2010-06-13, 14:33
Bannlyst
Richard sjöberg är trevlig
Citera
2010-06-13, 15:22
Medlem
whosgotthecracks avatar
Peter Doherty är oehört trevlig. Träffade han på en krog i London för ett tag sedan. Vi drog en bärs ihop. Jävla smart snubbe dessutom. Dock har jag ingen aning om hur han är nykter.
Citera
2010-06-13, 17:39
Medlem
Dr Tolls avatar
Träffade i mitten av 90-talet Björn Afzelius & Mikael Wiehe på en nattklubb i Borlänge. Riktigt otrevliga var dom. I samma sällskap fanns 2 brudar nämligen Arja Saijonmaa och Lisbeth Palme. Dom var däremot kanon trevliga. Kom ihåg att när jag hälsade på Lisbeth Palme var hon så kruttorr i handen att det kändes som att hälsa på en rostad brödskiva.
Citera
2010-07-16, 14:09
Medlem
hallberg-rassys avatar
Okej, då är det väl dags för mig att lista några (allting är självupplevt):

Tomas Ravelli: Dryg surgubbe.
Ulf Dohlsten: Kanske inte jättekänd, dock en RIKTIGT trevlig herre. Snackade ett bra tag med mig efter ett scenframtrådande han gjort. Har nog aldrig sett någon så genuint glad över att få beröm (han hade gjort en fantastisk insats på scen).
Ulf Brunnberg: Även honom träffade jag efter ett scenframtrådande. Han var lite trött efter att ha hållit låda i timmar, men trevlig ändå. Personer som uppfattar honom som dryg förstår jag mig inte på, han verkar dock vara noga med att skilja sin offentliga person från hans privata person.
Lotta Engberg: Trevlig kvinna, dock är hon nog inget vidare förtjust i mig, tyvärr...
Leif GW: Dryg, trött och bitter. Verkar som att han tröttnat på sitt yrke.
Camilla Läckberg: "Deckardrottningen" var så kall som person att man frös trots att det var inomhus. Där kan vi snacka om en person där kändisskapet satt sina otrevliga spår.
Lill-Babs: Trevlig och glad, verkar inte alls vara så gammal som hon faktiskt är, varken till sättet eller i övrigt.
Elaine Bergqvist: Inte speciellt känd, dock retorikföreläsare känd inom sitt område, kommenterar också politiker på TV ibland. Kom själv fram till mig och började snacka i pausen under en föreläsning (inte som flertalet andra föreläsare som gömmer sig). En MYCKET trevlig människa, måste jag säga.

Säkra andrahandare:

Tage Danielsson: Känner en som bott granne med honom. Dryg och riktigt otrevlig, tydligen.
Margret Weivers & Bertil Norström: Äldre skådespelarpar. Känner återigen en före detta granne och dessa båda skall tydligen vara väldigt trevliga.

Kommer säkert på fler någon gång, tills vidare får ni hålla tillgodo med dessa få.
Citera
2010-07-17, 14:23
Medlem
Bret-Harts avatar
Syrran träffade Mats Ronander på en spelning på en krog på 90-talet,han sa till min syrra att "Här har dom inte koll på åldergränserna",varpå min syster försöker klara sig för honom att hon har åldern inne men att han han vägrade tro på henne,min syster slutade vara ett fan till honom efter det.......

Har träffat Yaphet Kotto http://www.imdb.com/name/nm0001433/ I London på en mässa,han var inte otrevlig egentligen men lite skum,han ville inte skriva en personlig autograf till mig då han inte "gör det" som han utryckte det,kunde skriva en massa andra saker istället men inte mitt namn tog ett kort ihop med honom också....Min kompis som också var där var fram till honom och han hade fått en personlig autograf av honom,skumt
Citera
2010-09-01, 10:27
Medlem
storastos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blueblood
Alexandra Pascalidou.

Så fort hon får chansen lyfter denna kvinna fram sin bakgrund och uppväxt i det fattiga Rinkeby. Pappan tvättade fönster och morsan jobbade i skolkök eller vad fan det nu var. Pascalidou ska alltid ge intrycket av att hon stödjer de svaga och står alltid på deras sida.

Rätt intressant när hon för... snart tio år sedan gjorde ett TV-program som sändes från Göteborg. Då bodde hon på ett centralt beläget hotell på vardagarna, under helgerna åkte hon till Stockholm.

Jag jobbade under den här perioden på hotellet som städare. En elakare gäst har jag aldrig träffat på, och då hade jag ändå mitt hotelljobb under somrar och helger under sex års tid.

Alexandra Pascalidou beskyllde städerskorna för att ha snott hennes ögonkräm, som kostade typ 300 spänn. Inte en chans i världen att någon skulle göra så, ta en använd jävla krämburk.
Hon väsnades så mycket att vår chef fick gå ut och köpa en ny till henne.

En dag hade hon lämnat en nästan helt uppdrucken burk med Loka på skrivbordet. Den slängde vi och la in en ny burk i kylen åt henne.

Nästa dag stod det en ARG lapp på bordet.

"Rör inte min Loka!".

Det var till slut ingen som ville städa hennes rum.

Så mycket brydde hon sig om folk med samma bakgrund som hon.

Alexandra Pascalidou är en riktigt skämmig nolla!

Jag har träffat henne privat i både grekiska kyrkan och andra privata tillställningar!

I kyrkan, framför allt vid en begravning, ska man försöka vara tyst och visa vördnad till de anhöriga.
Hon gastade högt om hur den avlidne hade varit hennes mentor och hur han hade gjort henne till den hon var! "Paus... såg sig omkring, var det alla som hörde?"

Den avlidne tillhörde min släkt, han ville inte veta av henne!

På fester och bröllop håller hon gärna tal, trots att hon inte tillhör de närmaste.
Talen innehåller mest rappakalja om ett enda ämne - hennen själv!

Hennes intresse för invandrare är fejk!

Lite pinsamt blir det när ämnet - pappa lämnade mamma för att mamma skulle få bidrag...
de var då inte alls skilda, de visste helt enkelt hur de skulle suga staten på stålar.

Hon är en fulljädrad vänsterpartist som gärna förespråkar kommunism och ser ner på anda som inte håller med henne.

Hennes "längd" talar för sig själv. Inte ens med höga klackar kommer hon bli något stort.
Citera
2010-09-01, 15:15
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av storasto

Jag har träffat henne privat i både grekiska kyrkan och andra privata tillställningar!

I kyrkan, framför allt vid en begravning, ska man försöka vara tyst och visa vördnad till de anhöriga.
Hon gastade högt om hur den avlidne hade varit hennes mentor och hur han hade gjort henne till den hon var! "Paus... såg sig omkring, var det alla som hörde?"

På fester och bröllop håller hon gärna tal, trots att hon inte tillhör de närmaste.

Lite pinsamt blir det när ämnet - pappa lämnade mamma för att mamma skulle få bidrag...
de var då inte alls skilda, de visste helt enkelt hur de skulle suga staten på stålar.

Hon är en fulljädrad vänsterpartist som gärna förespråkar kommunism och ser ner på anda som inte håller med henne.

Hennes "längd" talar för sig själv. Inte ens med höga klackar kommer hon bli något stort.

Bra inlägg, cred.

- F.G
Citera
2010-09-01, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Bra inlägg, cred.

- F.G

Håller med, mycket intressant. Aldrig gillat henne, nu fick jag vatten på min kvarn. Mycket bra inlägg, informativt.
Citera
2010-09-01, 16:30
Medlem
Avgrundsvrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuMu
Någon som jag kan intyga är ett riktigt skenheligt praktarsel är Lars-Johan_Jarnheimer, tidigare VD på tele2 som utgav sig för att vara en sympatisk person.

(bild på svinet nedan)

http://computersweden.idg.se/polopol.../893487962.jpg

Han var och raggade folk till Tele2 på AF på ett möte då vi hamnade i samma hiss. Glad i hågen hälsade jag på honom och sa att det var ett bra tal han hållt. Han svarade att han inte hade tid och prata med en sån oviktig person som mig och att jag kunde fara åt helvete.

Detta var minuter efter han hållt ett tag där han sa hur mycket han uppskattade oss "vanliga människor", jo tack!
Gammalt inlägg, men ändå:

Fan vad du ljuger. Du har fått sparken eller nåt av ovan nämnda eller nåt. Jävligt konstlad dialog.
Citera
2010-09-01, 18:31
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av storasto

Kanske är det OT men oj så väl detta passar in i mönstret. Uppkomling som skaffat sig kulturellt kapital och lyckas skaffa en position inom media eller akademin. Så enormt vanligt att se hos akademiker som kommer från liknande bakgrund som AP och är så stolta över att vara arbetare fast de har en doktorsexamen, och givetvis är politiskt vänster, och sedan är de otrevliga mot städare och serveringspersonal, på ett sätt som man mycket sällan ser bland de som har "bättre bakgrund". Varför? Mycket enkelt: Det kallas social osäkerhet.

OnT: Povel Ramel lär ha varit rejält otrevlig mot min polare som skulle installera eller fixa något med en ljudanläggning hemma hos honom. Fast den polaren är inte den som tar skit från någon, så möjligen var det något av en ond cirkel...
Senast redigerad av Venator 2010-09-01 kl. 18:33.
Citera
2010-09-02, 09:59
Medlem
[quote=andyboy]+1 Ebbot skulle jag gärna kväva med hans eget skägg.

Leif Mannerström är en självgod dryg gris som jag är glad att slippa.

Då har du inte träffat leif
Citera
2010-09-02, 19:37
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vodka28

Då har du inte träffat leif

Jag såg Leif Mannerström skälla ut en lapplisa som skulle lappa en transportbil utanför Sjömagasinet och hon skulle nog gärna skriva om honom i den här tråden.

Jag har också träffat honom i en mer professionell roll, och då var han en person som var korrekt men inte blyg. Raka puckar, och det gillar jag. Men han har sina egna idéer, och jag har ännu inte varit på gamla Kometen sedan han tog över, för jag är rädd han fördärvat stämningen där.

Sedan känner jag en person som jobbat åt honom och i det perspektivet är han... tja, skall vi kalla det krävande. Otrevlig? Beror på vem du är och vad du gör...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in