2015-01-30, 12:02
Medlem
BrutusBeefcakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pickmylussy
Finns det nån asiatisk (koreansk, japansk helst) motsvarighet till Bond? Eller bara agent-de-luxe kategorin annars?

Eller någon bra jävla kriminalare annars.

(:

Ingen direkt motsvarighet vad jag kan komma på. Men The Secret Reunion är en ruskigt snygg och jävligt bra spionthriller.
Citera
2015-01-30, 13:32
Medlem
kanelipullas avatar
Nån som sett Visitor Q? Skulle vara kul o veta om nån sett den och vad ni tyckte om den.

http://www.imdb.com/title/tt0290329/?ref_=rvi_tt
Citera
2015-01-30, 14:17
Medlem
BrutusBeefcakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kanelipulla
Nån som sett Visitor Q? Skulle vara kul o veta om nån sett den och vad ni tyckte om den.

Sett den, vrickad och lite lustig, bra men förväntat mig mer. Vet dock många här som älskar den. Audition är Miikes bästa film.
Citera
2015-01-30, 16:46
Medlem
despondencys avatar
Citat:

Det är en vrickad pastich på den japanska kärnfamiljen. Skruvad och grafisk bortom det mesta och värd att se men inte så bra som vissa påstår. För många scener för chockerandets skull och någonstans slutar man bry sig och då tappar filmen väldigt mycket. Fortfarande sevärd.

BrutusBeefcake
har absolut rätt i att Audition är Miikes bästa.
Citera
2015-01-30, 16:49
Medlem
Rakiis avatar
Citat:

Miikes bästa film och en av mina absoluta favoriter!
Citera
2015-01-30, 16:53
Medlem
despondencys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Miikes bästa film och en av mina absoluta favoriter!

Jag väljer att tolka inlägget som ett personligt påhopp.

Miikes näst bästa film gott folk? Eller en topp 5 för de som orkar.

Både remaken av Harakiri och 13 Assassins ligger högt för mig men jag behöver en överblick av vilka filmer jag sett utav de 6000 filmer han regisserat.
Citera
2015-01-30, 16:59
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av despondency
Jag väljer att tolka inlägget som ett personligt påhopp.

Miikes näst bästa film gott folk? Eller en topp 5 för de som orkar.

Haha nej, inte alls något personligt påhopp! Varför tror du det, kom ju bara med min åsikt, juh... ?

Miikes näst bästa är Gozu enligt mig.
Citera
2015-01-30, 17:28
Medlem
despondencys avatar
Jag skämtade förstås. Jag har faktiskt inte tagit mig igenom Gozu. Satt på den några gånger men inte följt upp den. Måste se till att få den sedd men just nu är jag mer sugen på Miikes Graveyard Of Honour.
Citera
2015-01-30, 17:36
Medlem
aomames avatar
13 Assassins, One Missed Call, Hara-kiri, Audition och Sun Scarred skulle jag nog säga. Men gillar Visitor Q som fan, underbart störd. Skulle kunna byta ut One Missed Call mot Gozu också men aa, nu blire som det blir hah.
Citera
2015-01-30, 18:31
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Jag skämtade förstås. Jag har faktiskt inte tagit mig igenom Gozu. Satt på den några gånger men inte följt upp den. Måste se till att få den sedd men just nu är jag mer sugen på Miikes Graveyard Of Honour.

Vad tycker du om Dead or Alive-trilogin?
Citera
2015-01-30, 18:53
Medlem
despondencys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Vad tycker du om Dead or Alive-trilogin?

Har sett samtliga men det var längesen. Äger första och tredje filmen i serien på DVD. Vill minnas den första som en stabil och bra film. Slutet är Miike i ett nötskal men det fungerar för filmens absurditet. Bör se om samtliga men jag gillar trilogin överlag men kan inte ge ett bättre svar eftersom det var så länge sedan jag såg dem och det var på tiden då jag höll Miike högre än idag. Efter att ha sett om Young Thugs-filmerna och funnit dem en bra bit sämre än då jag såg dem först så är jag något återhållsam att rekommendera Dead Or Alive-serien då jag tror att jag är färgad av nostalgi och att jag kanske inte skulle gilla dem lika mycket igen. Men första gången jag såg dem gillade jag dem, speciellt första filmen som har flera mycket bra och minnesvärda scener.
Citera
2015-01-30, 19:06
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Har sett samtliga men det var längesen.

Men första gången jag såg dem gillade jag dem, speciellt första filmen som har flera mycket bra och minnesvärda scener.

Samtliga filmer är bra i trilogin men skulle ranka dom som så att tvåan är den bästa, sen ettan och sist tredje filmen. Tvåan är som en vuxenversion av Kikujiros sommar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in