2010-04-18, 13:09
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BabyJesus
Såg Okuribto alldeles nyss. En otrolig rörande film om en man som blir tvungen att ta ett jobb på en kyrkogård sen den orkester han spelat i läggs ner. Gillar ni filmer med budskap som inte känns sådär jobbigt påklistrat så är detta filmen ni bör se.

http://www.youtube.com/watch?v=MtdENmR6jKw

Har en rating på 8,2 hos IMDB vilket denna fantastiska film förtjänar.

http://www.imdb.com/title/tt1069238/
Tyckte den va rätt seg.. bra skådespeleri men känns aldrig intressant.
Citera
2010-04-18, 14:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Tyckte den va rätt seg.. bra skådespeleri men känns aldrig intressant.

En av förra årets bästa filmer.
Citera
2010-04-18, 14:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Giorgi
Sökte Ninja-filmer och kom över Goemon, någon som sett den?

Bitvis väldigt vacker, men lider av att den använder alldeles för mycket CGI, vilket får filmen att kännas plastig och rörig. Det här är en film som har stor potential och med rätt regissör hade filmen blivit minnesvärd. Nu är den ännu en oslipad och rörig Japansk sörja. Knappt godkänd är betyget.
Citera
2010-04-18, 15:53
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IronSoul
En av förra årets bästa filmer.
Smaken är som baken, blir man aldrig intresserad av en film spelar det ingen roll hur "vacker/fin" den är... *Gäsp*
Citera
2010-04-18, 15:56
Medlem
Giorgis avatar
Citat:
Bitvis väldigt vacker, men lider av att den använder alldeles för mycket CGI, vilket får filmen att kännas plastig och rörig. Det här är en film som har stor potential och med rätt regissör hade filmen blivit minnesvärd. Nu är den ännu en oslipad och rörig Japansk sörja. Knappt godkänd är betyget.

Meh, synd
Citera
2010-04-20, 14:21
Medlem
Såg Space Travelers igår, lysande film som gick hem hos mig, klar femma! Någon som sett den? Oerhört unik film måste jag säga. Tre stora skådisar med, Ken Watanabe, Masanobu Ando och Takeshi Kaneshiro.
Citera
2010-04-20, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenFantastisk
Såg Space Travelers igår, lysande film som gick hem hos mig, klar femma! Någon som sett den? Oerhört unik film måste jag säga. Tre stora skådisar med, Ken Watanabe, Masanobu Ando och Takeshi Kaneshiro.

Hehe den filmen är en favorit även hos mig.
Citera
2010-04-20, 21:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenFantastisk

För att inte tala om Ren Osugi!
Citera
2010-04-20, 23:02
Medlem
Citat:
För att inte tala om Ren Osugi!

Jo, givetvis bör han också nämnas. Hur som helst en film som är ett måste att se.
Citera
2010-04-20, 23:31
Medlem
-Freddie-s avatar
Jag är mycket förtjust i filmer som 3-iron och Last Life in the Universe. Har ni några tips på liknande filmer?
Senast redigerad av -Freddie- 2010-04-20 kl. 23:33.
Citera
2010-04-20, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Freddie-
Jag är mycket förtjust i filmer som 3-iron och Last Life in the Universe. Har ni några tips på liknande filmer?

Alla Kim Ki-duks filmer är rätt sega, utan särskilt mycket dialog. Jag gillar Bad Guy tex.
Citera
2010-04-21, 00:13
Medlem
Hans ”Livets hjul” är också riktigt bra. Missa inte om du gillade ”Järn-3:an”.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in