2015-01-29, 13:03
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrutusBeefcake
Tänkte se Sion Sonos nya, men tror den kommer på internet snart, så de andra känns som de kommer ta längre tid att kunna få tag på. Sono's film går samtidigt som Over your Dead Body, så väljer den framför. Kanske ser Nobi, men den går så sent på lördagen, 23.45 och jag hade kanske tänkt möta upp ett par vänner när jag ändå är i Göteborg så vi får se om jag får tid.

Ah okej, låter bra att prioritera filmer som det förmodligen dröjer innan de dyker upp på nätet.
Citera
2015-01-29, 14:57
Medlem
BrutusBeefcakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Ah okej, låter bra att prioritera filmer som det förmodligen dröjer innan de dyker upp på nätet.

Bestämde mig för att dra, och har precis beställt biljetter. Blev Over your dead body på fredagen, sedan Chokolietta och Fires on the Plain av Tsukamoto på lördagen. Söndagen hinner jag inte med några filmer tyvärr. Fick betala totalt 350 kr för alla filmerna inklusive festivalpass. Inte alls dåligt pris, känns nästan som hur mycket en 3d film kostar för ett besök och nu kommer jag antagligen få se 20x bättre filmer än de som visas på SF i 3d..
Citera
2015-01-29, 15:59
Medlem
BlackMetals avatar
Citat:
Bestämde mig för att dra, och har precis beställt biljetter. Blev Over your dead body på fredagen, sedan Chokolietta och Fires on the Plain av Tsukamoto på lördagen. Söndagen hinner jag inte med några filmer tyvärr. Fick betala totalt 350 kr för alla filmerna inklusive festivalpass. Inte alls dåligt pris, känns nästan som hur mycket en 3d film kostar för ett besök och nu kommer jag antagligen få se 20x bättre filmer än de som visas på SF i 3d..
Fires on the Plain kommer du nog tycka är en intressant upplevelse. Den gick inte riktigt hem för mig men om det varit för några år sedan hade jag antagligen varit helt såld bara för att den är löjligt brutal. Kommer se Over Your Dead Body på söndagen. Blir min första Miike på bio så hoppas den håller måttet.
Citera
2015-01-29, 18:46
Medlem
N.I.Bs avatar
Känner för att se en "feel good" - rulle ikväll. Någon som har något bra i säcken? Kanske något liknande Castaway on the Moon (2009)?
Citera
2015-01-29, 18:54
Medlem
BrutusBeefcakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackMetal
Fires on the Plain kommer du nog tycka är en intressant upplevelse. Den gick inte riktigt hem för mig men om det varit för några år sedan hade jag antagligen varit helt såld bara för att den är löjligt brutal. Kommer se Over Your Dead Body på söndagen. Blir min första Miike på bio så hoppas den håller måttet.

Jag gillar löjligt brutalt så det låter ju lovande! Såg förresten att det är en remake av en film från 59 (tror jag), så hade tänkt försöka se den också om jag hittar den någonstans.
Citera
2015-01-29, 18:57
Medlem
BrutusBeefcakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.I.B
Känner för att se en "feel good" - rulle ikväll. Någon som har något bra i säcken? Kanske något liknande Castaway on the Moon (2009)?

Har inte sett den själv men hört att Miracle in Cell no 7 skall vara riktigt hjärtvärmande och bra, vann en del priser på förrförra årets Grand Bell Awards. Som är Sydkoreas svar på Oscarsgalan.
Citera
2015-01-29, 19:03
Medlem
Punklivs avatar
Citat:

Kikujiro för fan! Vet inte hur lik den är Castaway... eftersom jag inte sett den, men Kikujiro är riktigt feel good och har ett av världens bästa soundtrack.
Citera
2015-01-29, 19:11
Medlem
N.I.Bs avatar
Citat:
Har inte sett den själv men hört att Miracle in Cell no 7 skall vara riktigt hjärtvärmande och bra, vann en del priser på förrförra årets Grand Bell Awards. Som är Sydkoreas svar på Oscarsgalan.

Låter väldigt intressant!

Citat:
Ursprungligen postat av Punkliv
Kikujiro för fan! Vet inte hur lik den är Castaway... eftersom jag inte sett den, men Kikujiro är riktigt feel good och har ett av världens bästa soundtrack.

Den där har jag googlat mig fram till för länge sen! Kanske ska ta och se den då

Det är bara och slänga iväg mera tips om ni vet några bra, älskar verkligen feel good rullar!
Senast redigerad av N.I.B 2015-01-29 kl. 19:14.
Citera
2015-01-29, 19:31
Medlem
Citat:
Jag gillar löjligt brutalt så det låter ju lovande! Såg förresten att det är en remake av en film från 59 (tror jag), så hade tänkt försöka se den också om jag hittar den någonstans.
Aha, misstänkte nästan det. 59-versionen håller jag högt i krigsgenren, vet inte om en nyversion känns särskilt nödvändig däremot. Men om den är väldigt brutal gör man i alla fall något annat än originalet som fokuserar mer på hungern som kriget medför.
Citera
2015-01-29, 21:09
Medlem
aomames avatar
Citat:

Det är bara och slänga iväg mera tips om ni vet några bra, älskar verkligen feel good rullar!

Sunny (2011) och Shall We Dance? (1996) kommer jag att tänka på.
Citera
2015-01-29, 21:32
Medlem
N.I.Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aomame
Sunny (2011) och Shall We Dance? (1996) kommer jag att tänka på.

Tackar! Jag är nog uppbokad till midsommar nu
Citera
2015-01-30, 11:43
Medlem
Pickmylussys avatar
Finns det nån asiatisk (koreansk, japansk helst) motsvarighet till Bond? Eller bara agent-de-luxe kategorin annars?

Eller någon bra jävla kriminalare annars.

(:
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in