Jag har filmerna i Ki-Duk Kim boxen med "Birdcage Inn", Address Unknown" och"Crocodile". Kvaliten på utgåvorna är inte så bra, bilden ser ut som VHS-rip men jag gillar dom ändå skarp! Man sitter som klistrad framför TVn.. mycket misär och bra stämning filmerna igenom
Har även Kateshi Kitano boxen med "Sonatine", Boiling Point" och "Violent Cop". Alla är riktigt bra filmer och rekommenderas starkt. Någon av filmerna ("Boiling Point" eller Violent Cop", kommer inte ihåg vilken) påminde lite om "Reservoir Dogs"-hållet på något sätt men kan inte riktigt greppa kopplingen just nu. Kom bara att tänka på QT och den filmen när jag såg den minns jag...
Andra grymma filmer är "Lady Snowblood 1 & 2", "Battle Royale", "Sex and Fury". Filmerna från "Samurai Classics"-boxen rekommenderas också. Köpte Kurosawas "Dersu Uzala - Vägvisaren" 2-disc utgåva för ca 300:- för skitlängesen som jag ännu inte hunnit se ännu

"Come drink with Me" och "The 36th Chamber of Shaolin" är också filmer som ligger på hög men som jag har inte haft tid för än
Det finns mycket asiatisk film jag måste se. Pinky Violence exploitation filmer med Meiko Kaji och Reiko Ike som var ett par av dom största inom genren medverkade i bla "Female Yakuza Tale", "Female Prisoner 701-serien", "Blind Womens Curse", "Criminal Woman: Killing Melody", "Wandering Ginza Butterfly 1 & 2" etc etc...
"Graveyard of Honor", "The Killers" och "Yakuza Graveyard" har jag heller inte sett än, inte heller de nyss nämnda... Fyfan! slå mig om (och med vad) ni vill!
De nyare asiatiska splatterfesterna såsom "Ichi the Killer, "The Machine Girl" och "Tokyo Gore Police" är riktigt underhållande och finns på fina oklippta DVD utgåvor.
Jag är bra på engelska men tycker ändå att det är lite "intensivt" tittande att se US imort. Läsa snabbt de engelska subbarna samt höra på det ständigt japanska kacklandet samt
kolla på filmen såklart. Klart att det funkar men det händer ju man missar lite ibland. Någon som håller med?