Citat:
Ursprungligen postat av chainheart
Funderar på att köra igång med gitarrspelandet igen efter sådär 5 års uppehåll. Spelade tidigare akustisk gitarr och har i princip inga färdigheter kvar då jag inte var speciellt bra från första början, hade inte riktigt intresset för 5 års sedan. Hur som helst så vet jag inte riktigt om jag ska köra igång med en akustisk gura igen eller fixa en elektrisk (som jag är lite mer intresserad av). Har hört någonstans att det bästa är att börja med akustisk och sedan gå över till elgitarr, stämmer detta?
Låt säga att jag ska köpa en elgitarr, vad brukar då priset ligga för ett komplett paket? Är inte ute efter gitarrer i världsklass utan endast något billigt som en student kan ha råd med men som fortfarande ger ett tillräckligt häftigt ljud och inte något som får en att vilja sluta spela för att det låter så jävla skit, så att säga. Några tips på gitarrer och förstärkare?
Nej det stämmer inte, gör du någonting du inte egentligen vill kommer det leda till tappat intresse. Om du är helt nybörjare, gå till närmsta musikaffär och berätta hur det ligger till så hjälper dom dig.
När jag köpte min första gitarr för 1500kr, inkl, stärkare, var jag extremt nöjd med den. Kläm och känn i affär! Be att få testa i provrum om du hittar något du gillar.
Kör du på akustisk nylon så lägg ut iaf 800-900 på den, skulle säga 1500 för en stål.
Detta är ganska grova tips men så du vet på ett ungefär, lycka till!