2008-08-19, 19:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av caramia
Jag sitter inte här för att jag skulle tycka att det här är roligt. Ingenting är roligt med detta fall. Jag gör det för att jag tycker att polisen skött sig dåligt.

Den enda personen som varit ensam tillsammans med offren innan ambulansen kommer utreds inte ordentligt. Polisen konstaterar ca kl.19:40 att ingen GM finns på plats. Blickarna riktas direkt mot pappan till barnen eftersom GM ofta är en närstående i familjedramor.

Jag tycker att det är märkligt att T inte har blivit utredd och om du vet svaret så får du gärna förklara för mig varför så är fallet.

Tidsmässigt har T haft möjligheten eftersom alla tider förutom sos-samtalet är uppskattade tider. Ingen vet exakt när han öppnade ytterdörren till huset. Man vet endast ungefär var han var kl 19:06. Sen kan han ha kört fortare eller långsammare än vad polisen har mätt. Polisens mätningar är också antaganden baserade på deras hastighet +-5 km /h
(och handen på hjärtat... Kör du på en rak sjuttiosträcka max 75 km/h?
Det gör inte jag. Speciellt om jag känner vägen och vet att det sällan finns poliskontroller där)

Nu har polisen konstaterat att T inte kan vara GM (som du skriver i sista meningen) och dom gjorde det efter 10 minuter på plats.

Jag håller med Caramia, CH är ute på djupt vatten när han påstår att de som anser att T kan vara GM bara gör det för att jävlas och trolla.
Det är absolut INTE min avsikt. Jag TROR att T kan vara GM. Jag tror också att CS kan vara GM, och jag tror att det kan vara någon helt annan. Som jag ser det är ingenting avgjort.

Och jag kan inte förstå att CH INTE kan tro att någon på allvar kan ha en annan åsikt än han själv. Jag menar det här är fb , här finns alla möjliga åsikter om allt mellan himmel och jord representerade.
Men i just det här fallet så är det enligt CH omöjligt att någon här har avikande åsikt från honom själv. Det tycker jag att han ska tänka igenom.
Senast redigerad av vhyt 2008-08-19 kl. 19:26.
2008-08-19, 19:14
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av watson6669
Om man som ni ser T som gärningsman så ligger bevisbördan hos er.
Man kan inte bara påstå saker lite hur som helst.
Jag påpekar bara att det finns något som heter slask, och att det kan finnas saker där som vore intressanta för att motbevisa era teorier men eftersom det är C.S och inte T som är åtalad så har de kanske ansett att vissa saker inte är av intresse.
Man kan inte säga att bara för att det inte finns med i FUP så finns det inte.

Det kan ju likagärna finnas saker i slasken som styrker t.ex. T-teorin.
Men att man bortsett från vissa fakta eftersom man har inriktat sig på CS som gm.
2008-08-19, 19:21
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Men att man bortsett från vissa fakta eftersom man har inriktat sig på CS som gm.

T är inte åtalad,och om man som ni anser att han är gärningsmannen så måste man bevisa det. Inte bara påstå att saker och ting inte framgår i FUP.
Vad för fakta anser du att man bortsett ifårn?
2008-08-19, 19:22
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wildone69
Det finns det säkert, men återigen, värderingen i det lägger du högt, vi andra (inkl polisen) lägger den lågt eftersom det är en omöjlighet att han kan ha utfört dåden innan han lämnade hemmet, då hade inte E överlevt och barnen hade varit döda sen länge vid larmet till sos 19:20

Det beror väl på när han isåfall lämnade hemmet. Det är därför jag undrar över vittnen i Kungsör.
Polisen har inriktat sig på CS som gm och därför värderat det som gäller T:s förehavanden lågt. Men om CS är oskyldig och vi spekulerar om alternativ gm så blir annan information mycket viktigare igen. Då måste även polisen omvärdera i många frågor. Detta med T:s resa blir då mycket viktigare.
2008-08-19, 19:23
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Det beror väl på när han isåfall lämnade hemmet. Det är därför jag undrar över vittnen i Kungsör.
Polisen har inriktat sig på CS som gm och därför värderat det som gäller T:s förehavanden lågt. Men om CS är oskyldig och vi spekulerar om alternativ gm så blir annan information mycket viktigare igen. Då måste även polisen omvärdera i många frågor. Detta med T:s resa blir då mycket viktigare.

Det finns ju ett vittne som överlevde.
2008-08-19, 19:26
Medlem
nackepas avatar
Citat:
T är inte åtalad,och om man som ni anser att han är gärningsmannen så måste man bevisa det. Inte bara påstå att saker och ting inte framgår i FUP.
Vad för fakta anser du att man bortsett ifårn?

Du har ju påstått hela tiden att det kan finnas saker i slasken som motbevisar T-teorin. Jag bara svarade att det kan finnas även motsatsen. Saker som styrker T-teorin. Eller vet du vad som finns i slasken?
2008-08-19, 19:32
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Du har ju påstått hela tiden att det kan finnas saker i slasken som motbevisar T-teorin. Jag bara svarade att det kan finnas även motsatsen. Saker som styrker T-teorin. Eller vet du vad som finns i slasken?

Men eftersom T inte är åtalad så är det väl inte min uppgift att ta fram saker som talar för honom. Han är ju avförd.
Det är ju ni som kommer med era teorier o T.
Om det skulle finnas något som talar emot honom får man väl anse att C.S advokat gjort ett dåligt jobb som inte begärt att det ska tas med i FUP.
Enligt ditt sätt och se det så borde ju alla vars alibi inte står med i FUP vara misstänkta.
2008-08-19, 19:34
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:

Försvarsadvokaten har ju också tillgång till slasken, och har troligen lusläst den. Man får väl utgå ifrån att ev. konstigheter i den hade dragits upp.

Men visst, jag skulle gärna vilja läsa slasken, för att få helheten.
2008-08-19, 19:35
Medlem
BaalZeBubs avatar
Bubbas - alternativ gm?

Vad finns att säga om Bubbas som alternativ gm? Denna möjlighet tas upp flera gånger i förundersökningen, men jag kan inte se att så mycket gjorts av den, och det tycks inte diskuteras här heller.

s958
"...berättar att N hotat både Emma samt R och
hans fru. Dessa hot pågick under maj och juni men sedan lugnade det ner sig enligt R.
R tror spontant att N är inblandad i detta och R tror att N kan ha lejt
någon att utföra detta. R säger att Ni har en storebror som kallas "Bubbas" som är
aktiv i mc-klubben Fireball. N har tidigare även han varit aktiv i klubben enligt Roland."

s961
"N har en bror
som lär kallas för Bubbas och denne Bubbas har uttryckt sig att han eller någon annan skulle
kunna fixa Emma"

s1037

"N har
skrivit via msn, bland annat har hon sett att han har skrivit "jävla slampa och jävla hora". Han
har även sagt att han ska förstöra Es liv och han ska se till att hon får ett helvete. Han har
även skrivit att hon aldrig ska få ha det bra."

"N har även hotat hennes föräldrar och han har även hotat hennes pappa att han skulle
misshandla honom. Detta skulle han dock inte göra själv då han var villkorligt frigiven utan
skulle ta hjälp av sin bror som kallas för "Bubbas". Enligt M är denne med i ett mc-gäng i
Arboga, det var tydligen vanligt att N brukade hota med honom och att han hade
kontakter med mc-gäng."

s1255
"Bubbas, Ns bror,
och N hade pratat och att de då skulle ha sagt "vad gör vi med E då". Bubbas ska då
ha sagt att han skulle fixa det. N ska då ha sagt att han inte vill vara med på något sådant
varpå Bubbas sagt att "du kommer inte att veta någonting".
2008-08-19, 19:35
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Tvärtom, han åker till Kungsör först och sedan till Köping och därifrån till Arboga.

Denna tråd heter teorier om alternativ gärningsman. Vi spekulerar litegrann om det skulle visa sig att CS är oskyldig.

Då är den här resan mycket intressant.
2008-08-19, 19:37
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vhyt
Men skärp dej.
Det är faktiskt inte så att bara för att du är mod så har du rätt, om vem som är skyldig,du sitter inte med facit för att rätta med rödpenna om vi har fel åsikter.

Du sitter här för att se till att FBs regler följs.
Jag kan inte se nånstans i FBS regler att spekulationer är förbjudna inte på denna forumdel eller andra.
Givetvis är spekulationer tillåtna, det är ju det som görs hela tiden i tråden.
2008-08-19, 19:39
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Denna tråd heter teorier om alternativ gärningsman. Vi spekulerar litegrann om det skulle visa sig att CS är oskyldig.

Då är den här resan mycket intressant.

T lämnade Köping kl 19. Han var i Kungsör innan han åkte till Köping.
Är det något du inte förstår?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in