2012-07-07, 09:51
Medlem
alprazolam_s avatar
Äh, Brother är en bra film! Tycker att det är en grym actionrulle! Du tyckte väl inte den var dålig iaf?
Citera
2012-07-07, 12:49
Medlem
InternationalWOTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_
Äh, Brother är en bra film! Tycker att det är en grym actionrulle! Du tyckte väl inte den var dålig iaf?

Nä, den var inte dålig, men tyckte den var klart svagare än alla andra kitano filmer jag sett, och har vid det här laget sett de flesta. Charmen saknades många gånger.
Citera
2012-07-07, 13:44
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InternationalWOT
Nä, den var inte dålig, men tyckte den var klart svagare än alla andra kitano filmer jag sett, och har vid det här laget sett de flesta. Charmen saknades många gånger.
Det är en favoritfilm faktiskt. Bland det första jag såg av Kitano. Jag hade sett Hana-Bi innan och hyrde Brother när den var ny och blev helt blown away. Tyckte den hade så jävla coola actionscener. Fast jag har svårt att ranka de flesta av hans filmer, då jag nästan jämt tycker att de är bra!
Citera
2012-07-07, 13:54
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InternationalWOT

Ja, skriver under på det! Blev otroligt besviken på den efter att ha sett Kitano i Battle Royale innan.
Citera
2012-07-07, 14:10
Medlem
Nu har jag sett From Up on Poppy Hill. Varm och mysig. Mycket mer Ghibli-känsla än Arrietty (som jag visserligen tyckte om, fast på ett annat sätt) och jag kan framförallt konstatera att jag inte räknar ut Goro än. Här är han dock uppbackad av far sin som står för manus. En filmpärla som är bättre än Tales from Earthsea och Arrietty. Rekommenderas varmt.

Mycket stark trea.
Senast redigerad av KaptenFantastisk 2012-07-07 kl. 14:20.
Citera
2012-07-08, 01:22
Medlem
NirvanAs avatar
Trodde Gonin skulle vara lite bättre än vad den var, saknade djup i karaktärerna, levde inte upp till förväntningarna... den hade många år på nacken och kanske man hade tyckt annorlunda om man såg den när den var ny..who knows
Citera
2012-07-08, 12:33
Medlem
o-asen2s avatar
Hej på er
Har precis upptäckt denna tråd efter att ha halkat in asiatisk film av en slump och upptäckt hur bra filmer det fanns !!

Det verkar som om folk här inne kan oerhört mycket så jag ber om en liten hjälp på traven så här i början

De filmer jag tyckt absolut bäst om hittills är

The bad guy
The man from nowhere
Old boy
Castaway moon
Spring, Summer, Fall, Winter... and Spring

Jag gillar drama ....gärna med lite oväntade slut, filmer som berör.
Inga komedier eller bara action

Så ge mig mer !! Nu har jag semester och massa tid
Citera
2012-07-08, 13:01
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av o-asen2
Hej på er
Har precis upptäckt denna tråd efter att ha halkat in asiatisk film av en slump och upptäckt hur bra filmer det fanns !!

Det verkar som om folk här inne kan oerhört mycket så jag ber om en liten hjälp på traven så här i början

De filmer jag tyckt absolut bäst om hittills är

The bad guy
The man from nowhere
Old boy
Castaway moon
Spring, Summer, Fall, Winter... and Spring

Jag gillar drama ....gärna med lite oväntade slut, filmer som berör.
Inga komedier eller bara action

Så ge mig mer !! Nu har jag semester och massa tid
Kolla upp allt av Kim Ki Duk är mitt förslag. 3-Iron, The Isle, Breath, Adress Unknown, Birdcage Inn, Crocodile är mina förslag att du börjar med.

Sen kan du ju kolla upp Wong Kar Wai´s filmer. Happy Together är mitt förslag att du börjar med! Den är skitbra...

Gillade du Oldboy, så se även Sympathy for mr Vengeance och Lady Vengeance.

Kolla upp The host, The good the bad and the wierd, A Tale of two Sisters, I Saw the Devil, The Yellow Sea, Rough Cut, A Dirty Carneval, Cruel Winter Blues, Sunflower, A Bittersweet Life.

Där har du massa bra filmer att gå igenom, om du inte sett...

Kolla även upp alla filmer av Takeshi Kitano. Allt han gjort är tamefan bra! Iaf nästan...

Hana-Bi, Boiling Point, Sonatine, Violent Cop, Outrage, Brother, Zatôichi, Kikujiro
Senast redigerad av alprazolam_ 2012-07-08 kl. 13:05.
Citera
2012-07-08, 13:17
Medlem
o-asen2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_
Kolla upp allt av Kim Ki Duk är mitt förslag. 3-Iron, The Isle, Breath, Adress Unknown, Birdcage Inn, Crocodile är mina förslag att du börjar med.

Sen kan du ju kolla upp Wong Kar Wai´s filmer. Happy Together är mitt förslag att du börjar med! Den är skitbra...

Gillade du Oldboy, så se även Sympathy for mr Vengeance och Lady Vengeance.

Kolla upp The host, The good the bad and the wierd, A Tale of two Sisters, I Saw the Devil, The Yellow Sea, Rough Cut, A Dirty Carneval, Cruel Winter Blues, Sunflower, A Bittersweet Life.

Där har du massa bra filmer att gå igenom, om du inte sett...

Kolla även upp alla filmer av Takeshi Kitano. Allt han gjort är tamefan bra! Iaf nästan...

Hana-Bi, Boiling Point, Sonatine, Violent Cop, Outrage, Brother, Zatôichi, Kikujiro

Tack snälla du..... Ska genast beta av några ..Idag är det regnigt så får bli film marathon
Citera
2012-07-08, 14:48
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av o-asen2
Tack snälla du..... Ska genast beta av några ..Idag är det regnigt så får bli film marathon
Ingen orsak. Imo är alla filmerna jag nämnde bra. Vill du ha mer tips sen så är det antingen bara att fråga eller kolla igenom tråden. Det finns mycket bra tips att hitta och många kunniga användare att fråga. Eftersom du nämnde drama så kan jag tipsa om ett par till filmer.

Poesi Såg den nyligen, och den var riktigt bra!
http://www.imdb.com/title/tt1287878/

Hana-Bi Som jag nämnde i förra inlägget. Riktigt bra!
http://www.imdb.com/title/tt0119250/

Kikujiro Som jag också droppade i förra inlägget. Den är också riktigt fin!
http://www.imdb.com/title/tt0199683/

Friend
Denna har det alldeles nyligen skrivits om i tråden, och det verkar inte bara vara jag som finner den bra...
http://www.imdb.com/title/tt0281718/
Citera
2012-07-08, 15:04
Medlem
Rakiis avatar
Ska nog se den där Wakamatsu-filmen som du rekommendare, alprazolam_! Embryo hunts in the secret eller vad den heter, känns att idag är dagen som man ska se den!
Citera
2012-07-08, 15:21
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Ska nog se den där Wakamatsu-filmen som du rekommendare, alprazolam_! Embryo hunts in the secret eller vad den heter, känns att idag är dagen som man ska se den!
Today is the day! Tror du kan gilla den, den var inte alls så poetisk som Go Go. Minns att du ogillade det. Denna var lite mer "raw pinku". Om du gillar den så ska jag se om jag kan komma på nån mer som kanske kunde falla i smaken. Personligen tycker jag Running in madness, Dying in love och Season of Terror är bland de bästa jag sett av honom. Av dessa tror jag mest på Season of Terror för din del. Shinjuku Mad var också bra. Sen har jag A Pool Without Water kvar att se. Tror den heter så iaf.

Då kanske jag se ge mig i kast med Sex and Fury eller Female Prisoner Scorpion lite senare? Efter din rekommendation så köpte jag faktiskt en box med 3 st Female Prisoner, delvis därför att du tipsade om den, så nu förväntar jag mig inget mindre än det bästa! Sex and Fury drog jag också på original, men det var innan du tipsade om den.

Vilken ska jag börja med då?

Edit: Såg du Wife to be Sacrificed, på tal om pinku?
Senast redigerad av alprazolam_ 2012-07-08 kl. 15:24.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in