2012-02-25, 00:35
Medlem
Retroflexs avatar
Var i och för sig mer än en vecka sen jag såg den nu, men jag känner likväl för att lämna ett gott omdöme om The Day He Arrives . Jag kan egentligen inte riktigt sätta fingret på exakt vad jag gillade, men det hade nog något att göra med atmosfären som byggdes upp. Trots att den var ganska händelsefattig satt jag om klistrad ändå. Se den!

http://www.imdb.com/title/tt1922561/
Citera
2012-02-25, 01:30
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gameboy92
Du har säkert hört talas om Takashi Miike, men om du inte gjort det så är hans filmer säkerligen något du kommer uppskatta.

I synnerhet Gozu då som är en av de bästa yakuza-filmer som jag har sett!
Citera
2012-02-25, 02:04
Medlem
InternationalWOTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Retroflex
Var i och för sig mer än en vecka sen jag såg den nu, men jag känner likväl för att lämna ett gott omdöme om The Day He Arrives . Jag kan egentligen inte riktigt sätta fingret på exakt vad jag gillade, men det hade nog något att göra med atmosfären som byggdes upp. Trots att den var ganska händelsefattig satt jag om klistrad ändå. Se den!

http://www.imdb.com/title/tt1922561/

haha, ja det är något över stämmningen, det jag fastnade särskit för var dialogerna sällskapet för när de sitter på caféet eller baren (kommer inte ihåg vad det var för verksamhet som bedrevs där men du vet var jag menar). Jag personligen har en liten fetish för vinterlandskap i stort dessutom, något som präglar filmen i stort. Det är kul hur man lekte med tidsaspekten också, man har ju inte en uppfattning om det verkligen förflyter tid eller inte ^^

Såg för övrigt Sonos "uppföljare" till Suicide Circle, nämligen Noriko's Dinner Table. Tyckte inte lika mycket om denna som jag gjorde om SC. Den kunde emellanåt kännas lite väl långrandig men jag älskar sonos ständiga satiriska infallsvinklar på de ämnen han behandlar. Denna gång är det en nihilistisk behandling av ingrodda och välbekanta familjeproblem. Det var intressant att se hur han så totalt vänder på händelserna som var centrala i SC från ett samhällsperspektiv till ett helt annorlunda familjeperspektiv.

Något jag irriterade mig lite på är att kameramannen verkade ha smuttat lite väl seriöst på saken mellan scenerna emellanåt så kameran gick än hit och än dit vilket gjorde det jobbigt att verkligen fokusera på filmen. De flesta miljöerna är dessutom relativt mörka vilket gör att saker och ting är otydliga som de är.

Vågar efter att ha sett ett par filmer av mannen mig också på ett påstående att han tycks ha någon märklig fetish för kvinnor i skoluniform. Det kvittar ålder känns det som, skoluniform är det som gäller

Han är även väldigt duktig på att hitta okända (framför allt) kvinnliga skådespelerskor och coacha dom till att göra förtvivlat bra rollprestationer

stark 3 av 5

http://www.imdb.com/title/tt0468820/
Senast redigerad av InternationalWOT 2012-02-25 kl. 02:06.
Citera
2012-02-25, 13:58
Medlem
Mystiqes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
The Raid?

Tackar, det var den filmen jag sökte =)

Nu gäller jag finner den, fanimig att btjunke är R.I.P

Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Fast är inte den Indonesisk?

De var jag som blandade ihop, fick för mig på något sätt det var filippinsk action film

mvh M
Citera
2012-02-25, 14:41
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mystiqe
Tackar, det var den filmen jag sökte =)

Nu gäller jag finner den, fanimig att btjunke är R.I.P

Den har inte släppts på nätet ännu.
Citera
2012-02-25, 15:04
Medlem
Rakiis avatar
Någon som har sett Hikikomori: Tokyo Plastic?

http://www.imdb.com/title/tt0431804/
Citera
2012-02-25, 18:36
Medlem
Mystiqes avatar
Citat:

Ah okey...då vet jag det nu =)

mvh M
Citera
2012-02-25, 19:05
Medlem
GetAReps avatar
Såg klart Breathless a.k.a. Ddongpari alldeles nyss, riktigt fin film. Väldigt mörk rakt igenom, även vid dem mer lättsamma stunderna. Rekommenderas!
Citera
2012-02-25, 20:31
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Fan vad jag ser fram emot den! Den verkar ju grym!

Ej sett tokyo plastic heller, är det en pinku?

En annan actionfilm som jag tycker verkar intressant är Cold Steel (2011)
Har ej sett den ännu, men det planerar jag att göra vilken dag som helst... Nån annan här som sett den?
Här finns en trailer iaf:
http://www.youtube.com/watch?v=hK6vzpAWqfc

Citat:
Ursprungligen postat av GetARep
Såg klart Breathless a.k.a. Ddongpari alldeles nyss, riktigt fin film. Väldigt mörk rakt igenom, även vid dem mer lättsamma stunderna. Rekommenderas!
Ja, fy fan! Riktigt bra film! Rekommenderas varmt! Ett av de bästa draman jag sett på länge faktiskt...
Citera
2012-02-25, 20:40
Medlem
NirvanAs avatar
Cold Steel såg intressant ut, kan inte hitta nåt på imdb dock? Hittar inget när jag söker på regissören eller huvudrollen heller?

Har den nån alternativ titel eller så? Verkar ha haft premiär för inte så längesen, lär nog dröja nån månad innan den finns som retail så att säga.
Citera
2012-02-25, 22:26
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Cold Steel såg intressant ut, kan inte hitta nåt på imdb dock? Hittar inget när jag söker på regissören eller huvudrollen heller?

Har den nån alternativ titel eller så? Verkar ha haft premiär för inte så längesen, lär nog dröja nån månad innan den finns som retail så att säga.
Nej, jag hittade inte heller nåt på imdb... Letade som fan. Den verkar kunna vara jäkligt vass iaf, jag ska se den inom snar framtid så jag återkommer med ett kort utlåtande som vanligt...
Citera
2012-02-25, 23:39
Medlem
Retroflexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InternationalWOT
haha, ja det är något över stämmningen, det jag fastnade särskit för var dialogerna sällskapet för när de sitter på caféet eller baren (kommer inte ihåg vad det var för verksamhet som bedrevs där men du vet var jag menar). Jag personligen har en liten fetish för vinterlandskap i stort dessutom, något som präglar filmen i stort. Det är kul hur man lekte med tidsaspekten också, man har ju inte en uppfattning om det verkligen förflyter tid eller inte ^^

Här har jag inte mycket att tillägga, så det får bli en instämmande nick...

Och apropå vinter, så såg jag nyss April Snow. Jag skulle vilja säga att den är sevärd, men inte så mycket mer. Vissa delar var riktigt bra, men sen fanns det också stunder där handlingen inte alls grep tag i mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in