Citat:
Ursprungligen postat av Pumpking
Har inte Santana varit borta under större delar av säsongen? Har för mig att någon kommentator snackade om det under en match jag halvsov mig igen, att Fiorentina fullkomligt hade rasat efter att han gick isönder..
Annars tycker jag det stämmer ganska bra, Julio Cesar, Maicon samt Zlatte känns som att de borde vara givna i allas elvor.
Det stämmer bra..., med en frisk Santana så hade nog Fiorentina kommit högre upp i tabellen. Men, jag kom inte riktigt på någon så valde honom för att jag dels har bra koll på laget han spelar för och han var riktigt vass innan skadan.
Dessutom är han en av få - som jag ser det - offensiva, kreativa mittfältare i serien. Kul att Diego kommer till nästa säsong, dessvärre lämnar väl Kaká.
---
Citat:
Hur motiverar du Mexes och De Rossi? Tycker de båda gjort en mer eller mindre dålig säsong nämligen. Möjligt att Brighis höstsäsong skulle kunna göra att han platsar i en sådan här lista, men annars skulle jag nog välja t.ex Riise före. (Jag är Romafan och kollar varje match).
I övrigt kan man väl inte välja en annan trio än Zlatan/Di Vaio/Milito på topp..med Totti och Gilardino som bubblare!
Ja, det är ju alltid svårt det där, egentligen skulle man ju kunna tagit någon mittback i Inter eller Juventus, lika gärna. Det är rätt tajt anser jag. Men Mexes visar ofta upp en bestämdhet, vilja, något jag gillar.
De Rossi håller jag inte med dig om, jag tycker att han är riktigt bra i ett ganska naivt Roma ofta. Men, jag är ju inte något Roma fan, och du har troligen bättre koll än vad jag har på deras spelare, men i det fallen jag har sett dem så tycker jag att framför allt att De Rossi visat moget, bra spel.
Jag skulle gärna klämma dit Gilardino, men det blir svårt...