2008-08-24, 16:07
Medlem
cookie777s avatar
Men vad är det för tjafs om maten egentligen?

E skickar sms till T och frågar om han väntas hem snart eller om hon ska duka undan. T svarar att han kommer om cirkus timmen. Jag tolkar det som att T inte ska hem och äta med familjen (snart är alltså inte en timme, utan kortare tid). E plockar därmed undan maten men struntar i disken eftersom T ändå kommer att äta under kvällen. Jag själv anser det ganska onödigt att diska om jag ändå vet att det kommer att bli ny disk inom relativt kort tid.

Det är så JAG har tolkat det.
2008-08-24, 16:09
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Man kan ju också säga att T:s mobil fanns på den här platsen vid en viss tidpunkt. Att han inte använde sin mobil utan tog E:s när han ringde SOS kan bero på att han och mobilen inte var på samma plats?

Det här är kanske långsökt men ska man hårddra det så..

Det här kan ju stödja teorin om att T har haft någon som hjälpt till lite.

T + medhjälpare är en teori bland flera andra.
2008-08-24, 16:11
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Ja, det där har jag också tänkt på.

Om T skulle bli misstänkt i framtiden: Finns det då något annat lab dit man kan skicka kläderna. Kanske något med större erfarenhet, t.ex. i USA.

Eftersom SKL redan gjort sin bedömning av T som målsägande.

Det bästa vore om det inrättades en EU-polis med befogenheter över statsgränserna att verka inom hela EU dit man kunde bygga upp ett labb med extrem utrustnnig för att kunna söka spår och rationalisera bort de lokala staternas egna labb.

Då är jag säker på att vi hade haft något påtagligt bevis från Arboga-fallet att gå på.
2008-08-24, 16:13
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Det här kan ju stödja teorin om att T har haft någon som hjälpt till lite.

T + medhjälpare är en teori bland flera andra.

Många teorier blir det.
Det känns som ni måste hitta en teori bara för att ni måste det.
2008-08-24, 16:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av watson6669
Många teorier blir det.

Så länge det inte finns en bevisad gm, finns det alltid plats för mer teorier
2008-08-24, 16:15
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JaneC
De sakliga argumenten tryter ser jag?

Men visst, jag är den sista att förneka att ord urvattnas och att vissa säkert kan få för sig att använda nyare termer som "Stockholmssyndromet" om äldre företeelser som att misshandlade kvinnor stannar hos sina plågoandar. Om man vill kan man urvattna begreppet ännu mer genom att tex radikalt sänka kravet på hur länge offret måste känna lojalitet med förövaren?

A trycker av en pistol mot B:s tinning. Pistolen är oladdad och klickar. Vad ska vi nu använda för klatschig psykologisk term för att beskriva den millisekund av oändlig tacksamhet som B känner mot A? Varför inte "Stockholmssyndromet"?

De e int lätt att förkla fö den som inte begrip

Jag önskar du skaffar dig mer kunskap i ämnet. Du börja låta som Hamilkar som inte alls är vetenskaplig av sig i trådarna om arbogamordet. Att du sätter pseudovetenskaliga glasögon på dig för att föra fram din teori om Stockholmssyndromet får stå för dig.

Det finns säkert en tråd för psykologi, ta upp det där.
2008-08-24, 16:21
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Du får väl läsa FUP sid 101 så kanske det klarnar.

Du besvara ju inte ens min fråga:

Citat:
Men hur vet man om någon tabell motsvarar verkligheten om man inte kan sätta en säker en garanterad säker avståndmätning. Då blir ju alla exempel fel.

Säga mig vilket tal i denna text som är exakt (den är ett exempel):

Det går åtta tåg dagligen mellan Karlstad och Stockholm. Sträckan är 418 km och färden tar 3 timmar och 27 minuter. Tågen avgår följande tider; 05:50, 06:50, 07:50, 9:50, 14:32, 16:50, 18:50 och 21:50
2008-08-24, 16:22
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Men den sträckan är inte intressant efterom kl 19.06 befinner sig inte T i Valskog utan norr om Heströmmen.

Tidsvariationen är intressant eftersom den bevisar att Torgny kan ha haft möjlighet att hinna utföra dådet innan han ringde till SOSAB.
2008-08-24, 16:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Man kan ju också säga att T:s mobil fanns på den här platsen vid en viss tidpunkt. Att han inte använde sin mobil utan tog E:s när han ringde SOS kan bero på att han och mobilen inte var på samma plats?

Det här är kanske långsökt men ska man hårddra det så..

Hur kunde han då visa upp sin mobil för polisen 20 minuter efter dådet? Hade ambulanspersonalen den med sig och gav den till T eftersom de var de enda som kom tillräckligt nära honom för ett sånt överlämnande ska kunna ske?

Tänker du någonsin innan du skriver något?
2008-08-24, 16:24
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Du besvara ju inte ens min fråga:

Vad har dessa tider och avstånd att göra med vart T befinner sig kl 19.06??
Kan du förklara det för mig eftersom det är bevisat att han befann sig norr om Hedströmmen och´inte i Valskog som du antyder.
2008-08-24, 16:25
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Många teorier blir det.

Vad heter denna tråd?

Svar: Teorier om alternativ gärningsman.
2008-08-24, 16:25
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Tidsvariationen är intressant eftersom den bevisar att Torgny kan ha haft möjlighet att hinna utföra dådet innan han ringde till SOSAB.

Men du.
Sluttiderna du får fram stämmer ju inte eftersom du använt för kort ressträcka.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in