2009-06-03, 14:30
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Little Feat
Jag har inte följt Serie A jättenoga den här säsongen och har rätt dålig koll på dom mindre lagen, men här kommer elvan. Den är helt utan tanke på balans i laget och hur den skulle fungera irl. Jag tycker att mittbackar var svårast att komma på.

Júlio Cesar

Maicon
Chiellini
Criscito (kanske är bättre som vänsterback)
Kolarov

Brighi
Kaka
Cambiasso

Milito
Ibrahimovic
Di Vaio

Jag har svårt att se storheten med Chiellinis mittbacksspel ,ser att flera här tar med han i en calcio "all star" så jag kanske missat nåt, dock så tycker jag han ser virrig ut samt har dålig placeringsförmåga ibland. Reservation för att jag inte sett så många av deras matcher i år. Jag har också problem att hitta riktigt världsklassduktiga mittbackar i serien, personliga favoriter är Nesta, Materazzi men denna säsongen har ju inte varit bra för dessa minst sagt
Citera
2009-06-03, 15:22
Medlem
J.Cesar

Maicon
Bocchetti
Cordoba
Criscito

Motta
Cambiasso
D'Agostino

Pato
Milito
Ibra
Citera
2009-06-03, 16:12
Medlem
Masingas avatar
Konstigt att ingen av er tagit med Fini, som vann assistligan med 14 pass tror jag det va.
Citera
2009-06-03, 17:00
Medlem
4522s avatar
César

Maicon - Gamberini - Samuel - Kolarov

D'Agostino - Cambiasso - Nedved

Del Piero

Zarate - Zlatan

Bänk: Rubinho, Motta (Roma), Chiellini, Doni, Hamsik och Di Vaio.

Inte så jättemycket balans och defensiv här heller, men vafan gör det på pappret.
Senast redigerad av 4522 2009-06-03 kl. 17:06.
Citera
2009-06-03, 17:31
Avslutad
Årets Elva(preliminär, uppdateras senare)

Inom parentes = avbytare
Motiveringarna kommer när jag är helt säker på årets elva.

César (Doni, Frey) -

Maicon(M. Motta) - (?) - Samuel(?) - Riise(Vargas)

D'agostino - Cambiasso - Asamoah
(Fini, Hamsik, ?)

Milito - Di Vaio - Ibrahimovic(tyvärr )
(Inacio pia, Totti, ?)

Valde att inte ta med De Rossi/Mexes p.g.a deras ojämnhet(framförallt De Rossi). Brighi överaskade alla men hans formtopp tog slut enligt mig andra delen av säsongen och han behöver verkligen träna sitt avslut på mål, klarar inte iheller av att leverera viktiga passningar och har svårt att avvika från det säkra spelet(alltså passar hellre Totti än att köra på själv)
Citera
2009-06-03, 22:34
Bannlyst
Hur är supportrarna i Milano? Tänkte gå på ett derby Milan - Inter. Gillar båda lagen lika mycket, så har därför tänkt köpa 2 tröjor, och klippa av dom på mitten och sen sy-ihop dem. Så det blir en riktigt "Inter-Milan" tröja. Skulle detta vara acceptabelt?
Citera
2009-06-04, 01:21
Medlem
Niths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MikeMancini
Hur är supportrarna i Milano? Tänkte gå på ett derby Milan - Inter. Gillar båda lagen lika mycket, så har därför tänkt köpa 2 tröjor, och klippa av dom på mitten och sen sy-ihop dem. Så det blir en riktigt "Inter-Milan" tröja. Skulle detta vara acceptabelt?
du skulle bli nerslagen
Citera
2009-06-04, 12:00
Medlem
Shuyins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pumpking
Har inte Santana varit borta under större delar av säsongen? Har för mig att någon kommentator snackade om det under en match jag halvsov mig igen, att Fiorentina fullkomligt hade rasat efter att han gick isönder..

Annars tycker jag det stämmer ganska bra, Julio Cesar, Maicon samt Zlatte känns som att de borde vara givna i allas elvor.

Det stämmer bra..., med en frisk Santana så hade nog Fiorentina kommit högre upp i tabellen. Men, jag kom inte riktigt på någon så valde honom för att jag dels har bra koll på laget han spelar för och han var riktigt vass innan skadan.

Dessutom är han en av få - som jag ser det - offensiva, kreativa mittfältare i serien. Kul att Diego kommer till nästa säsong, dessvärre lämnar väl Kaká.

---

Citat:
Hur motiverar du Mexes och De Rossi? Tycker de båda gjort en mer eller mindre dålig säsong nämligen. Möjligt att Brighis höstsäsong skulle kunna göra att han platsar i en sådan här lista, men annars skulle jag nog välja t.ex Riise före. (Jag är Romafan och kollar varje match).

I övrigt kan man väl inte välja en annan trio än Zlatan/Di Vaio/Milito på topp..med Totti och Gilardino som bubblare!

Ja, det är ju alltid svårt det där, egentligen skulle man ju kunna tagit någon mittback i Inter eller Juventus, lika gärna. Det är rätt tajt anser jag. Men Mexes visar ofta upp en bestämdhet, vilja, något jag gillar.

De Rossi håller jag inte med dig om, jag tycker att han är riktigt bra i ett ganska naivt Roma ofta. Men, jag är ju inte något Roma fan, och du har troligen bättre koll än vad jag har på deras spelare, men i det fallen jag har sett dem så tycker jag att framför allt att De Rossi visat moget, bra spel.

Jag skulle gärna klämma dit Gilardino, men det blir svårt...
Citera
2009-06-04, 13:20
Medlem
Ari.Golds avatar
Citat:

Flashback kan verkligen muntra upp den mest allvarliga depressionen.
Citera
2009-06-06, 13:31
Medlem
Vidfamnes avatar
Citat:
Haha! för att svara på din fråga så är i milanesi några av de torraste supportrarna du kan hitta i Italien.
Inter i synnerhet, de är en englandslik tystnad på läktarna.
Kolla Roma, Torino, Lazio, Napoli, Atalanta, Genoa, Juve, Cagliari, Ascoli istället.
Vad som helst utom Milano.
Citera
2009-06-06, 16:24
Medlem
wernblom88s avatar
Citat:

Nä förmodligen inte, men klipp inte itu en juve tröja och en inter tröja. Då dör du.
Citera
2009-06-06, 22:53
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wernblom88
Nä förmodligen inte, men klipp inte itu en juve tröja och en inter tröja. Då dör du.

Nu överdriver du väl en aning?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in