2009-12-05, 13:19
Bannlyst
Satt och lirade ett cash game på cosmopol när jag var i Stockholm på besök. Spelade av Magnus Betnér en stor summa pengar och grabben blev alldeles till sig och försökte köra sina dissar på mig när han reste sig upp från bordet.

Jag svarade med "Jaja chilla nu Mange, gå å skriv en sketch eller nåt istället...Eller just det...du är ju "komiker" "

Kan förstå att han blev lite sur å så. Men sätter man sig och lirar poker så måste man räkna med att gå därifrån en vinnare eller en förlorare.

--

Någon som var schysst, men som jag har hatat i flera år, var faktiskt blondin-bella haha..Det var den största mind-fucken från min resa till Stockholm.
Citera
2009-12-05, 13:40
Medlem
warpmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smultronstallet
...Zlatan är mkt intelligent.

Kom igen nu. Inte f-n är han intelligent. Jag är helt övertygad om att grabben skulle ha uppenbara problem med vilket barnkorsord som helst.
Skaplig bollspelare är han, men definitivt inte smart. Tror också att svensk landslagsfotboll tjänar mycket på att hålla superdivor som Z utanför laget. Tillför mest dålig stämning. Han verkar inte bjuda till det minsta i landslagströjan och det är väl ett tydligt bevis på att han bara gör rätt för sig när han får betalt.
Citera
2009-12-05, 14:15
Medlem
Callass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rostbiffsglade-rolf
Och den intervjun tar du på fullaste allvar? Hundra höjdare är annars as far as I'm concerned ett underhållningsprogram. Tror bara han driver lite med den gängse uppfattningen om honom som halvt utvecklingstörd och dryg.

Ett annat f.d. fotbollsproffs som fått en massa ovett för att han påstås vara tråkig är Henke Larsson. Lite svårt att vara spirituell när man som idrottsman alltid bara får den klassiska idiotfrågan "hur känns det?". Sportjournalistier kan verkligen konsten att göra bra TV. Henke och Zlatan gör helt rätt som håller drägg som Ekwall, Jihde m.fl. kort.

I Skavlan var Henke jordnära och gav ett ganska intelligent intryck. Tendenserna till humor fanns där. Han var dessutom jävligt skön i Felix Herngrens "sketchreportage" om honom.

Numera hatar jag mer eller mindre fotboll och gillar inte Zlatan något vidare men det finns betydligt större stolpskott än honom.
Hela branschen vimlar ju av jubelidioter. Iofs inte så konstigt om man bara ägnar sig åt vanlig gymnastik istället för hjärngymnastik, en kombination är att föredra.

Någon hävdade att Z skulle vara "mycket intelligent".
Och om man inte ens kan hålla räkning på hur många syskon ens mor har producerat... så säger det väl en hel del?
Om IQ; svårt med huvudräkning och närminne (verkar osäker fast han just hört svaret).
Om EQ; förstår inte vilket intryck han gör när han ligger i en soffa och snackar sådär om sin familj.
Alternativt tyder det på att hans mor är extremt lösaktig och det är svårt att hålla koll på alla hennes avkommor.

Ja, "Hundra Höjdare" var ett underhållningsprogram... men det betyder inte att Z är medvetet humoristisk i det där filmklippet.

Men naturligtvis har Z tillräckligt med intelligens för att klara att spela fotboll i världsklass, och dessutom bli riktigt rik på det.
Citera
2009-12-05, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Callas
Någon hävdade att Z skulle vara "mycket intelligent".
Och om man inte ens kan hålla räkning på hur många syskon ens mor har producerat... så säger det väl en hel del?
Om IQ; svårt med huvudräkning och närminne (verkar osäker fast han just hört svaret).
Om EQ; förstår inte vilket intryck han gör när han ligger i en soffa och snackar sådär om sin familj.
Alternativt tyder det på att hans mor är extremt lösaktig och det är svårt att hålla koll på alla hennes avkommor.

Ja, "Hundra Höjdare" var ett underhållningsprogram... men det betyder inte att Z är medvetet humoristisk i det där filmklippet.

Men naturligtvis har Z tillräckligt med intelligens för att klara att spela fotboll i världsklass, och dessutom bli riktigt rik på det.

Tja, jag för min del väljer nog ändå att ta det reportaget (ej intervju) med en nypa salt. Visst, killen är ingen raketforskare men så bakom flötet att han inte har bättre koll på sin familj... njae.
Citera
2009-12-05, 14:58
Medlem
Synergys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DexterSverige
Precis så är det, man kan inte förvänta sig att given "kändis" ska vara mottaglig för uppvaktning nr 1001, bara för att given "fan" har lust med ett snack just där & då.

Nåväl lite On-topic då:

Objekt A: Zlatan
Tidpunkt: Ngra dagar efter att rekordkontraktet med Ajax var klart (googla om ni orkar)

Plats: Lemongrass i Malmö (asiatisk restaurang)

Omständigheter: Var ute med ett KK (hade brud hemma, svin som jag var), och hamnade vid ett bord bredvid Zlatan, hans två småbröder samt hans dåvarande unga flickvän (se Blådårar för den som inte vet).

Berusat KK uppmärksammade högljutt att Zlatan hade väldigt stor näsa (faktuellt riktigt, men icke desto mindre oförskämt).

KK:et går på toa och jag följer efter för att sätta på henne (vilket jag gjorde). Vid återkomsten anmärker Zlatan på hennes tidigare kommentar och tycker att hon är en "svennehora". Jag noterar detta och ställer mig upp och kallar honom blattefitta (är 194cm/105kg med ytterst hotfullt yttre när så krävs).- Zlatan inser sitt bästa och sitter kvar.

Oh yeah, cooling

Du var tvungen att slå dig på bröstet som någon jävla primat när Zlatan på ett milt sätt gav igen efter att din WT-hora till KK förolämpade hans utseende.

Det var ju ni två som var dryga losers.

EDIT: Förresten var ditt exempel OffTopic, för det var ju inte Zlatan som var otrevlig utan snarare din lille bitch där som oprovocerat förolämpade honom.
Senast redigerad av Synergy 2009-12-05 kl. 15:06.
Citera
2009-12-05, 19:05
Medlem
Katatonisks avatar
Anna Skipper ska vara förbannat otrevlig, enligt folk som har jobbat med henne. Men det var väl ingen överraskning för någon...
Citera
2009-12-05, 19:24
Medlem
epost72s avatar
Fredrik Belfrage

Citat:
Ursprungligen postat av bruschen
Minns att jag ville ha en bok signerad av någon författare som stod och pratade med Fredrik Belfrage på bokmässan för tio år sedan. Fredrik blev mycket förbannad och slet boken ur händerna på mig och slängde den framför näsan på författaren (som jag inte kan minnas vem det var). Nu kunde ju detta beteende varit befogat om jag stört dessa båda herrar, men saken var den att författaren hade en halvtimmes signeringstid just då och det var liksom meningen att han skulle skriva sitt namn i sina böcker. Har haft lite svårt för Hr Belfrage sedan dess även om jag gillade honom tidigare.
Jag tror inte att du orsakat beteendet, Fredrik Belfrage är helt enkelt asocial med tydliga beteendestörningar.
Citera
2009-12-05, 19:28
Medlem
Recycles avatar
Wanda jackson är trevlig skaka hand och fick en gratis autograf och bild fastän jag trängde mej i kö , tror det hade kostat nån 100dring men gratis blev det
Citera
2009-12-05, 19:28
Medlem
piawws avatar
// Ej piaww som skriver det här men jag fick hans tillåtelse att skriva i tråden. //

Daniel Radcliffe
Första intrycket av Daniel är att han är en trevlig och ödmjuk kille men under ytan så är han faktiskt rätt dryg och oerhört självgod. Har träffat honom ett antal gånger och det finns naturligtvis en respekt för de som umgås och träffar honom men under ytan (offentligt måste man alltid framstå som ödmjuk) så kan jag nämna att det flera gånger uppstått tjafs och bråk just på grund av Daniel. När han var yngre hade jag uppfattningen att han var mycket mer sympatisk av sig. Jag skulle väl inte säga att han är direkt otrevlig mot några, men han är lite säregen av sig och många uppfattar honom som dryg. Jag är inte mycket nära honom så jag ska inte döma ut hela hans person, men har i alla fall träffat han tillräckligt för att bilda mig min uppfattning. Ingen jag vill umgås med på tu man hand om man säger så.

Anledningen till att jag träffat Daniel är att jag sedan två års ålder varit vän med Emma W då våra pappor för länge sedan jobbade med varandra och på så sätt började familjerna att umgås. Emmas föräldrar är nu skilda, men det händer att vi hälsar på då och då, och Emma träffar jag desto oftare då vi är goda vänner. Hon är en av mina närmare vänner och vi känner varandra mycket väl.

Har fått följa med på ett par tagningar och pratat med de flesta från casten. Nån som jag kommer bra överens med är Rupert Grint som är fruktansvärt cool! Har alltid en skön och avslappnad stil och skrattar rakt ut från hjärtat istället för en massa pålagt skit. Raka motsatsen till Daniel. Matthew Lewis (Neville) är en annan jag kommer bra överens med. Stämningen overall är oftast väldigt bra och man har oerhört kul, i alla fall är det som de flesta upplever det. Att träffa Alan Rickman första gången var mäktigt, likaså Helena Carter. Har dock inte mer än hälsat och haft nån kortare konversation med dem.

Hm.. är de nån som undrar hur någon är från casten är eller vill ha mer detaljer, fråga på, så ska jag försöka svara så länge jag är kvar här!
Citera
2009-12-05, 20:26
Medlem
Recycles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av microwave
Bingo Rimer är väll inte så trevlig,men det var inte så konstigt då jag var apfull på ett uteställe och fick syn på honom.Gick fram och frågade hur en så ful kille kan ha så snygga tjejer

Åh fy fan vad bra sagt
Citera
2009-12-06, 00:18
Medlem
Bob Luntas avatar
Lasse Berghagen, mysmannen med den blå kavajen, är en riktig jävla surpuppa bakom scenen. Jag träffade honom som 9-årig autografjägare på Skansen och det första han gjorde var att börja gasta på nån stackars roddare som höll på att mikla med nån tv-kabel eller något om att han ville ha tomt backstage. Kan som kontrast tillägga att jag träffade Robert Wells, Viktoria Tolstoj och Roger Pontare bakom scen samma tillfälle och alla var jättetrevliga och tyckte att det var kul att få träffa små barn som tiggde autografer backstage...
Citera
2009-12-06, 00:57
Medlem
Jag och en vän står och dricker öl i en bar och Therese Alshammar går förbi och säger till oss att vi inte skulle tro att vi va något. Det ända jag fick fram ur munnen va hästjävel och då stack hon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in