2024-03-05, 13:19
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nafsetar
Jojo. Men då är ju påståendet ”Sonnenwende tvingade barn att under hot om kvarsittning memorera alla arabiska huvudstäder” när ni pluggat lite världskarta också samt. Eller att en klimataktivist anser att ”kvinnor borde köra mindre bil - kvinnliga bilförare ett hot mot våra barns framtid”. Janouch inser ju att hon hårdvinklar grovt och sådant är är förtal att smeta på en lärare.
Fast det är fortfarande en beskrivning vad som skedde och den är mindre vinklad än vad media ägnar sig åt på daglig basis, så domen känns märklig minst sagt.
Citera
2024-03-05, 13:20
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diseuse
Hade syftet varit att kritisera undervisningsmetoderna hade hon knappast behövt namnge läraren. Hade hon inte namngivit läraren hade hon inte heller åkt dit för förtal.
Fast varför skall hon inte kunna namnge läraren vars undervisning hon kritiserar?
Vilka andra yrkesgrupper bör det bli förbud mot att kritisera?
Citera
2024-03-05, 13:23
Medlem
killyourlocalpeniss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Fast varför skall hon inte kunna namnge läraren vars undervisning hon kritiserar?
Vilka andra yrkesgrupper bör det bli förbud mot att kritisera?

Det är otrevligt med drev, lev dig in att en massa arga boomers kontaktar dig under en tid så fattar du kanske?
Citera
2024-03-05, 13:28
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Nej nu hittar du på, barnen visst fått skriva att de bekänner sig till islam med mera. Undervisningsmetoderna har varit ytterligt dubiösa, oaktat så har Katerina beskrivit sanningen. Att det utgör förtal att kritisera undervisningsmetoderna är märkligt minst sagt.
Nej, de har inte skrivit någon trosbekännelse.
Ta del av rättegången och återkom sedan utan att du fantiserar vilt.
Katerina har inte kritiserat en undervisningsmetod, hon har fabulerat och hon dragit igång ett hatdrev mot en lärarinna - som inte ens höll i lektionen.
Citera
2024-03-05, 13:29
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av killyourlocalpenis
Det är otrevligt med drev, lev dig in att en massa arga boomers kontaktar dig under en tid så fattar du kanske?
Så om någon kritiserar en ICA-handlare för att denne höjer priserna så bör den personen dömas för grovt förtal då syftet uppenbarligen är att starta ett drev?
Citera
2024-03-05, 13:31
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, de har inte skrivit någon trosbekännelse.
Ta del av rättegången och återkom sedan utan att du fantiserar vilt.
Katerina har inte kritiserat en undervisningsmetod, hon har fabulerat och hon dragit igång ett hatdrev mot en lärarinna - som inte ens höll i lektionen.
Det är du som fabulerar och hittar på, men det är ditt vanliga trollande.
Jo det har barnen fått göra och det är en del av kritiken mot undervisningen.
Citera
2024-03-05, 13:33
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Det är du som fabulerar och hittar på, men det är ditt vanliga trollande.
Jo det har barnen fått göra och det är en del av kritiken mot undervisningen.
Nej, ta del av rättegången och återkom när du förstått både vad undervisningen gått ut på/vad som hände - och hur Katerina knåpat ihop sina artiklar.
Citera
2024-03-05, 14:17
Medlem
Citat:
Så om någon kritiserar en ICA-handlare för att denne höjer priserna så bör den personen dömas för grovt förtal då syftet uppenbarligen är att starta ett drev?

Nä, men om man namnger honom och anklagar honom för att stötta IS kanske?
Citera
2024-03-05, 14:22
Medlem
Tänkte att vi kan spara Janouch tokiga text om den fällande domen till eftervärlden, från igår:
FÄLLD – OCH FRIA ORDET LED ÄNNU EN FÖRLUST MEDAN ISLAMISERING OCH FÖRTRYCK VANN
Som jag starkt misstänkt blev jag idag 4 mars 2024 fälld av Svea Hovrätt för "grovt förtal" vid två tillfällen och ska betala skadestånd till "offret" dvs läraren som utfört en ytterst kontroversiell undervisningsmetod gentemot 9-åriga barn inom ramen för skolans verksamhet, dessutom dagsböter samt viss del av rättegångskostnaderna.
Jag visste ju att jag skulle bli fälld av svenskt korrupt och inkompetent rättsväsende som numera ägnar sig åt politiska och moraliska domar istället för att agera i sanningens och rättvisans tjänst.
I förra veckan kom en ny undersökning gjord av BRÅ som visar att hela samhället är infiltrerat av kriminella klaner. Det sitter politiska tjänstemän, vänstervridna och islamistvänliga, och ser till att få tyst på oss som kämpar för Sverige genom att stå upp för yttrandefrihet, demokrati, kvinnors rättigheter och för barnens rätt.
Jag är i gott sällskap. Vi är ett antal systemkritiker som det korrupta rättsväsendet "dönt": De dömdas gäng. Lamotte, Weinz, min kollega Lennart Matikainen, Mats Dagerlind (som dömts till fängelse!) med flera. Plus ett stort antal mindre kända därav pensionärer varav vissa ruinerats, jagade av individer som satt i system att förfölja medborgare som slåss mot samhällets orättvisor.
Ja, detta var i högsta grad en politisk rättegång. Vi har i dag en JK Mari Heidenborg som dömer ut miljoner och åter miljoner i "skadestånd" till säkerhetsrisker och våldtäktsmän och blir ditt barn terrordödat får du knappt en spottstyver. Men en individ som begår rena övergrepp på barn i ett klassrum är det så synd om att hon ska ha 50.000 som plåster på såren. Jämför detta med vad våldtäktsoffer får, eller de som fått sina liv förstörda av medicinska experiment, dessa får ofta inget alls.
Vem har tagit barnens parti? Vem har slagits mot en totalitär ideologi som pådyvlas de yngsta, värnlösa i skolans auktoritära system? Svenska utbildningsväsendet är genomruttet, fullt av aktivister som pysslar med hjärntvätt. Precis som det naiva och korrupta rättsväsendet, polismyndigheten, åklagarämbetet med flera.
Jag står fast. jag har inte gjort något fel och de skyldiga till att hjärntvätta och manipulera våra barn bör tvingas ta ansvar! Jag känner mig som en segrare i detta sinnessjuka system, för jag har kämpat och slagits mot galenskapen. Ja, jag förlorade ekonomiskt och på pappret men jag känner mig som en vinnare moraliskt och i hjärtat och jag skulle göra det hundra gånger om.
Dessvärre är domen mot mig något jag befarar kan skada människor från att tala sanning och stå upp för det som är rätt och riktigt.
Redan nu mår barnen i Sverige dåligt. Inte så konstigt. Alltför få står upp för dem och deras rätt att slippa politisk hjärntvätt. Många barn anpassar sig och spelar med för att få bra betyg, i vetskap om att lärarna kan ge dåliga betyg ifall man har "fel" åsikter.
Jag sträcker på mig. Jag tackar er alla för ert stöd i denna bedrövliga historia. Jag tackar för era ekonomiska bidrag och hoppas att ni vill fortsätta bidra till min fria röst. Det är ert stöd som gör att jag orkar. Men som någon på Flashback skrev, jag är gjord av teflon och gefüllte fish och några korrupta vidriga jurister i en fisförnäm rätt kommer aldrig krossa och tysta mig.
Jag tycker man borde ha utvisat den kriminella invandraren också
Citera
2024-03-05, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av killyourlocalpenis
Tänkte att vi kan spara Janouch tokiga text om den fällande domen till eftervärlden, från igår:
FÄLLD – OCH FRIA ORDET LED ÄNNU EN FÖRLUST MEDAN ISLAMISERING OCH FÖRTRYCK VANN
Som jag starkt misstänkt blev jag idag 4 mars 2024 fälld av Svea Hovrätt för "grovt förtal" vid två tillfällen och ska betala skadestånd till "offret" dvs läraren som utfört en ytterst kontroversiell undervisningsmetod gentemot 9-åriga barn inom ramen för skolans verksamhet, dessutom dagsböter samt viss del av rättegångskostnaderna.
Jag visste ju att jag skulle bli fälld av svenskt korrupt och inkompetent rättsväsende som numera ägnar sig åt politiska och moraliska domar istället för att agera i sanningens och rättvisans tjänst.
I förra veckan kom en ny undersökning gjord av BRÅ som visar att hela samhället är infiltrerat av kriminella klaner. Det sitter politiska tjänstemän, vänstervridna och islamistvänliga, och ser till att få tyst på oss som kämpar för Sverige genom att stå upp för yttrandefrihet, demokrati, kvinnors rättigheter och för barnens rätt.
Jag är i gott sällskap. Vi är ett antal systemkritiker som det korrupta rättsväsendet "dönt": De dömdas gäng. Lamotte, Weinz, min kollega Lennart Matikainen, Mats Dagerlind (som dömts till fängelse!) med flera. Plus ett stort antal mindre kända därav pensionärer varav vissa ruinerats, jagade av individer som satt i system att förfölja medborgare som slåss mot samhällets orättvisor.
Ja, detta var i högsta grad en politisk rättegång. Vi har i dag en JK Mari Heidenborg som dömer ut miljoner och åter miljoner i "skadestånd" till säkerhetsrisker och våldtäktsmän och blir ditt barn terrordödat får du knappt en spottstyver. Men en individ som begår rena övergrepp på barn i ett klassrum är det så synd om att hon ska ha 50.000 som plåster på såren. Jämför detta med vad våldtäktsoffer får, eller de som fått sina liv förstörda av medicinska experiment, dessa får ofta inget alls.
Vem har tagit barnens parti? Vem har slagits mot en totalitär ideologi som pådyvlas de yngsta, värnlösa i skolans auktoritära system? Svenska utbildningsväsendet är genomruttet, fullt av aktivister som pysslar med hjärntvätt. Precis som det naiva och korrupta rättsväsendet, polismyndigheten, åklagarämbetet med flera.
Jag står fast. jag har inte gjort något fel och de skyldiga till att hjärntvätta och manipulera våra barn bör tvingas ta ansvar! Jag känner mig som en segrare i detta sinnessjuka system, för jag har kämpat och slagits mot galenskapen. Ja, jag förlorade ekonomiskt och på pappret men jag känner mig som en vinnare moraliskt och i hjärtat och jag skulle göra det hundra gånger om.
Dessvärre är domen mot mig något jag befarar kan skada människor från att tala sanning och stå upp för det som är rätt och riktigt.
Redan nu mår barnen i Sverige dåligt. Inte så konstigt. Alltför få står upp för dem och deras rätt att slippa politisk hjärntvätt. Många barn anpassar sig och spelar med för att få bra betyg, i vetskap om att lärarna kan ge dåliga betyg ifall man har "fel" åsikter.
Jag sträcker på mig. Jag tackar er alla för ert stöd i denna bedrövliga historia. Jag tackar för era ekonomiska bidrag och hoppas att ni vill fortsätta bidra till min fria röst. Det är ert stöd som gör att jag orkar. Men som någon på Flashback skrev, jag är gjord av teflon och gefüllte fish och några korrupta vidriga jurister i en fisförnäm rätt kommer aldrig krossa och tysta mig.
Jag tycker man borde ha utvisat den kriminella invandraren också

Hon låter som en jävla mupp! "Rättsväsendet är korrupt för att jag blev fälld". 😂 Total avsaknad av ansvarstagande och självinsikt. Och offerkoftan är såklart alltid på.
Citera
2024-03-05, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meood
Hon låter som en jävla mupp! "Rättsväsendet är korrupt för att jag blev fälld". 😂 Total avsaknad av ansvarstagande och självinsikt. Och offerkoftan är såklart alltid på.

Exakt, hon hade kunnat skriva samma grejer utan att några nämna namn så hade hon klarat sig, bara hennes fel att det gick som det gjorde
Citera
2024-03-05, 22:55
Medlem
Vi tar väl kvällskvistens harang också då, ny facebookuppdatering från 20:35 idag:
DET FÖRELIGGER FAKTISKT YTTERST HÖG RISK FÖR ÅTERFALLSBROTTSLIGHET FÖR MIN DEL!👊🏻
Det har gått ett och ett halvt dygn sedan jag blev fälld för låtsasbrottet "grovt förtal" och fick den surrealistiska domen – ett riktigt uselt jobb och ett förljuget hafsverk verkställt av Svea Hovrätt. Givetvis en politisk dom där man använder sig av rättsväsendet för att moralisera och försöka fostra systemkritiker till att hålla tyst. Precis som man gör i diktaturer och i totalitära ideologier. Det är omöjligt att vinna mot kommunism och sharia – lika omöjligt som att vinna mot batikhäxorna i Sveriges domstolar. Om du inte själv är en vänsterbliven ragata, vill säga.
Jag måste dock påpeka det som Svea Hovrätt hade allra mest fel i. Det var när de i slutet av rättegången läste upp ett uttalande från Kriminalvården där jag betraktades som en person där man anser att det föreligger "ytterst liten risk för återfallsbrottslighet." Då kände jag mig riktigt riktigt kränkt. Vad menas? Insinuerar de att jag tänker avskräckas och till och med sluta med min aktivism för att krossa woke och pk och dra fram mörkerhäxorna i ljuset? Att jag tänker sluta kämpa för Sverige, för barnen och för dem som är svaga och saknar en röst i denna vanvettigt orättvisa bananmonarki?
Då ska jag be att få protestera å det kraftfullaste! För en sak vill jag vara jävligt tydlig med: Tvärtom föreligger det extrem hög risk för återfallsbrottslighet där jag utifrån min roll som journalist och visselblåsare aldrig någonsin tänker sluta påtala missförhållanden och maktmissbruk oavsett hur många gånger man avser att jävlas med mig via etablissemangets lawfare.
Dra åt helvete, ni som gömmer er bakom lagar som inte har någon som helst markkontakt och som helt saknar relevans. Individer som utsätter småbarn för allehanda indoktrinering och hjärntvätt i skolan borde tvärtom tvingas ta ansvar för sitt agerande och alltid hängas ut så att allmänheten får kännedom om vilka de är. Hur ska vi annars få bukt med dylika problem om de ansvariga tillåts sitta och kura i skydd av anonymitet och aldrig behöver ta ansvar för sina handlingar? När de tror de kan snyfthråta sig fria i en rättssal och tycka synd om sig, medan deras offer, de små barnen, lämnas traumatiserade åt sitt öde? Hur ska samhället komma framåt om vi inte på allvar tar itu och ställer mot väggen dem som tror de kan utnyttja sina positioner till att normalisera galenskap och skadar våra barn?
Jag har noterat att vi har ett antal rättsfall där klimataktivister friats då de blockerat vägar och annat då domstolar menar att detta måste ses förmildrande då aktivisterna agerat utifrån ett "klimatnödläge" och därför ska våtmarksgänget slippa straff.
Då ska jag säga en sak, jag själv agerade utifrån ett "islamiseringsnödläge" och "barnövergreppnödläge". Jag såg faran med ett godtroget land där man med berått mod offrade vår demokrati och barnens integritet för att fjäska och krypa för något som skapar ojämlikhet, förtryck och våldsamheter. Jag ansåg det vara min moraliska plikt att ingripa. Varför frias inte jag när "islamiseringsnödläge" råder i Sverige? Tills dess: Hög risk för återfallsbrottslighet föreligger. Nödläget gör att jag kommer fortsätta ta mig exakt alla de friheter jag anser nödvändiga.
Jag accepterar inte Svea Hovrätts dom byggd på lögn och moralpoliser med avsikten att censurera vår yttrandefrihet. "Grovt förtal" som är till för att skydda förövare när hela samhället i övrigt tillåts att etablerade medier snackar skit och ljuger om oss som jobbar för frihet och sanning, är en uppenbar skitlag som bör skrotas. Lita på att jag gör allt i min makt för att denna patetiska paragraf en vacker dag försvinner för gott.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in