Nu var det länge sen jag var i din position men nåt du måste förstå är att du alltid måste ägna tid åt allt du tycker är svårt. Det ska va som ett mantra hela tiden. Därefter kan du chilla med coola riff som oftast ändå är 99% av tiden typ spela sånt som låter bra, knåpa på låtar osv.
Men det jag borde förstått direkt är ju att det är det tråkiga som att spela och traggla det som är svårt, som ger omedelbara resultat. Då handlar det inte om att det ska låta bra utan enbart om teknik där du sakta men säkert får igång fingerfärdigheten.
Så börja ex med nedersta strängen och kör ett enkelt lick, kör licket tills det börjar värka i fingrarna, vila eller plinka låtar "skapa" i ett par minuter sen återgår du till det värdelösa och oftast tråkiga licket igen och jag lovar att du direkt känner att du har blivit snabbare och mindre klumpig när du kör på.
Så där går det till i min värld iaf. För att inte tala om dagen efter då märker du direkt vilket flyt du har i fingerkombinationen. Minns inte men man kanske hade värk ett par dar ändå så då är det inte lönt att träna men direkt du är fräsch i fingrarna märker du en enorm skillnad för det går snabbt när man väl kommit igång
Japp! Jag är lite påverkad nu men hoppas ändå att det gav nåt?