2022-09-23, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Panzeradler
Uppgiften utformades av läraren för att tillse att det blir en ökad acceptans för en religion som inte hör hemma här.
Varför hör inte Islam hemma här?
Citera
2022-09-23, 21:45
Medlem
needAlifes avatar
Hyser ändå en jäkla respekt för Katerina. Hon föddes och växte upp bakom järnridån med en far som var ordförande (!) för Charta 77 I Tjeckoslovakien ( alltså i princip landets viktigaste oppositionsledare mot kommunismen) och docent inom teoretisk fysik samt en mor som var professor inom strålningsbiologi. Är ju inte direkt random alfabetisk somaliefamilj vi snackar här. De blev till slut tvungna att fly då pragvåren tyvärr inte gav utdelning.

Katerina hade ett bra yrkesliv själv med uppskattade barnböcker samtidigt som hon var något av en sexolog i tv4 om jag inte missminner mig men något hände runt 2016-17 tror jag.

Köpte en bok av henne för runt fem år sedan vilken var någon form av biografi där hon främst gick igenom hur hon refuserades av Piratförlaget efter att ha kritiserat "Sverigebilden" i tjeckisk TV. Var helt uppenbart hur smal åsiktskorridoren är i Sverige. Hon stod på sig dock och det ska hon ha Kudos för även om det kostat henne mycket.

Ta steget och säga det som bör sägas kommer alltid med ett pris i Sverige och även om jag kan tycka att hon har gått lite väl alt-right så är hon en förebild. Hon offrade allt hon hade byggt upp under årtionden för vad hon innerst inne ryckte behövdes sägas. Ingen kan ta ifrån henne det!
Citera
2022-09-23, 22:02
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av needAlife
Hyser ändå en jäkla respekt för Katerina. Hon föddes och växte upp bakom järnridån med en far som var ordförande (!) för Charta 77 I Tjeckoslovakien ( alltså i princip landets viktigaste oppositionsledare mot kommunismen) och docent inom teoretisk fysik samt en mor som var professor inom strålningsbiologi. Är ju inte direkt random alfabetisk somaliefamilj vi snackar här. De blev till slut tvungna att fly då pragvåren tyvärr inte gav utdelning.

Katerina hade ett bra yrkesliv själv med uppskattade barnböcker samtidigt som hon var något av en sexolog i tv4 om jag inte missminner mig men något hände runt 2016-17 tror jag.

Köpte en bok av henne för runt fem år sedan vilken var någon form av biografi där hon främst gick igenom hur hon refuserades av Piratförlaget efter att ha kritiserat "Sverigebilden" i tjeckisk TV. Var helt uppenbart hur smal åsiktskorridoren är i Sverige. Hon stod på sig dock och det ska hon ha Kudos för även om det kostat henne mycket.

Ta steget och säga det som bör sägas kommer alltid med ett pris i Sverige och även om jag kan tycka att hon har gått lite väl alt-right så är hon en förebild. Hon offrade allt hon hade byggt upp under årtionden för vad hon innerst inne ryckte behövdes sägas. Ingen kan ta ifrån henne det!

Tidigt 2018 enligt Expo. Om man nu ska lita på dom. Men modigt att gå från att få skriva barnböcker, sitta med och tycka till i TV-soffor till att vara en paria enbart för att hon började säga vad hon tyckte om invandringen och hur den påverkar kvinnors rättigheter. Tills nu då inte ens SD vill samarbete med henne för hon är för extrem.

Sett till pengar handlar det nog om åtskilliga miljoner.
Citera
2022-09-23, 22:07
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Tidigt 2018 enligt Expo. Om man nu ska lita på dom. Men modigt att gå från att få skriva barnböcker, sitta med och tycka till i TV-soffor till att vara en paria enbart för att hon började säga vad hon tyckte om invandringen och hur den påverkar kvinnors rättigheter. Tills nu då inte ens SD vill samarbete med henne för hon är för extrem.

Sett till pengar handlar det nog om åtskilliga miljoner.
Jo hon gick ju hela repet ut direkt. Hon blev väl nästan mer radikal än AfS nästan där runt 2018-2020, var en av de som frontade folkets demonstration och andra demos i Stockholm.
Citera
2022-09-23, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av needAlife
Är ju inte direkt random alfabetisk somaliefamilj vi snackar här.
Vad är en "alfabetisk somaliefamilj"?
Citera
2022-09-23, 22:44
Medlem
Hennes problem med etablissemanget började 2015-2016 när en hel massa afghaner (och andra) helt plötsligt dök upp i Sverige. Ni kommer ihåg. Där och då hade hon åsikter som hon delgav på Twitter.

Från där var det utför. Drev startades. Boklådor började plocka bort hennes böcker "för att de inte säljer". Det skrevs om henne i åsiktsspalter. Hon avbokades. Bonniers gav henne så småningom sparken.

Den behandlingen skrev hon en bok om och den behandlingen var nog det som verkligen gjorde henne radikalare. Vad hade hon kvar att förlora? Typ ...
[min gissning]

Idag skriver hon och ger ut på eget förlag, enligt hennes hemsida.

Oklart hur mycket hon säljer idag men på biblioteket lånas hennes böcker i sexsiffrigt antal om året, vilket ger biblioteksersättning i reda pengar därefter. Det är nog en jädra business att skriva populära barnboksserier skulle jag tro.

Vill man stödja henne är nog ett bra sätt att köpa någon av hennes böcker.
Citera
2022-09-23, 22:49
Medlem
Bassplays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manne1973

Analfabetisk* kanske?
Citera
2022-09-23, 22:56
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manne1973
Haha, analfabetisk ska det naturligtvis stå. Går för snabbt på mobilen ibland. Saknar T-9...
Citera
2022-09-23, 23:09
Medlem
Alltså ursäkta men hur fan kan den här tråden ens leva? Vem fan bryr sig om henne?
Citera
2022-09-23, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stellz
Alltså ursäkta men hur fan kan den här tråden ens leva? Vem fan bryr sig om henne?

Du verkar göra det eftersom du klickar på tråden.
Citera
2022-09-23, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Byggahus2021
Du verkar göra det eftersom du klickar på tråden.

Nej jag klicka för att se vad som var grejen, läste 3 meningar och insåg att de fanns absolut inget man vill veta om den människan
Citera
2022-09-23, 23:43
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stellz
Nej jag klicka för att se vad som var grejen, läste 3 meningar och insåg att de fanns absolut inget man vill veta om den människan
Du är fortfarande kvar i tråden. Så liiite nyfiken är du nog ändå, fast du vill inte låtsas om det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in