Citat:
Ursprungligen postat av egot
ok, jag sa att jag inte hittade i första meningen i inlägget. jag har följt med sedan tidigt i första tråden.
on topic
såg en bild från hallen i fup med en anselig mängd blod att dna testa.
så skl och tyskland hittar inget spårbart till icke utomstående, som inte varit där i räddningsaktionen.
när anna lindh (viktig politiker?) mördades, anlitades dna expertis från england för mycket små mängder.
varför inte i detta fall, och kanske nuvarande expertis i usa skulle finna lösningen och fnysa åt den svenska utredningen?
varför utnyttjar man inte alla alternativ?
edit pga stavfel
Kanske för att åklagare och polisen inte vill ha svaren.
Håret var en stor affär inför testet. När det sedan inte överensstämde med Christine så skulle bevismaterialet ignoreras. Då var det helt plötsligt inblåst från gatan.
Plöstligt hittade man misstänkt katthår på Chrsitines kläder, nu satt hoppaet om at det skulle överensstämam med familjen Jangestigs katter. När inte det överensstämde var det helt plötsligt irrelevant.
När DNA från brottsplatsen hade undersökts och inget gav träff med Christine så sa man att det var för rörigt på brottsplatsen.
När man hittade ett okänt fingeravtryck på brottsplatsen som inte tillhörde familjen så bortförklarades det med dålig flyttstädning.
Så här kan man gå på hela tiden och varje gång avfärdades alternativ gärningsperson till förmån för att få nagla åt Christine till varje pris.
Allt sammantaget borde rimligen peka på en annan gärningsperson än Christine.