2015-05-04, 20:33
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenFantastisk
Ser det som positivt. Jag tenderar uppskatta filmer som inte är klassiska 90-minutare. Av mina 20 femmor är 5 under 120 minuter (114, 114, 117, 119, 119). Tycker det är lite som långa låtar, de sätter sig på ett annat vis, (men givetvis inte alltid).
Det var inte igår du! Har du sett några bra filmer på senaste?
Citera
2015-05-04, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_
Det var inte igår du! Har du sett några bra filmer på senaste?

Nope, tyvärr inte, vilket förklarar min frånvaro. Haft fullt upp med annat. Lär sätta igång igen närmsta dagarna dock!

Vad har jag missat för bra nysläpp?
Citera
2015-05-04, 21:25
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Nope, tyvärr inte, vilket förklarar min frånvaro. Haft fullt upp med annat. Lär sätta igång igen närmsta dagarna dock!

Vad har jag missat för bra nysläpp?
Aha, okej! Innebär det att du kommer vistas här mer också? Har funderat på var du tagit vägen faktiskt. Du har varit saknad, åtminstone av mig. Jag har haft frånvaro också visserligen...

Girl at my door kanske du inte sett ännu då?
Citera
2015-05-04, 22:08
Medlem
Citat:
Aha, okej! Innebär det att du kommer vistas här mer också? Har funderat på var du tagit vägen faktiskt. Du har varit saknad, åtminstone av mig. Jag har haft frånvaro också visserligen...

Girl at my door kanske du inte sett ännu då?

Detsamma! Ja, det innebär det absolut! Tackar för tipset!
Citera
2015-05-04, 22:17
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrutusBeefcake
Själv är jag lite mittemellan, älskar oftast långa filmer men då skall de va riktigt långa, ca 150- 180 min eller längre. Annars gillar jag 90-120. 135 min är av någon anledning drygt, det är precis lite för långt för att bara slå på en vardagskväll men lite för kort när man vill köra en mastodontare. Mellantid som inte passar in, drygt.

Håller med dig faktiskt i det som du skriver, uppskattar vanligtvis 90-100 min eller 140-180 min av de anledningar som du skriver. Trots att det kan ses som att jag har all tid i världen prioriterar även jag min tid och ibland vill man inte se ännu en koreansk gangsterfilm på 130 min.

Många av mina favoritfilmer klockar nästan in på 3h dessutom.
Citera
2015-05-06, 20:43
Medlem
aomames avatar
Eftersom jag är desperat efter nåt läbbigt tankade jag The Uninvited (2003) och 301/302 (1995). Båda gick väl an. 301/302 var en riktigt skum film från Sydkorea med mycket matlagning och skruvade karaktärer. The Uninvited såg jag för några år sen och var inte så imponerad, nu funkade den bättre när jag inte förväntade ett skräckmästerverk.
Citera
2015-05-06, 23:00
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aomame
Eftersom jag är desperat efter nåt läbbigt tankade jag The Uninvited (2003) och 301/302 (1995). Båda gick väl an. 301/302 var en riktigt skum film från Sydkorea med mycket matlagning och skruvade karaktärer. The Uninvited såg jag för några år sen och var inte så imponerad, nu funkade den bättre när jag inte förväntade ett skräckmästerverk.
Uninvited har jag haft liggandes ett tag, den där 301/302 har jag tittat på också faktiskt, läst litegrann om den. Så den var okej alltså? Får ta och minnas det när jag vill se koreansk skräck nästa gång.

Citat:
Detsamma! Ja, det innebär det absolut! Tackar för tipset!
Awesome!
Citera
2015-05-07, 00:03
Medlem
Sambon hade inte sett Kikujiros sommar så vi tog och såg den i dag, ruskigt många år sedan jag såg den sist. Glädjande nog lika bra som jag mindes den! Känner mig dum som ännu inte sett några av Kitanos mest omskrivna filmer, där Kids return nog är den jag är mest sugen på.
Citera
2015-05-07, 02:30
Medlem
BrutusBeefcakes avatar
Såg kinesiska Aftershock idag om en jordbävning i Kina 1976 och hur den påverkade en familj. Riktigt starkt drama och trots sin längd så flög bara tiden förbi och man såg aldrig på klockan. Gav den en riktigt stark 3:a trots att den kanske förtjänade högre betyg, men den saknade något för det ändå. Oavsett en riktigt bra film som jag rekommenderar!

Här har ni en sammanfattning på den skriven av mig:

(FB) Den stora filmprojekts-tråden (för filmtittaren)
Citera
2015-05-07, 11:33
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrutusBeefcake
Såg kinesiska Aftershock idag om en jordbävning i Kina 1976 och hur den påverkade en familj.

Haft ögonen på den men inte kommit till skott med att se den, så ska se den efter Komvux idag, och hoppas den är bättre än The Land of Hope av Sion Sono, men det tror jag nog. Någon på FT skrev att första tjugo minuterna är de bästa ur katastroffilmssynvinkel som denne någonsin skådat.
Citera
2015-05-07, 19:58
Medlem
aomames avatar
Citat:
å den var okej alltså? Får ta och minnas det när jag vill se koreansk skräck nästa gång.

Om man är öppen för nånting rätt weird tycker jag det! Kändes som nåt som lätt hade kunnat komma från Japan.
Citera
2015-05-07, 20:01
Medlem
BrutusBeefcakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Någon på FT skrev att första tjugo minuterna är de bästa ur katastroffilmssynvinkel som denne någonsin skådat.

Det är jag beredd att hålla med om!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in