2009-04-26, 00:19
Avslutad
Då var Roma tillbaka till Uefa-cupen

att sätta cassetti som mittback istället för Diamoutene var en av faktorerna till storförlusten mot fiorentina enligt mig.
Citera
2009-04-26, 00:34
Medlem
Fotzens avatar
Roma är ett lag för UEFA-cupen och ingeting annat.
Citera
2009-04-26, 11:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Fotzen

Du håller på Lazio va?
Citera
2009-04-26, 13:03
Medlem
Citat:

Säger en hobby-Inter-"Zlatte"-fan som inte kan ett skit om italiensk fotboll. Suck.....
Citera
2009-04-26, 13:14
Medlem
Roma utan mittbackar var dömt att förlora.
Roma med Cassetti som mittback var kaotiskt. Att möta Gilardino utan Mexés / Juan kan ju bara sluta på ett sätt..

Tycker att mittbackarna får ta på sig 2;an och 3;an solklart. I övrigt hade Roma en hel del oflyt framför mål, kunde väl trillat in 2 bollar med lite flyt. Men på det stora hela var Fiorentina det bättre laget...

Forza Roma!
Citera
2009-04-26, 14:45
Medlem
Fotzens avatar
Snälla, är Roma en storklubb? Kollar man till titlar så har t.ex bologna fler.
Citera
2009-04-26, 15:49
Medlem
Treehorns avatar
Solklart rött kort på regginas målvakt men så klart så kommer han undan med gult...
Citera
2009-04-26, 16:00
Avslutad
Citat:
Snälla, är Roma en storklubb? Kollar man till titlar så har t.ex bologna fler.

Hur definieras en storklubb? förklara det för mig är du snäll, hur många titlar måste man vinna för att bli kallad storklubb?

Roma har varit i kvartsfinal samt åttondelsfinal i CL de 2 senaste åren, alltså bland dem 16 bästa lagen i europa.

Citat:
Ursprungligen postat av avanti_
Roma utan mittbackar var dömt att förlora.
Roma med Cassetti som mittback var kaotiskt. Att möta Gilardino utan Mexés / Juan kan ju bara sluta på ett sätt..

Tycker att mittbackarna får ta på sig 2;an och 3;an solklart. I övrigt hade Roma en hel del oflyt framför mål, kunde väl trillat in 2 bollar med lite flyt. Men på det stora hela var Fiorentina det bättre laget...

Forza Roma!

Tyckte det var mycket konstigt att starta cassetti på en ovan mittbacksposition när han varit borta 2-3 månader då man har diamoutene tillgänglig. Håller med att mittbackarna får ta på oss en hel del. Missar ju markeringen på 2 målsituationer b.la.

Baptista och Totti var enligt mig Romas bästa spelare mot Fiorentina
Senast redigerad av J-dilla 2009-04-26 kl. 16:03.
Citera
2009-04-26, 16:11
Medlem
Vem fan bryr sig om titlar? Fotboll är kärlek och passion. Är det det som räknas så är Roma världens största klubb enligt mig. Folk säger "fotboll går ut på att vinna titlar". Jag säger som Totti, hellre en scudetto med Roma än 10 med Juve.

Men lycka till när UEFA kommer med 6+5 regeln.

Edit: Cassetti får gärna skänkas bort till Lazio, alternativt att vi betalar hans lön också. Han är på tok för dålig för att bära Romas vackra tröja!
Senast redigerad av suckan 2009-04-26 kl. 16:14.
Citera
2009-04-26, 17:38
Medlem
Fotzens avatar
Klart somfan du kollar efter titlar. Vad ska du annars leta efter? Hur många gånger laget kommit två i ligan? Hur många gånger de inte vunnit CL?
Citera
2009-04-26, 18:44
Medlem
4522s avatar
Gött med tre pinnar igår, även om Chievo stretade mot riktigt bra. Hade lika gärna kunnat bli delad poäng om bollen studsat deras väg. Lite synd att D'Agostino stärker sina aktier mer och mer för varje match, det betyder nog att han lämnar efter säsongen. Riktigt illa.

Kul att se Fiorentina igår också, supportrarnas ilska verkar ha lett till en nytändning av högsta klass. Mycket fart och frejd i spelet igår som man stundtals saknat. Gilardino visar återigen att han är mästerlig, synd bara att hans cykelspark tog på försvararens arm. 18 mål utan något på straff är klart godkänt.

Annars fortsätter Juventus sjunka som en sten, det såg riktigt tamt ut idag och matchens höjdpunkt var utan tvekan Hallfredssons magiska skott. Stenhårt rakt upp i krysset. Milan imponerar ännu en gång och kvällens match kommer bli spännande som få ...
Citera
2009-04-26, 19:58
Medlem
Citat:
Klart somfan du kollar efter titlar. Vad ska du annars leta efter? Hur många gånger laget kommit två i ligan? Hur många gånger de inte vunnit CL?

Vad snackar du om, kollar efter? Leta efter? Det beror väl på vad för supporter man är. Personligen lever och andas jag Roma dygnet runt.
Jag kollade inte efter något när jag blev Romanista, iom att jag i princip föddes sådan, har halva släkten i Rom osv. Men du kollade väl efter titlar när du började hålla på Inter, eller var det Juve och sen byttes det till Inter när "Zlatte" gick dit?

Du verkar verkligen inte fatta charmen med italiensk fotboll........
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in