2009-04-26, 20:08
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av suckan
Vad snackar du om, kollar efter? Leta efter? Det beror väl på vad för supporter man är. Personligen lever och andas jag Roma dygnet runt.
Jag kollade inte efter något när jag blev Romanista, iom att jag i princip föddes sådan, har halva släkten i Rom osv. Men du kollade väl efter titlar när du började hålla på Inter, eller var det Juve och sen byttes det till Inter när "Zlatte" gick dit?

Du verkar verkligen inte fatta charmen med italiensk fotboll........

Han syftade snarare på att epitetet storklubb kräver ett antal titlar, vilket givetvis stämmer. Men samtidigt finns det en hel del andra faktorer som spelar roll när det ska bestämmas. Dom här diskussionerna brukar dock inte leda någonstans utan det tenderar snarare att sluta i pajkastning.

Jag kan dock skriva under på att Roma inte räknas som en storklubb, åtminstone inte i min värld.
Citera
2009-04-26, 20:14
Medlem
Vad är det med domarna i årets upplaga och tidigare upplagor av Serie A, varför är de så in i helvetes svårt att få in bra domare.

Mer klockren straff än den som Del Piero skulle haft idag blir det inte, men han får den fortfarande inte, medan Milan får två ytterst tveksamma straffar.

Hur många har de fått i år? 14 st? Och Inter? 2-3 st.?
Citera
2009-04-26, 20:16
Medlem
Fotzens avatar
Citat:
Vad snackar du om, kollar efter? Leta efter? Det beror väl på vad för supporter man är. Personligen lever och andas jag Roma dygnet runt.
Jag kollade inte efter något när jag blev Romanista, iom att jag i princip föddes sådan, har halva släkten i Rom osv. Men du kollade väl efter titlar när du började hålla på Inter, eller var det Juve och sen byttes det till Inter när "Zlatte" gick dit?

Du verkar verkligen inte fatta charmen med italiensk fotboll........

Jag fattar fan inte va du menar, ja skiter väl i om du andas Roma eller om din familj håller på dom. Det gör väl inte laget till en storklubb?
Joo det är som du säger,klart ja börja hålla på inter när Zlatte kom. Det gör väl alla Inter fans....
Citera
2009-04-26, 20:16
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chris69
Vad är det med domarna i årets upplaga och tidigare upplagor av Serie A, varför är de så in i helvetes svårt att få in bra domare.

Mer klockren straff än den som Del Piero skulle haft idag blir det inte, men han får den fortfarande inte, medan Milan får två ytterst tveksamma straffar.

Hur många har de fått i år? 14 st? Och Inter? 2-3 st.?

Generellt sett är domarnas nivå usel, ja. Men du kanske missade att Iaquinta fick en helt felaktig straff dömd till sin fördel? Aldrig i hela världen att det ska vara straff även om försvararen går in klumpigt i situationen. Den lilla kontakt som uppstår händer när Iaquinta redan ramlat.
Citera
2009-04-26, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Generellt sett är domarnas nivå usel, ja. Men du kanske missade att Iaquinta fick en helt felaktig straff dömd till sin fördel? Aldrig i hela världen att det ska vara straff även om försvararen går in klumpigt i situationen. Den lilla kontakt som uppstår händer när Iaquinta redan ramlat.

Ja, faktiskt. Den missade jag. Ser framemot matchen nu och hoppas på att domaren inte förstör denna match.
1-2 Inter.
Citera
2009-04-26, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fotzen
Jag fattar fan inte va du menar, ja skiter väl i om du andas Roma eller om din familj håller på dom. Det gör väl inte laget till en storklubb?
Joo det är som du säger,klart ja börja hålla på inter när Zlatte kom. Det gör väl alla Inter fans....

Syftade egentligen bara på att ett storlag inte enbart definieras av hur många titlar man har, som någon skrev ovan. Anledningen till att jag skrev från början var att det kändes som du undervärderade Roma bara för de haft en dålig säsong. Kolla vad de gjort tidigare säsonger? De var t.ex mästare i 60 minuter sista matchen förra säsongen. Visst, Roma är inget storlag i bemärkelsen massor av titlar som t.ex Juve, men att "Roma hör hemma i UEFA" som du beskrev det, är bara befängt att säga. Roma är, även rent objektivt sätt, bland de 4 bästa lagen i Italien och har även visat det senaste åren i CL t.ex.
Citera
2009-04-26, 20:44
Avslutad
Roma har sedan scudettovinsten 00/01 slutat 2:a alla gånger förutom en gång(då dem slutade 8:a) och har förutom en gång varit i CL varje säsong.

Roma kanske är snäppet under barcelona, manchester united etc.
men fan vilket hjärta det finns i laget. Enligt mig är det en storklubb och enligt er inte, finns nog inte mycket mer att säga
Citera
2009-04-26, 21:10
Medlem
KillLovelyPonys avatar
De som kommenterar Napoli-Inter är så jävla värdelösa, fyfan.
Citera
2009-04-26, 21:26
Medlem
torkelmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KillLovelyPony
De som kommenterar Napoli-Inter är så jävla värdelösa, fyfan.
Håller med. Och sen pratar dom någon fantastisk glöd i matchen. Är jag den enda som inte förstår vad dom pratar om? Håller på att somna i fåtöljen...
Citera
2009-04-26, 21:30
Medlem
pirates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torkelmannen
Håller med. Och sen pratar dom någon fantastisk glöd i matchen. Är jag den enda som inte förstår vad dom pratar om? Håller på att somna i fåtöljen...

Vi diskuterade detta precis här hemma om hur jävla pantade kommentatorerna är.
Snackar om att halvleken har varit bra och att spelet är vidöppet. Jag tycker mig att matchen är helt skit och det händer absolut ingenting.
Spelet känns mitt-centrerat och ingenting funkar hos Inter.

Som vanligt är det deras mittfält som inte vill fungera ordentligt vilket leder till att uppspelsfasen är helt skit.
Citera
2009-04-26, 21:34
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pirate
Vi diskuterade detta precis här hemma om hur jävla pantade kommentatorerna är.
Snackar om att halvleken har varit bra och att spelet är vidöppet. Jag tycker mig att matchen är helt skit och det händer absolut ingenting.
Spelet känns mitt-centrerat och ingenting funkar hos Inter.

Som vanligt är det deras mittfält som inte vill fungera ordentligt vilket leder till att uppspelsfasen är helt skit.

Matchen är skit men att det finns glöd i den kan ingen förneka. Jämför med exempelvis Reggina - Lecce eller någon annan mjäkig tillställning, här smälls det på, ges och tas i närkamperna samt pressar högt i banan. Spelet och det tekniska överlag blir lidande men får vi bara ett mål så kommer nog underhållningen. Det är som vanligt 110% passion och hat i dom här matcherna, fullkomligen underbart.
Citera
2009-04-26, 22:15
Medlem
KillLovelyPonys avatar
Balotelli är en riktigt äcklig jävel
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in