2008-10-01, 12:13
Medlem
Shuyins avatar
Jahapp, kryss igen för Viola i CL, denna gång mot Steau Bukarest. Ganska väntat för mig, känns som man har svårt att föra spelet när man spelar 4-3-3, och Montolivio verkar vara helt under isen. Ingen Jovetic ens på bänken heller, skumt.

Men det är ju ingen katastrof eftersom det blev kryss i München också.
Citera
2008-10-01, 12:38
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin
Jahapp, kryss igen för Viola i CL, denna gång mot Steau Bukarest. Ganska väntat för mig, känns som man har svårt att föra spelet när man spelar 4-3-3, och Montolivio verkar vara helt under isen. Ingen Jovetic ens på bänken heller, skumt.

Men det är ju ingen katastrof eftersom det blev kryss i München också.

Jovetic kan bli en riktigt, riktigt bra spelare i mina ögon. Blott 18 år och spelar som en fullvärdig fotbollsstorhet. Han har en kvickhet i fötterna som få besitter och ett magnifikt spelsinne men han känns något ojämn. Ibland tar han helt fel beslut och sinkar ner spelet med sina dribblingar. Men det jag stör mig mest på är hans attityd. Begreppet ödmjukhet verkar inte existera på Balkan, han filmar hela tiden och härjar som en tok när han inte får domslutet med sig. Riktigt illa.
Citera
2008-10-02, 19:40
Medlem
4522s avatar
Kan bara meddela att jag suttit och nördat Fifa 09 hela dagen idag, Serie B är med och det är sååååå kul. Sitter som ett litet barn på nytt och har lirat typ tolv omgångar än så länge. Rekommenderas starkt, Pirlo knäcker förövrigt och Sheva är lika mätt som i verkligheten.
Citera
2008-10-02, 20:17
Medlem
Shuyins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Jovetic kan bli en riktigt, riktigt bra spelare i mina ögon. Blott 18 år och spelar som en fullvärdig fotbollsstorhet. Han har en kvickhet i fötterna som få besitter och ett magnifikt spelsinne men han känns något ojämn. Ibland tar han helt fel beslut och sinkar ner spelet med sina dribblingar. Men det jag stör mig mest på är hans attityd. Begreppet ödmjukhet verkar inte existera på Balkan, han filmar hela tiden och härjar som en tok när han inte får domslutet med sig. Riktigt illa.

Ja, jag har inte sett honom spela så mycket men visst finns ett sådant beteende. Man kan hoppas att han mognar i sinom tid, finns ju fler spelare som uppfört sig på liknande sätt och sedan växt in i fotbolllen på ett helt annat sätt.
Citera
2008-10-03, 17:12
Medlem
Trevligt klipp

http://www.svenskafans.com/fantv/clip.asp?id=6743

Curva Sud
A dream for some... A nightmare for others.
Citera
2008-10-03, 18:06
Medlem
Pumpkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klotterplank
Trevligt klipp

http://www.svenskafans.com/fantv/clip.asp?id=6743

Curva Sud
A dream for some... A nightmare for others.

Trist för fansen att de endast får lira UEFA-cupen :P
Citera
2008-10-04, 13:15
Medlem
alpha-betas avatar
Aah, ännu en härlig fotbollshelg! Det verkar som att Lazio kommer att behålla sin topplacering, har svårt att se dem förlora mot Lecce. Även Inter verkar ta en ganska säker trea. De lag som jag har mest förväntningar på är Milan och Roma förstås. Ronaldinho visade god form i derbyt mot inter, intressant att se om det håller i sig. Roma spelade i sin tur riktigt bra fotboll mot Bordeux i andra halvlek efter en urkass första, är krisen i Roma över? Jag förväntar mig att vi inkasserar en trepoängare.
Citera
2008-10-04, 14:41
Medlem
4522s avatar
Tycker nog att helgens omgång känns ganska sval rakt genom, det finns i mina ögon två matcher som kan bli intressanta. Dessa två är givetvis Genoa - Napoli och Atalanta - Sampdoria, resten av matcherna lär sluta med förväntade resultat. Ska bli kul att se om Genoa kan fortsätta att mala på hemmaplan, tror nog att det blir svårt mot Napoli. Det saknas en hel del tongivande spelare i Gasbarroni, Potenza och Ferrari och Napoli ställer upp med sånär en ordinarie elva.

När det gäller Atalanta - Sampdoria så har det slutat i målkalas de två senaste säsongerna även om den trenden lär brytas på Söndag. Sampdoria har verkligen lyckats att stänga igen matcherna den här säsongen, till och med på bortaplan men samtidigt gör man inga mål. Utan tvekan den mest ovissa matchen på förhand men Atalanta har goda chanser till vinst.

Roma vågar jag inte ens kommentera men det kommer garanterat bli svårt mot Siena. Det känns dock som att tre poäng ligger närmast till hands för Roma, det gäller att sätta press på det något långsamma mittbacksparet. Jag säger det igen, Kharja ska fan inte underskattas. En stor spelare i ett litet lag.
Citera
2008-10-04, 15:40
Medlem
pirates avatar
Vad fan sysslar svensk-tv med ?
Varför visar de inga matcher på tv längre...?!?!?
Citera
2008-10-04, 15:56
Medlem
Hakapelitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pirate
Vad fan sysslar svensk-tv med ?
Varför visar de inga matcher på tv längre...?!?!?

Stör mig också på det. Brukar vilja se mitt fina Lazio på helgerna, men nu får jag inte det. Idioter!
Citera
2008-10-04, 15:56
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alpha-beta
Aah, ännu en härlig fotbollshelg! Det verkar som att Lazio kommer att behålla sin topplacering, har svårt att se dem förlora mot Lecce. Även Inter verkar ta en ganska säker trea. De lag som jag har mest förväntningar på är Milan och Roma förstås. Ronaldinho visade god form i derbyt mot inter, intressant att se om det håller i sig. Roma spelade i sin tur riktigt bra fotboll mot Bordeux i andra halvlek efter en urkass första, är krisen i Roma över? Jag förväntar mig att vi inkasserar en trepoängare.

Bologna är inget enkelt lag att besegra för Inter. Bologna har redan vunnit på San Siro iår så vem vet kanske dom gör det igen.

Mvh M
Citera
2008-10-04, 17:44
Medlem
Ari.Golds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hakapelita
Stör mig också på det. Brukar vilja se mitt fina Lazio på helgerna, men nu får jag inte det. Idioter!

Va? Lazio börjar väl 18:10 på C+
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in