Citat:
Ursprungligen postat av Ari.Gold
Ehh?
Mannen är ju gudabenådad och höjde ett Chelsea på knäna till skyarna. Och var en efterbliven norrman ifrån CL-finalen.
För att inte tala om vad han gjort med ryska landslaget...
Bortförklaringar och "nästan". Han har inga titlar att visa. Typisk Holländsk förlorarmentalitet på den mannen.
Citat:
Ursprungligen postat av Ari.Gold
Du baserar din uppfattning på två matcher?
Han vann för fan skytteligan förra året. Då är man knappast slut...
Självklart inte två matcher. Men titta på hans målfabrikation den här säsongen, 16 mål i CL och Serie A, visst, han har gjort ett gäng mål, men minst 50% är från straffar eller frisparkar. Jag kommer ihåg 3 frisparkar, 5 straffar säger statistiken, 4 i Serie A och 1 i Champions League, det är 50% av hans mål, jag har säkert missat en frispark så då är det mer än det.
Det jag menade med Inter-matcherna var enbart en jämförelse mellan den här säsongens matcher och förra, det var då jag såg skillnaden som tydligast, då dominerade han matcherna, den här säsongen dominerades han av Materazzi i den första och Samuel i den andra, han hade knappt en bolltouch.
Förra säsongen vann han skytteligan på motivation tillsammans med klass. Den här säsongen kom åldern ikapp. Förra året var den första säsongen i Serie A efter fusket, bra i ligan. Den här gången var det första i säsongen i CL efter fusket, bra i CL. Nästa säsong? Slut på motivation och ännu äldre.
Nu är han bara en skugga på planen och tillför ingenting. Man kan inte ha en spelare på planen för att han är bra på att skjuta frisparkar(Mihajlovic är undantaget). Straffarna kan någon annan sätta.