2018-11-26, 15:26
Medlem
Utländska kändisar var en en sväng i Los Angeles:

Fernando Sucre: Glad och trevlig.
Cameron Dallas: Divig och tafsar på tjejer. Ett riktigt svin.
Citera
2018-11-26, 19:00
Medlem
Rimberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Little Stevens var en trevlig typ. Träffade honom när han stod ensam (ja faktiskt!) och hängde på Daily News i Kungsträdgården nån gång runt 1986-88 tror jag, hade ingen aning om vem han var men han såg så kul ut i bandana och färggrann skjorta så jag började prata med honom, tror vi pratade en kvart eller så och jag fattade inte vem han var förrän långt efteråt :-)
Mycket trevlig herre i alla fall!

Har faktiskt också träffat Little Steven en gång vid Götaplatsen i Göteborg.
En väldigt trevlig kille...
Han berättade att han gillade att strosa omkring i städerna han besökte.
Senast redigerad av Rimbert 2018-11-26 kl. 19:12.
Citera
2018-11-26, 22:58
Medlem
Bavaros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LFCYNWA
En bekant till mig sprang på Wikegård för några år sedan och sa att han var väldigt trevlig och pratglad. Det ska dock sägas att personen inte är helt okänd för Wikegård då dessa träffats tidigare i början på 90-talet.

Han är väldigt trevlig, även mot okända som mig och då var det inget hockeysurr eller liknande.
Citera
2018-11-28, 09:12
Medlem
Har träffat många kändisar genom jobbet. Många är trevliga. Sanna Nielsen är lika trevlig som hon verkar. Noll diva. Många är förstås narcissiter men det kommer väl med jobbet
Citera
2018-12-01, 18:07
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Discolampan

Jacob Wallenberg - En glad person som vet hur man skapar god stämning. Kan prata
med alla oavsett social ställning och uppfattas med respekt för det. Inga överklassfasoner.

Nu är det inte så många kändisar som kommer från överklassen. Däremot är det där om "överklassfasoner" lite av ett missförstånd. Klart det finns dryga östermalmskärringar, men de är undantaget - inte normen. Det som utmärker en person som fått en riktig överklassuppfostran (uppkomlingar räknas inte här) är just att de är utomordentligt väluppfostrade och har lärt sig att vara trevliga och artiga mot alla. Jag är inte själv från överklassen på något sätt och skulle säkert inte känna mig hemma på deras middagsbjudningar. Men de kompisar och kollegor jag haft genom åren med den bakgrunden utmärks alla av just den här artiga vänligheten. De flesta brukar också få en att känna att de lyssnar uppmärksamt på allt man säger, även om de kanske inte nödvändigtvis gör det på riktigt.

Det är alltså bara förväntat att en kille som Jacob Wallenberg är trevlig i sociala sammanhang, det har han fått lära sig och träna sig på sen han var liten pojke.
Citera
2018-12-01, 20:52
Medlem
Rimberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bavaro
Han är väldigt trevlig, även mot okända som mig och då var det inget hockeysurr eller liknande.
Ja, han är trevlig snubbe. Råkade överhöra honom på ett kafé i Tumba, då han lät som en äkta sverigedemokrat och sparade inte på orden om blattarna.
Citera
2018-12-02, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Nu är det inte så många kändisar som kommer från överklassen. Däremot är det där om "överklassfasoner" lite av ett missförstånd. Klart det finns dryga östermalmskärringar, men de är undantaget - inte normen. Det som utmärker en person som fått en riktig överklassuppfostran (uppkomlingar räknas inte här) är just att de är utomordentligt väluppfostrade och har lärt sig att vara trevliga och artiga mot alla. Jag är inte själv från överklassen på något sätt och skulle säkert inte känna mig hemma på deras middagsbjudningar. Men de kompisar och kollegor jag haft genom åren med den bakgrunden utmärks alla av just den här artiga vänligheten. De flesta brukar också få en att känna att de lyssnar uppmärksamt på allt man säger, även om de kanske inte nödvändigtvis gör det på riktigt.

Det är alltså bara förväntat att en kille som Jacob Wallenberg är trevlig i sociala sammanhang, det har han fått lära sig och träna sig på sen han var liten pojke.

Fel. Du redogör för din begränsade erfarenhet av överklassare. Visst finns det trevliga personer i överklassen, men även en hel del direkt osympatiska typer. Jacob Wallenberg kan nog tillhöra den förstnämnda kategorin.
Citera
2018-12-02, 18:25
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dubbelbottnad
Fel. Du redogör för din begränsade erfarenhet av överklassare. Visst finns det trevliga personer i överklassen, men även en hel del direkt osympatiska typer. Jacob Wallenberg kan nog tillhöra den förstnämnda kategorin.

"Fel". Imponerande argumentation. Och var har jag påstått att det inte skulle finnas osympatiska typer eller att ett trevligt socialt uppträdande automatiskt innebär att personen är sympatisk?

Begränsad erfarenhet, javisst. Det har de flesta av oss. Du åberopar inga bevis för att din egen skulle vara mer än anekdotisk och därmed blir hela ditt inlägg poänglöst. Men så mycket vet jag om överklassen (den riktiga alltså, inte uppkomlingarna) att vett&etikett är väldigt viktigt och att människor som gjort klassresor uppåt och in i den också brukar tycka att alla sociala koder är något av det svåraste att tillägna sig.

I övrigt kanske vi ska återgå till ämnet?
Citera
2018-12-03, 10:08
Medlem
Anders Timell har varit oerhört trevlig då jag träffat honom. Mycket tillmötesgående och service minded. Kändes inte alls som en kolatorsk.
Citera
2018-12-03, 10:22
Medlem
Bizmarcks avatar
Oldsberg var alltid full, trevlig och social förr i tiden. Men nu är han väl inte mycket med. Glenn Hysén är exakt likadan som han framstår som i sin tv-serie. Oerhört sympatisk, men inte den skarpaste kniven i lådan.
Citera
2018-12-03, 10:54
Medlem
Slottsherres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rimbert
Ja, han är trevlig snubbe. Råkade överhöra honom på ett kafé i Tumba, då han lät som en äkta sverigedemokrat och sparade inte på orden om blattarna.

Det kunde jag ge mig fan på. Har alltid känt på mig att Wikegård är ett svin
Citera
2018-12-04, 13:28
Medlem
JagheterRulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bizmarck
Oldsberg var alltid full, trevlig och social förr i tiden. Men nu är han väl inte mycket med. Glenn Hysén är exakt likadan som han framstår som i sin tv-serie. Oerhört sympatisk, men inte den skarpaste kniven i lådan.

Det kan jag tänka mej. Han har samma humor som jag. Riktigt go kille verkar han vara, med glimten i ögat.
Men som sagt: Inte den smartaste precis... Men det spelar mindre roll när man inte umgås med honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in