade det ner sig enligt R.
R tror spontant att N är inblandad i detta och R tror att N kan ha lejt
någon att utföra detta. R säger att Ni har en storebror som kallas "Bubbas" som är
aktiv i mc-klubben Fireball. N har tidigare även han varit aktiv i klubben enligt Roland."

s961
"N har en bror
som lär kallas för Bubbas och denne Bubbas har uttryckt sig att han eller någon annan skulle
kunna fixa Emma"

s1037

"N har
skrivit via msn, bland annat har hon sett att han har skrivit "jävla slampa och jävla hora". Han
har även sagt att han ska förstöra Es liv och han ska se till att hon får ett helvete. Han har
även skrivit att hon aldrig ska få ha det bra."

"N har även hotat hennes föräldrar och han har även hotat hennes pappa att han skulle
misshandla honom. Detta skulle han dock inte göra själv då han var villkorligt frigiven utan
skulle ta hjälp av sin bror som kallas för "Bubbas". Enligt M är denne med i ett mc-gäng i
Arboga, det var tydligen vanligt att N brukade hota med honom och att han hade
kontakter med mc-gäng."

s1255
"Bubbas, Ns bror,
och N hade pratat och att de då skulle ha sagt "vad gör vi med E då". Bubbas ska då
ha sagt att han skulle fixa det. N ska då ha sagt att han inte vill vara med på något sådant
varpå Bubbas sagt att "du kommer inte att veta någonting".
Man kan anta att när processen mot CS är avslutad så blir kretsen kring Bubbas ett av de spaningsuppslag polisen får jobba med.
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Men inser du inte att bevisningen mot CS är svag. Hur mycket du än hoppas och tror så kommer det inte att räcka till fällande dom. Absolut inte i HR.
Det är polisen som bör gå igenom slasken noggrant ur nya perspektiv och därigenom kanske finna en lösning på fallet.

Du tycker bevsiningen är svag och det kan jag inte säga något om.
Alla har rätt att tycka som dom vill.
Jag tycker alla indicer talar starkt för att hon är gärningsmannen och jag tror rätten tycker det också.
Sen om de rent juridiskt anser att det räcker till en fällande dom låter jag de avgöra.
En annan sak är hur de ställer sig till E vittnesmål.
En del tycker att det är svagt, andra tycker att det är trovärdigt.
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vhyt
Men skärp dej.
Det är faktiskt inte så att bara för att du är mod så har du rätt, om vem som är skyldig,du sitter inte med facit för att rätta med rödpenna om vi har fel åsikter.

Du sitter här för att se till att FBs regler följs.
Jag kan inte se nånstans i FBS regler att spekulationer är förbjudna inte på denna forumdel eller andra.
Citat:
Ursprungligen postat av Reglerna
0.09. Falsk ryktesspridning är förbjuden

Det är inte tillåtet att sprida uppgifter om en person i syfte att utsätta denne för andras missaktning ifall uppgifterna inte kan styrkas. Att avsiktligen förvränga eller uppdikta information i syfte att vilseleda är förbjudet.
Räcker det som svar?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in