2011-06-18, 16:41
Medlem
SadEyess avatar
Nu verkar det ha kommit subtitles som i alla fall är acceptabla till Yellow Sea (2010). Är den hälften så bra som The Chaser så lär jag bli nöjd. Återkommer med mina intryck.
Citera
2011-06-18, 19:53
Medlem
SadEyess avatar
Ja, då har man äntligen sett The Yellow Sea (2010). Definitivt inte i samma klass som Hong-jin Nas tidigare mästerverk The Chaser (2008), men helt klart sevärd. Dock var filmen trots det något av en besvikelse. The Yellow Sea är ett effektsökeri på hög nivå och filmen hade tjänat på om handlingen hade tajtas till något. Lite mer lågmäld och förkortad, den är över två och en halv timma lång. Historien spretar tyvärr lite var stans och det finns en hel del logiska luckor som förstör helhetsintrycket.

Dock är allt väldigt snyggt gjort, skådespelet ypperligt och det är bra drag i actionscenerna. Knivslagsmål får en annan innebörd efter denna film.

6 av 10 blodiga knivar får The Yellow Sea av SadEyes.
Senast redigerad av SadEyes 2011-06-18 kl. 19:55.
Citera
2011-06-19, 12:32
Medlem
Rakiis avatar
Då kanske jag borde ta och se The Yellow Sea i dag då det ändå är söndag och det är regn utomhus.
Citera
2011-06-19, 17:53
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Då kanske jag borde ta och se The Yellow Sea i dag då det ändå är söndag och det är regn utomhus.
Du kan strunta i mitt pm, det var namnet på tråden som har bytt insåg jag.

Jag har inte skrivt på ett tag här nu, men ni kan lite på att jag sett en del filmer.
Detta har jag sett sen sist. De senaste veckorna. Jag ska skriva lite om dom sen när jag har ork och tid, är det nåt ni undrar över är det bara att fråga!

Truck
big bang
the scarlett letter
boys of tomorrow
sunflower
punch lady
hansel and gretel
to sir with love
the scam
May 18
Return
Bian Lian
Att rida ensam i tusen mil
Universums sista dagar
Twin dragons
Snake fist fighter
Robin B Hood
The man in white
Heavens soldiers
Beat
The missing
Shinobi

Ikväll ska jag se The Yellow sea! Fan vad jag har längtat efter denna! Förväntningarna är inte nådigt höga kan jag säga...
Citera
2011-06-19, 19:00
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_
Ikväll ska jag se The Yellow sea! Fan vad jag har längtat efter denna! Förväntningarna är inte nådigt höga kan jag säga...

Jag såg filmen idag och tyckte om den, kanske inte riktigt i samma klass som de koreanska hämndfilmerna som jag gillar men ingen dålig film i alla fall. Lite väl lång var den och blev lite seg ibland, däremot finns det en del fina actionscener i filmen och man känner sympati med huvudkaraktären vilket är ovanligt för mig. Bra film att slå ihjäl 2½ h med.
Citera
2011-06-19, 20:09
Medlem
SadEyess avatar
Citat:
Jag såg filmen idag och tyckte om den, kanske inte riktigt i samma klass som de koreanska hämndfilmerna som jag gillar men ingen dålig film i alla fall. Lite väl lång var den och blev lite seg ibland, däremot finns det en del fina actionscener i filmen och man känner sympati med huvudkaraktären vilket är ovanligt för mig. Bra film att slå ihjäl 2½ h med.

Jag håller med om att The Yellow Sea inte håller samma klass som de bästa i hämnden trilogin, eller The Chaser för den delen. De två första akterna var dock riktigt bra. Tråkigt att filmen blev lite väl överdriven efter det.
Annars uppskattar jag verkligen att Hong-jin Na tillåter sig att scenerna får "ta tid". Det ger större utrymmer för karaktärsuppbyggnad och skänker filmerna ett sällsynt djup som man tyvärr ytterst sällan ser i andra moderna filmer nu för tiden.
Citera
2011-06-19, 20:14
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SadEyes
Jag håller med om att The Yellow Sea inte håller samma klass som de bästa i hämnden trilogin, eller The Chaser för den delen. De två första akterna var dock riktigt bra. Tråkigt att filmen blev lite väl överdriven efter det.

Ja, det håller jag med dig om i det du säger om akterna. Filmen började väldigt bra och starkt tycker jag, sen emot mitten tappade jag bort intresset lite för att mot slutet få upp det igen. Gillade främst hela historien med hur huvudpersonen tar sig till Sydkorea och den biten. Fajtingscenerna var ju även dom väldigt snygga och blodiga, precis så som jag har vant mig med att strider skall gå till i koreansk film.

Nu ska jag runda av helgen med att se Heroes shed no tears av John Woo.
Citera
2011-06-20, 12:37
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Nu ska jag runda av helgen med att se Heroes shed no tears av John Woo.

Har sett filmen nu och kan meddela att den inte var någonting utöver det vanliga, visst innehåller den actionscener som Woo är mest känd för men storyn lämnade mycket att önska. Eller ja, storyn gick helt enkelt inte att greppa då den var full av oväsentligheter och plotholes hela vägen, förstod mer eller mindre ingenting utöver att en grupp soldater sprang runt i Vietnam och sköt på allt och alla.
Citera
2011-06-20, 13:12
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Jag tyckte den var jättebra! Den levde upp till de sjukt höga förväntningarna som jag hade!
Bra skådespeleri och handling. Spännande. Blev inte alls tråkig eller kändes att den blev för lång, och som du säger; fina actionscener! Jag sympatiserade också precis som dig med huvudpersonen.

Kan varmt rekommendera den till alla! Den här och Sunflower är dom 2 bästa koreanska thrillers jag sett på senaste!

Sunflower kan jag också tipsa om att kolla upp om ni inte gjort det!

http://www.imdb.com/title/tt0923714/
Senast redigerad av alprazolam_ 2011-06-20 kl. 13:15.
Citera
2011-06-20, 21:15
Medlem
Rakiis avatar
Citat:

Ska för tipset ska du ha! Tycker verkligen om koreanska gangsterfilmer och storyn lät verkligen lockande då jag läste, blir till att se den då.
Citera
2011-06-20, 23:18
Medlem
Citat:

Tack för tipset!

Tänkte ta och se Yellow Sea imorgon, har höga förväntningar! Hoppas jag fick tag i rätt text bara...

Fan, jag börjar få för många filmer nu. Har säkert 20+ filmer att se igenom.
Citera
2011-06-20, 23:33
Medlem
NirvanAs avatar
Alla filmer jag vill se har inte släppts än, verkar ha missat sunflower iaf, så även jag tackar för det tipset.

13 Assassins
The Yellow Sea
Man of vendetta
Zatoichi The Last

etc etc
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in