2005-05-02, 14:39
Medlem
meatloafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I.Reilly
Vadå svin? Han gillar väl att ta sej en fylla och kanske stöta på fel brudar som de flesta av oss.

Kan bara instämma! Jag ser det mer som att han bjuder på sig själv...
Citera
2005-05-03, 00:41
Medlem
J.Ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Indian
Humm.. Jag är ingen stor diggare av numera avsomnade The Creeps - men jag träffade sångaren Robert Jelinek som klasskompis redan nåt år innan han & några till blev Älmhults bidrag till musikhistorien

Knäcktes de psykiskt av turnelivet?

Då måste du gått i skolan i Älmhult? Har en del vänner därifrån som också umgåtts direkt och indirekt med Jelinek och kompani och det gänget var inte alltid det mest sympatiska...

Har för mig att de hade för svårt att få ur sig en uppföljare och när Jelinek väl fått fram något så hade tiden gått ifrån dem och ingen brydde sig om dem längre. (Vilket var skönt eftersom de var bättre förr och första skivan är den enda som går att lyssna på idag).
Citera
2005-05-03, 12:25
Medlem
Fula Gubbens avatar
The Creeps var väl OK i början, men i takt med att de blev "stora" blev de också mer och mer stöddiga på ett lantis-vis som är ganska pinsamt. Gäller såväl Jelinek som organisten och basisten, vilka jag stötte ihop med i olika sammanhang... snacka om uppkomlingar från vischan. Kunde inte annat än bli nöjd när deras karriär gick åt skogen.

En viss Creeps-medlem drabbades av en haschpsykos efter att ha blivit utbränd av för mycket turnerande och MTV-hets.

En annan historia förtäljer att organisten brukade gå omkring med en "Creeps"-t-shirt på sig för att ragga brudar, men att ingen någonsin kände igen honom

Back to Älmhult.

- F.G
Citera
2005-05-03, 15:59
Medlem
Men dom hade talang och sväng, Creeps...

Saken e biff: sura kändisar. Tack för värdefull information.
Citera
2005-05-03, 21:41
Medlem
En i mitt fotbollslag som tidigare varit allsvensk lirare sa att Patrik Ekwall var den värsta personen han mött inom sport media. Har tydligen stort ego och en kaxig attityd.

Min farsa har spelat mot TV-laget och sa att Niklas Strömstedt, Hellström, Edström och de andra var trevliga typer.

Henke Larsson är också trevlig men lite blyg när han var yngre iaf.
Citera
2005-05-04, 07:46
Medlem
J.Ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Gäller såväl Jelinek som organisten och basisten, vilka jag stötte ihop med i olika sammanhang... snacka om uppkomlingar från vischan. Kunde inte annat än bli nöjd när deras karriär gick åt skogen.

En viss Creeps-medlem drabbades av en haschpsykos efter att ha blivit utbränd av för mycket turnerande och MTV-hets.

En annan historia förtäljer att organisten brukade gå omkring med en "Creeps"-t-shirt på sig för att ragga brudar, men att ingen någonsin kände igen honom

Basistens smeknamn är "Tröger" och låt mig säga att han inte fått det utan anledning

Vilken medlem var det med haschpsykosen?

Att organisten inte fick några tjejer berodde säkert på att han är typ 155 cm lång och då var klen och mesig samt att Jelinek snodde allas brudar så ofta han kunde...
Citera
2005-05-04, 11:16
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.N
Basistens smeknamn är "Tröger" och låt mig säga att han inte fått det utan anledning

Vilken medlem var det med haschpsykosen?

Att organisten inte fick några tjejer berodde säkert på att han är typ 155 cm lång och då var klen och mesig samt att Jelinek snodde allas brudar så ofta han kunde...

LOL

Låt oss säga att det var en "tjeck" kille som rökte på tills det sprack.

- F.G
Citera
2005-05-04, 20:30
Medlem
Philliss avatar
Citat:
Hade hon med sig bibeln?

Jag tror Carola är som folk är mest. Bibeltramset blev en bra image för henne. Vem minns inte när hon med tindrande ögon förklarade för (va hon nu heter) i TV att hon var religös och läste bibeln varje kväll.
Jag säger så för att jag känner några klasskamrater hon hade i grundskolan och de har berättat att hon var som vilken tjej som helst på den tiden, varken mer eller mindre... då förstår ni.

Alla troende jag känner älskar Carola iallafall och då är det ändå musikintresserade.
Pernilla Wahlgren svarar inte på fanmail. Sanna Nielsen var snäll när jag träffade henne som 13-åring och skrev "kram" på autografen. Nu sägs hon vara egoistisk(OBS ENDAST RYKTE)
Citera
2005-05-08, 11:18
Medlem
Tycker att Lukas Moodysson då klädde ganska bra i "lite svår distanstagande kulturperson på G" när vi var förband( jag plus kompis plus rytmmaskin) till LM på en poesihappening (ja ni hör ju hur kul det va...)

En del kanske tyder allt som inte är total uppmärksamhet på allt och alla som surhet...
Citera
2005-05-16, 03:47
Medlem
Untouchable_Es avatar
Jag älskar "Wonderchild" med Christian Walz och var givetvis på krogen när han spelade här i Gällivare. Naturligtvis var jag full och skulle såklart påpeka hur bra låten var och erbjöd mig att få bjuda honom på en bärs!

Sagt och gjort, jag beställde in en lapin åt honom och efter att han tackat så mkt så gled han iväg in i vimlet igen. Det roliga var dock att fem minuter senare så kom han tillbaka och bjöd mig på en öl!

Naturligtvis skrev han autografer också och var allmänt trevlig, han tog sig tid med alla som ville prata med han!

Han skojjade även till det litegrann och bad min tjejj att skriva sin autograf på hans arm när hon frågade om hans, hon var f.ö den enda som fick göra det!
Citera
2005-05-16, 03:48
Bannlyst
Är Tunnan & Moroten trevliga?
Citera
2005-05-16, 20:08
Medlem
Ezels avatar
Jag och en kompis skjutsade hem Putte i The Creeps från eminienta "Nanys pub" i Älmhult en gång för länge sedan.

Ganska omedelbart fick jag vräkt över mig att jag var BÖÖÖÖG!! hur han nu fick för sig det.

För några år sedan hamnade vi vid samma bord på en pub i Malmö och jag passade på att påminna honom när jag presenterade mig. Ungefär såhär lät det:

Putte: Har vi träffats förut?
Jag: Jo vi har träffats för, du kallade mig för bög.
Putte: Det gjorde jag nog jävligt rätt i.

Med andra ord:
Första mötet: Otrevlig jävel.
Andra mötet: Rolig jävel. :-)

(sen kan tilläggas att jag är förvånad att J.N inte kände dem mer än i andra-hand :-)

Mvh: Ezel ... Malmoe, Sweden
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in