2010-08-19, 21:41
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Dom jag sett senaste tiden (April-Augusti) som varit allt från godkända till sevärda till mycket bra:

Gallants (Hong Kong)
The Outlaw (Korea)
Goth (Japan)
No Mercy (Korea)
True Legend (Kina/Hong Kong)
Jiphaengja (Korea)

Hade själv tänkt se Donnie Yen rullen (Bodyguards and assassin) ikväll eller imorgon förresten.

Just det ja, Goth skulle jag kolla in!
Citera
2010-08-19, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Finns det någon ny sevärd film ifrån Japan, Korea eller Hongkong som man ska kolla in? Är lite sugen på den där nya Donnie Yen-rullen, han brukar ju alltid vara bra. Tills dess får jag börja att beta av Zatoichi-serien och se de tre resterande Lone Wolf and Cub som jag inte sett hittills.

"Sniper" från Hong Kong (2009) kommer på DVD i slutet av året.
http://www.imdb.com/title/tt1194624/

"Yatterman" (2009) av Takashi Miike kommer i slutet av Oktober.

Även lite splashfilmer som "RoboGeisha", "Mutant Girl Squad" och "Alien Vs Ninja" kommer i år.
Citera
2010-08-19, 22:27
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReturnToZero
"Sniper" från Hong Kong (2009) kommer på DVD i slutet av året.
http://www.imdb.com/title/tt1194624/

"Yatterman" (2009) av Takashi Miike kommer i slutet av Oktober.

Även lite splashfilmer som "RoboGeisha", "Mutant Girl Squad" och "Alien Vs Ninja" kommer i år.
Sniper har redan funnits i 1½år typ, tyckte den var kass och jag stängde av den.

Yatterman är ju en barnfilm för övrigt, verkar högst ointressant
Citera
2010-08-19, 22:35
Medlem
Citat:
Sniper har redan funnits i 1½år typ, tyckte den var kass och jag stängde av den.

Yatterman är ju en barnfilm för övrigt, verkar högst ointressant

Vet bara att det är nyare asiatiska filmer som ska komma på DVD i år.
Citera
2010-08-19, 22:37
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReturnToZero
Vet bara att det är nyare asiatiska filmer som ska komma på DVD i år.
DVD i Sverige då antar jag för dom har funnits länge i Asien m.m.

Sen skrev han iofs sevärda och ingen av dom är det så
Citera
2010-08-20, 01:33
Medlem
NirvanAs avatar
Helvete vilken bra film Bodyguards and Assassins var, en av de bästa filmerna jag sett på senare år, kändes som det hade allt faktiskt och väldigt bra och realistiskt gjord (med vissa undantag, ni fattar när ni ser den men tyckte det blev bra som det var).. härlig stämning dessutom och man kände verkligen för alla karaktärerna.

Blev dock förvånad för Donnies roll, även om det var en fin sådan så var han lite i skymundan, men han gjorde det väldigt bra ändå.
Citera
2010-08-20, 12:41
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Helvete vilken bra film Bodyguards and Assassins var, en av de bästa filmerna jag sett på senare år, kändes som det hade allt faktiskt och väldigt bra och realistiskt gjord (med vissa undantag, ni fattar när ni ser den men tyckte det blev bra som det var).. härlig stämning dessutom och man kände verkligen för alla karaktärerna.

Awesome! Blir att beta av den i helgen då!
Citera
2010-08-20, 13:27
Bannlyst
No mercy var en riktig besvikelse. Inte mycket att hänga i granen.

Bodyguards and Assasins är okej, inte mer. Typisk patriotiskt historiskt drama med scener vi sett förut.

Ska ni envisas och ge filmtips från 2009 så håll er till de bättre filmerna och där hamnar Vengeance och Accident http://www.imdb.com/title/tt1202514/. Båda står Jonnie To bakom.
Senast redigerad av IronSoul 2010-08-20 kl. 13:34.
Citera
2010-08-20, 14:23
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IronSoul
No mercy var en riktig besvikelse. Inte mycket att hänga i granen.

Bodyguards and Assasins är okej, inte mer. Typisk patriotiskt historiskt drama med scener vi sett förut.

Ska ni envisas och ge filmtips från 2009 så håll er till de bättre filmerna och där hamnar Vengeance och Accident http://www.imdb.com/title/tt1202514/. Båda står Jonnie To bakom.
Vengeance och Assassins(Accident) var två riktigt bra filmer indeed men själv diggade jag Bodyguards and assassins mer, men var ju också att jag kände för att se en just sån film vid tillfället så det blev perfekt.
Citera
2010-08-20, 15:07
Bannlyst
Citat:
Vengeance och Assassins(Accident) var två riktigt bra filmer indeed men själv diggade jag Bodyguards and assassins mer, men var ju också att jag kände för att se en just sån film vid tillfället så det blev perfekt.

Det är klart, är man sugen på lite Hong Kong-action så är man, men filmen var inte mer en halvdan. Förstår inte din extas.
Citera
2010-08-20, 15:16
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IronSoul
Det är klart, är man sugen på lite Hong Kong-action så är man, men filmen var inte mer en halvdan. Förstår inte din extas.
Har väl helt enkelt olika smak på filmer och annorlunda bedömning på vad som är riktigt bra och inte.
Citera
2010-08-20, 16:02
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Har väl helt enkelt olika smak på filmer och annorlunda bedömning på vad som är riktigt bra och inte.

Du och jag brukar däremot ha en snarlik smak då det gäller det mesta inom film, så jag litar på ditt omdöme.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in