2009-05-07, 21:49
Medlem
Niths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Camorra
Vad säger folket om Diego Ribas till Juventus då? Ser ut att lösa sig till sist efter en hel säsong av förhandlande.
Jag skulle välkomna ännu en klasspelare till Serie A iallafall.

vems plats tar han i så fall?
Citera
2009-05-07, 22:33
Medlem
Villons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nith
vems plats tar han i så fall?
Den allmänna uppfattningen är väl att Ranieri går ersätts i sommar, och då ändras ju ramarna liksom.
Citera
2009-05-07, 22:43
Medlem
Niths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Villon
Den allmänna uppfattningen är väl att Ranieri går ersätts i sommar, och då ändras ju ramarna liksom.
woops, glömde

det är inte klart vem som ersätter han va?
Citera
2009-05-07, 22:51
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nith
woops, glömde

det är inte klart vem som ersätter han va?

Lägst odds på Spalletti. Svennis kanske man skulle spela lite på.
http://www.aftonbladet.se/spel/article5090074.ab
Citera
2009-05-08, 19:14
Medlem
Palermo visade förra helgen att de kan spela underhållande och vinnande fotboll när de spelade ut Cagliari. De ligger nu bra till för att ta kunna utmana Roma om sjätteplatsen, som ger spel i UEFA-cupen. Det är svårt att inte tycka om lag som Palermo, Sampdoria och Udinese, som när deras spel klaffar spelar attraktiv och underhållande fotboll. Tyvärr är de alltför ojämna för att kunna utmana de stora under en hel säsong.

På tal om Roma så ska de nu på söndag helst plocka tre poäng på Sant’Elia, för att hålla undan för Palermo. Rossoblu spelar helt utan press, eftersom de redan har överträffat förväntningarna.

Chievo ska ta emot Inter som får ställa upp utan Ibra. Chievo har tre förluster på de senaste 17 matcherna, och skulle Inter tappa poäng igen så kanske det kan bli lite spänning om lo scudetto. Som en liten positiv bieffekt så skulle det kunna sätta lite extra krydda till helgens huvudmatch mellan Juventus och Milan, även om jag inte tycker att det behövs.

PS Fantastiskt kul att se Hiddink med tårar i ögonen stå och förbanna en domare. Nop jag har inte glömt VM 2002, jag är en långsint jävel.
Citera
2009-05-08, 19:36
Medlem
Hiddink förtjänade det. Otroligt överskattad tränare förövrigt, den senaste titeln han vann utanför Holland var med Real Madrid 1998, en "gratis-titel" där en annan tränare gjort 98% av jobbet dessutom, Klubb-VM. Den senaste riktiga titeln han vann var 1988.

Juventus med Diego och en ny tränare kan bli intressant, eller hemskt, för motståndarna. En 4-5-1 med ett mittfält och anfall(Roma-style) bestående av Sissoko - Marchisio; Camoranesi - Diego - Giovinco; Amauri hade nog skrämt slag på de flesta. Tur för andra lag att Juventus har de sämsta paret ytterbackar utav alla topplag i Europa och ett mittförsvar bestående av endast en spelare. Utan 2 ytterbackar av väldigt hög klass och en mittback i världsklass kommer inte Juventus att kunna konkurrera.

Efter att sett Del Pieros två matcher mot Inter den här säsongen kan man fastställa att han är så gott som slut. Juventus hade mått bättre om Del Piero blev en rotationsspelare.

Självklart hoppas jag att Ranieri stannar, stoppar Diego-värvningen och köper ett uselt alternativ istället. Typ som förra sommaren, när han satte stopp för värvningen av Xabi Alonso och köpte Poulsen.
Citera
2009-05-08, 20:53
Medlem
KillLovelyPonys avatar
Vad hände egentligen med Beckham? Är han kvar i Milan eller fick han återvända till staterna ändå?... Inte hört något om det alls.
Citera
2009-05-08, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KillLovelyPony
Vad hände egentligen med Beckham? Är han kvar i Milan eller fick han återvända till staterna ändå?... Inte hört något om det alls.

Citat:
Galaxy, AC Milan complete David Beckham deal
As expected, the midfielder will remain with the Italian club through May and then play for L.A. from July on. Galaxy also announces plans to cut ticket prices.

http://www.latimes.com/sports/la-sp-newswire-newswatch8-2009mar08,0,2901071.story
Citera
2009-05-08, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tONYbOOi
Hiddink förtjänade det. Otroligt överskattad tränare förövrigt, den senaste titeln han vann utanför Holland var med Real Madrid 1998, en "gratis-titel" där en annan tränare gjort 98% av jobbet dessutom, Klubb-VM. Den senaste riktiga titeln han vann var 1988.

Juventus med Diego och en ny tränare kan bli intressant, eller hemskt, för motståndarna. En 4-5-1 med ett mittfält och anfall(Roma-style) bestående av Sissoko - Marchisio; Camoranesi - Diego - Giovinco; Amauri hade nog skrämt slag på de flesta. Tur för andra lag att Juventus har de sämsta paret ytterbackar utav alla topplag i Europa och ett mittförsvar bestående av endast en spelare. Utan 2 ytterbackar av väldigt hög klass och en mittback i världsklass kommer inte Juventus att kunna konkurrera.

Efter att sett Del Pieros två matcher mot Inter den här säsongen kan man fastställa att han är så gott som slut. Juventus hade mått bättre om Del Piero blev en rotationsspelare.

Självklart hoppas jag att Ranieri stannar, stoppar Diego-värvningen och köper ett uselt alternativ istället. Typ som förra sommaren, när han satte stopp för värvningen av Xabi Alonso och köpte Poulsen.

Jag håller till ganska stor del med om vad du säger om Juventus. Man har ett antal spelare att bygga ett nytt fantastiskt lag kring. Buffon, Chiellini, Marchisio, Camoranesi, Giovinco och Amauri. Några förstärkningar, samt att några spelare kanske tar ytterligare ett steg framåt i utvecklingen skulle borga för ett lag som absolut kan utmana de främsta i Europa.

Det har varit snack om att Nedved kanske trots allt spelar ett år till. Jag kan mycket väl se både Nedved och Del Piero som ”rotationsspelare”, men jag håller inte med om att de är ”slut”, framförallt inte Del Piero.

För att ge en fingervisning om hur starka Cagliari är hemma på Sardinien så kan jag nämna att de endast släppt in 9 mål på 17 matcher. Men det otroliga är att sju av de målen har de släppt in efter att de fått en man utvisad. Med fullt lag på Sant’Elia så har de alltså bara släppt in två mål denna säsong.
Citera
2009-05-08, 21:10
Medlem
Ari.Golds avatar
Citat:
Ehh?
Mannen är ju gudabenådad och höjde ett Chelsea på knäna till skyarna. Och var en efterbliven norrman ifrån CL-finalen.
För att inte tala om vad han gjort med ryska landslaget...

Citat:
Du baserar din uppfattning på två matcher?
Han vann för fan skytteligan förra året. Då är man knappast slut...
Citera
2009-05-08, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ari.Gold
Ehh?
Mannen är ju gudabenådad och höjde ett Chelsea på knäna till skyarna. Och var en efterbliven norrman ifrån CL-finalen.
För att inte tala om vad han gjort med ryska landslaget...

Bortförklaringar och "nästan". Han har inga titlar att visa. Typisk Holländsk förlorarmentalitet på den mannen.

Citat:
Ursprungligen postat av Ari.Gold
Du baserar din uppfattning på två matcher?
Han vann för fan skytteligan förra året. Då är man knappast slut...

Självklart inte två matcher. Men titta på hans målfabrikation den här säsongen, 16 mål i CL och Serie A, visst, han har gjort ett gäng mål, men minst 50% är från straffar eller frisparkar. Jag kommer ihåg 3 frisparkar, 5 straffar säger statistiken, 4 i Serie A och 1 i Champions League, det är 50% av hans mål, jag har säkert missat en frispark så då är det mer än det.

Det jag menade med Inter-matcherna var enbart en jämförelse mellan den här säsongens matcher och förra, det var då jag såg skillnaden som tydligast, då dominerade han matcherna, den här säsongen dominerades han av Materazzi i den första och Samuel i den andra, han hade knappt en bolltouch.

Förra säsongen vann han skytteligan på motivation tillsammans med klass. Den här säsongen kom åldern ikapp. Förra året var den första säsongen i Serie A efter fusket, bra i ligan. Den här gången var det första i säsongen i CL efter fusket, bra i CL. Nästa säsong? Slut på motivation och ännu äldre.

Nu är han bara en skugga på planen och tillför ingenting. Man kan inte ha en spelare på planen för att han är bra på att skjuta frisparkar(Mihajlovic är undantaget). Straffarna kan någon annan sätta.
Citera
2009-05-08, 21:58
Bannlyst
Citat:
Bortförklaringar och "nästan". Han har inga titlar att visa. Typisk Holländsk förlorarmentalitet på den mannen.

Driver du med oss?

Han hade en stor framgång med Sydkorea, Australien, Ryssland och Chelsea. Han tog Sydkorea riktigt långt i VM 2002, tog Australien till kvart/semifinal (?) VM 2006 och kom till semifinal med Ryssland i EM 2008. Chelsea låg inte bra till innan han kom, och han lyckades ta dem till semifinal där han var en minut från att slå ut Barcelona.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in