Jag har sett hur mycket som helst nu på senaste tiden! Ska gå igenom någon dag när jag orkar!
Men iaf så såg jag Fire of conscience häromdagen. En helt ok hongkong rulle! Det som var lite drygt var att texten försvann så jävla fort så det var näst intill omöjligt att hinna med ibland. Dom pratar ju så jäkla snabbt också kineserna. Jaja, texten var inte filmens fel. Filmen var helt ok enligt mig.
Igår såg jag Confessions. Jädrar vilken snygg film. Riktigt vacker på sina ställen. Bland det vackraste/snyggaste jag någonsin sett i en film! Mycket annorlunda på många sätt. Framförallt så tyckte jag berättartekniken var mycket smart. Dock tror jag detta är en ganska svår film för många. Den är väldigt djup och jag tror många säkert skulle tycka den var hur tråkig som helst.
Såg nyss Legend of the fist. Mycket underhållande hongkong action med Donnie yen.
Som vanligt så håller ju action/fightscenerna mycket hög standard när Donnie yen medverkar.
Alla som är ett fan av denna man kommer nog inte bli besviken...
Filmen hade en viss likhet med The green hornet. Donnie Yen´s maskerade hämnare är väldigt lik green hornets medhjälpare. Denna film är dock bättre än green hornet imo.
Nu har jag sett Bedevilled. Jag gillade filmen, var helt inne i den!
Kom på mig själv att jag satt och spände mig flera gånger. Man riktigt hatade den där tjejkompisen som inte hjälpte henne därifrån. Det var ju helt klart att det bara var massa inavel där. Det kan ju inte undgått ens en senildement kvinna i sina 96åriga värsta år... Hade även hoppats på att hon slutligen skulle tagit sig Seoul, men blev inte besviken på slutet ändå!
Spännande, obehaglig och på vissa ställen även väldigt rå. Fängslande. Jag berördes ganska mycket och sympatiserade med vissa karaktärer, och där har filmmakarna lyckats uppnå sitt syfte.
Inte bästa någonsin, men helt klart över medel.
Senast redigerad av alprazolam_ 2011-03-07 kl. 00:28.
Har sett några Shaw Brothers rullar under veckan som gick. Bland annat Hong Kong Godfather (1985) samt nu idag Men from the Gutter (1983). Jag måste erkänna att jag gillar de här hårdkokta gangsterfilmerna riktigt rejält.
Är det någon på forumet som är bevandrad i fler Shaw Brothers produktioner och som kan ge lite tips på andra bra filmer? Främst lite mer realistiska historier som utspelas i relativ "nutid". Jag har inte riktigt fallit för de mer klassiska kung-fu filmerna ännu.
Såg Confessions igår, älskade den! Såg även Memories of Matsuko av samma regissör och tyckte inte alls om den, då är min fråga till er, kommer jag tycka om Kamikaze Girls, är orolig då även den är en komedi.
Såg också Beautiful Boxer, fattar inte varför jag inte sett den tidigare, grym film.
Senast redigerad av KaptenFantastisk 2011-03-09 kl. 00:31.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!