2008-08-09, 14:48
Bannlyst
Har han något att dölja eller är han trovärdig? Verkar vara en hel del konstigheter med denna kille, men hoppas att sanningen kommer fram till slut.

Det har skrivits hur han pratar i rätten mm hög och klar röst, som skall vara mer trovärdig än som C kanske lite tystare. Här handlar det kanske inte om trovärdighet utan "rätt skolning", så visst har han förmåga att vilseleda. Detta bör ju rätten beakta då de bedömer trovärdigheten i hans olika vittnesmål...

Från ABF
Torgny Hellberg som är utbildad inom både skådespeleri och teaterpedagogik

En del vill jobba med annat än rena uppsättningar också, med själförtroendet, kroppsspråk och talteknik, berättar han.

Återigen. Tråden heter alternativ gärningsman för de som lätt glömmer
Sen ser jag gärna att man håller sig till ämnet, så blir det lättare för alla att seriöst diskutera just alternativ GM
2008-08-09, 14:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Men det är ju här det finns en massa frågetecken.

Var tog den svarta huvtröjan vägen? Den skickades aldrig på analys.

Han hade gott om tid innan han förhördes att göra sig av med de saker han ville.

Detta sammantaget med att han kunde kommit hem tidigare, om han kört fort, gör att han skulle kunna vara skyldig. Eller medskyldig.

Samlar man ihop alla konstigheter om han, passerar han C med råge i "trolig GM". Det lär nog finnas mer som inte kommit fram än.
2008-08-09, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Samlar man ihop alla konstigheter om han, passerar han C med råge i "trolig GM". Det lär nog finnas mer som inte kommit fram än.

Kan inte du göra en sammanställning på alla "konstigheter" och ställa upp de mot alla indicier gentemot CS för jämförelse?
2008-08-09, 15:34
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Återfallsgäst
Jag förutsätter naturligtvis att mobiltelefonen togs i beslag samtidigt som man förhörde T och beslagtog hans kläder.

Jaså, du förutsätter, men du har inte tagit reda på. Ja, det var en fruktansvärt bra analys.
2008-08-09, 15:36
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jamenvaddårå
Jag skulle vilja påpeka att alla vansmodeller har likadana sulor, om någon skulle ha missat det.
Det är inte bara Vans Bearcat som ser ut som avtrycket i hallen. Det skulle kunna vara vilken vans-sko som helst. Det finns ju hundratals olika modeller. Ovansidan ser olika ut på vans, men sulan är alltid densamma.

Om polisen inte snöat in på CS kunde de ha kartlagt vilka i Arboga samt i familjens omgivning som går runt i Vans. Det skulle kunna vara flera som, till skillnad från CS, dessutom har ett brottsligt förflutet.

Om polisen måste starta om utredningen tror jag de kommer längre om de utgår från vilka som faktiskt har befunnit sig på brottsplatsen. Inte från vilka som familjen önskar vore gärningsmannen.

När Christine frias så kommer åklagare och polis att söka efter nya GM på en person som inte är från platsen, har varit i Arboga vid tidpunkten för morden och som kan tänkas ha ägt ett par vans-skor.
2008-08-09, 15:37
Medlem
Veckans klubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jamenvaddårå
Jag skulle vilja påpeka att alla vansmodeller har likadana sulor, om någon skulle ha missat det.
Det är inte bara Vans Bearcat som ser ut som avtrycket i hallen. Det skulle kunna vara vilken vans-sko som helst. Det finns ju hundratals olika modeller. Ovansidan ser olika ut på vans, men sulan är alltid densamma.

Jag var tvungen att kolla detta så gott det gick på nätet, och det verkar som om det finns en uppsjö av Vans som har samma "Off-the-wall"-sula. Storlek 40-42 är ju inte direkt ovanlig, och om sulan har använts på en rad modeller, hur vet de då att avtrycken är gjorda av modellen Vans Bearcat? Det enda som verkar vara bevis för detta är foton på CS med sådana skor? Tänk om gm istället hade ett par Vans TNT II Mid? Sulan är densamma.
2008-08-09, 15:39
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av watson6669
Du frågar rätt dumma frågor må jag säga.
Sitter du i en bil och bara har en mobiltelfon så måste du väl använda den.
Batteriet var väl knappast dött då.

Det är inga dumma frågor. Eftersom Torgny inte är undersökt rakt igenom och ahn är den enda på brottsplatsen så leder alla bevis mot honom. Synd att du inte kan någon svenska så att du hade kunat läsa FU och sett bristerna i undersökningen av Torgny och den bristande bevisningen mot Christine.

Om du nu är för att Christine är skyldig så är du i helt fel tråd till lilla troll.
2008-08-09, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Jaså, du förutsätter, men du har inte tagit reda på. Ja, det var en fruktansvärt bra analys.
Till skillnad mot dig då som tycks förutsätta att polisen inte sköter sitt jobb på ett bra sätt.
2008-08-09, 15:47
Bannlyst
Så här såg han på C, så länge blickarna riktades mot Pappan som Sambo pekat ut först.
Från nyhetskanalen.se
Förhören inleddes klockan 13.00 med Arbogamammans sambo. Han fick berätta om hur han upplevde den åtalade tyska kvinnan och säger att det var först efter att ha tagit del av polisens information om att kvinnan varit i Arboga ett flertal tillfällen efter uppbrottet mellan de två som han uppfattat situationen som hotfull. Innan dess har han sagt i förhör med polisen att han inte uppfattat något hot från kvinnan utan beskriver henne som en "omtänksam tjej".
- Hon har aldrig uppträtt hotfullt mot mig. Däremot har jag fått uppfattningen om att hon absolut inte kan släppa mig, sa sambon.

Om man vill att nån skall släppa taget, får man bryta helt rätt av.
längre ner kan man läsa "Mamman har pratat enormt mycket om henne, ja, säger sambon." inte konstigt kanske när sambo varit närvarande under hela tiden av det skyddade boendet och haft alla möjligheter att påverka minnet för E... Samtidigt som det skrivs i en blogg att de inte är oroliga då de tror rätta minnena kommer fram... Var samtidigt då den nära kvinnliga vän gjorde ett obevakat besök hos E...
2008-08-09, 15:47
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caramia
Från T:s blogg

aha...nu har det hänt igen...
Första gången var det på herrgårdsbron och då blev jag lite sur...
Varför bli lasrad på en 30sträcka...*suck*
Men nu blev jag inte sur...blev mest glad att polisen inte stod där och lasrade när jag låg och tryckte på i 150
Nu blev det en böter på 2000:- för att jag körde i 122 istället för 110km/h
nåja...lite svinn får man väl ta då...eller nått..

Beviset för att han skiter i sitt eget omdöme och tar andras männisors liv lätt i sitt samvete.
2008-08-09, 15:54
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Veckans klubba
Jag var tvungen att kolla detta så gott det gick på nätet, och det verkar som om det finns en uppsjö av Vans som har samma "Off-the-wall"-sula. Storlek 40-42 är ju inte direkt ovanlig, och om sulan har använts på en rad modeller, hur vet de då att avtrycken är gjorda av modellen Vans Bearcat? Det enda som verkar vara bevis för detta är foton på CS med sådana skor? Tänk om gm istället hade ett par Vans TNT II Mid? Sulan är densamma.

Ojdå, det verkar som polisen har gjort bort sig när man enbart har tittat på en enda modell och uteslutit andra vans-modeller med samma mönster.
2008-08-09, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Det är inga dumma frågor. Eftersom Torgny inte är undersökt rakt igenom och ahn är den enda på brottsplatsen så leder alla bevis mot honom. Synd att du inte kan någon svenska så att du hade kunat läsa FU och sett bristerna i undersökningen av Torgny och den bristande bevisningen mot Christine.

Om du nu är för att Christine är skyldig så är du i helt fel tråd till lilla troll.

Nu får du fn ta och ge dig Singlestar. Polisen må göra felaktiga ingripanden ibland, det har jag själv varit med om. Jag tror dock inte att man missar en GM i ett sådant här spektakulärt fall. Om det hade funnits en tillstymmelse till bevis för T som GM. Då hade det nog rotat runt till vi båda låg i graven.

CS är i minne ögon trolig GM till 98-99 % ungefär. E,T och NJ är helt frikända i mina ögon. Så det måste nog sökas utanför dessa kretsar, om det skulle visa sig att det var en annan GM.

Jag tror tyvärr inte att den anklagde kommer bli fälld. Vilket är rätt! När man ser det i ett rättsligt perspektiv. Jag kommer dock fortfarande se henne som allvarligt misstänkt, om det inträffar.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in