2009-02-15, 23:01
Medlem
4522s avatar
Oj, oj. Vilket drama akt två i Milano visade sig bli. Matchen startade något avvaktande men efter några hundraprocentiga satsningar tände det till. Muntari stack för ovanlighets skull upp, Beckham hakade på. Det var här matchen sparkades igång på allvar. Matchen tog en ny vändning i och med det rasande tempot. Milan var som vanligt det finurliga och spelande laget med Ronaldinho och Seedorf som främsta regissörer. Trots att Kaká var frånvarande måste jag medge att Milan stod upp fint i första halvlek. Karaktären på anfallen var något annorlunda och man saknade stundtals Kakás genombrytningar, annars var det som vanligt. Ronaldinho bjöd på överstegsfinter och yttersidor som förde tankarna till hans tidigare bravader i Barcelona.

Trots det skönspelande Milan hade Stankovic den farligaste chansen, vilken han inte tog vara på utan valde istället att ta emot bollen. Skjut direkt ärade Dejan. Den här fadäsen skulle dock visa sig spela mindre roll. Adriano var även han pigg och krönte sin närvaro med ett högst tvivelaktigt mål, som i mitt tycke skulle bli bortdömt. Men domarna visar sig från sin vanliga sida ännu en gång. Matchen fortlöper och jag tycker att Inter tar kommandot efter målet, likt vanligt nöter dom ner motståndarna. Andra baljan är vackert intränad, Zlatan tar några steg bakåt och skapar en yta, nickar ner bollen till Stankovic som kommer på nämnda yta, halvvolley och matchen är avgjord?

Tyvärr så missade jag första biten av andra halvlek på grund av ett viktigt telefonsamtal. Men det kändes som det var Milans halvlek trots att Ronaldinho mattats något under matchens gång. Pato är som vanligt livsfarlig där framme med sina kvicka vrickningar, det var runt honom det skulle hända idag. Vilket även genererade i ett välspelat mål, kudos till Jankulovski (?) och dennes inspel. Till sist är det märkbart att det saknas offensiva alternativ på Milans bänk. Idag bestod den till mestadels av försvarare och defensiva mittfältare. Pippo, mannen som föddes i offsideposition, fick dock chansen och förvaltade den väl. Lite mer kyla i löpningarna och det hade kunnat resulterat i delad pott. Kanske skulle han även ha straff? Det låter jag vara osagt.

Tragiskt att säsongen är avgjord. För det är den väl ändå?
Citera
2009-02-15, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av someuse
Hmm... Skulle mer luta åt en eller två mittbackar typ Pepe/Ferdinand. Samt en yttermitt som håller måttet istället för Quaresma, Mancini-typerna. En Sergio Ramos kanske? Fixar både offensiv och defensiv.

Absolut, ingen snack om saken att alla positioner behöver förstärkas i princip. Skulle gärna vilja se Agger i backlinjen. Maicon håller fortfarande ett ex antal år och fortsätter Santon så är jag absolut inte oroad över backlinjen.

Mittfältet behöver dock stärkas upp, tycker bara det är Cambiasso som håller en hög standard-nivå. Diego Chapel & Jesus Navas så är biffen klar!

Det jag tänkte på är att Inter har ingen riktig målgörare, Zlatan är sjukt bra på det mesta, men han är inte den där riktiga måltjuven. Cruz och Crespo är slut. Adriano är liknande Zlatan, mer target än måltjuv.
Citera
2009-02-15, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av someuse
Hmm... Skulle mer luta åt en eller två mittbackar typ Pepe/Ferdinand. Samt en yttermitt som håller måttet istället för Quaresma, Mancini-typerna. En Sergio Ramos kanske? Fixar både offensiv och defensiv.

Vem skulle Ramos peta? Vore väl synd om Inter förstärkte högerbacksplatsen som förmodligen är den mest välfyllda i fotbollens historia, med Zanetti, Maicon och Santon som alla är högerbackar i grund och botten.

Fortsätter Mourinho med 4-3-1-2-uppställningen behöver han först och främst skaffa en spelare som kan diktera tempot på mittfältet, antingen en som tar Stankovics position bakom anfallarna så att Stankovic kan ersätta Muntari längre ner på mittfältet, eller en som tar Muntaris position rakt av och styr spelet därifrån likt Xabi Alonso eller Pirlo(när han var bra).
Citera
2009-02-15, 23:04
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RawwE
Absolut, ingen snack om saken att alla positioner behöver förstärkas i princip. Skulle gärna vilja se Agger i backlinjen. Maicon håller fortfarande ett ex antal år och fortsätter Santon så är jag absolut inte oroad över backlinjen.

Mittfältet behöver dock stärkas upp, tycker bara det är Cambiasso som håller en hög standard-nivå. Diego Chapel & Jesus Navas så är biffen klar!

Det jag tänkte på är att Inter har ingen riktig målgörare, Zlatan är sjukt bra på det mesta, men han är inte den där riktiga måltjuven. Cruz och Crespo är slut. Adriano är liknande Zlatan, mer target än måltjuv.

Ge dig nu vafan ser du hos den killen?
Citera
2009-02-15, 23:06
Medlem
Amors avatar
Trist för guldstriden.

Jag uppskattar även Milans sätt att spela mer än Inters, på så sätt var det också tråkigt. 65-35 i bollinnehav till Milan. Men måste erkänna att Inter är ett mer kompakt och effektivt lag än Milan. Framförallt är man mycket starkare försvarsspelet.

Kul att se Ronaldiniho briljera med flera magiska instick. Härligt också att se Patos fart, samt att Adriano verkar ha hållit sig ifrån nattklubbarna senaste veckan.

Jag tycker faktiskt att Zlatan var bra också, klar 6,5 i betyg från mig.
Citera
2009-02-15, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Masinga
Ge dig nu vafan ser du hos den killen?

Jesus Navas? Tycker han håller en bra nivå, gör sina spelare och slår in bollarna, istället för att dribbla nere vid hörnflaggan 24/7 som de flesta tekniska yttermittfältarna gör. Sjukt snabb är han också, Inter behöver lite fler snabbare spelare.

Theo Walcott, nöjd då? Dock lär Arsenal aldrig släppa honom.

Något som dock vore intressant, Robinho till Inter!
Citera
2009-02-15, 23:10
Medlem
Amors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Tyvärr så missade jag första biten av andra halvlek på grund av ett viktigt telefonsamtal. den väl ändå?
du har inte hört talats om bärbar telefon?
Citera
2009-02-15, 23:12
Medlem
Amors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Martinao
Vilken match! Och vilken kung Izaghi är! Kommer in och hinner skälla på samtliga domare innan matchen är slut!
.

Jag kan inte annat än älska Pippo. Vilket engagemang och inneboende vilja det finns i den kroppen. För mig är han koncentrerad fotbollsglädje. Jag ser framför mig tioåringen på sjumannaplanen, det är något genuint över honom.

Jag ser hundra gånger hellre Inzaghis euforiska glädje vid ett mål än Henrys hiphop-aktiga nonchanlanta stil.
Citera
2009-02-15, 23:13
Medlem
someuses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tONYbOOi
Vem skulle Ramos peta? Vore väl synd om Inter förstärkte högerbacksplatsen som förmodligen är den mest välfyllda i fotbollens historia, med Zanetti, Maicon och Santon som alla är högerbackar i grund och botten.

Fortsätter Mourinho med 4-3-1-2-uppställningen behöver han först och främst skaffa en spelare som kan diktera tempot på mittfältet, antingen en som tar Stankovics position bakom anfallarna så att Stankovic kan ersätta Muntari längre ner på mittfältet, eller en som tar Muntaris position rakt av och styr spelet därifrån likt Xabi Alonso eller Pirlo(när han var bra).
Ramos petar alla i världen på hback o hmitt. Alves o Maicon är de enda som kan matcha. En kant med Maicon och Ramos vore helt fantastisk i min bok.
Santon e väl vänster?
Citera
2009-02-15, 23:13
Medlem
sebastian_s avatar
Zlatan var ok idag absolut inte mer.Milans backlinje läckte som aldrig för och blir han aväpnad av en 41åring och en full georgier gång på gång 1vs1 kommer han inte kunna göra ett skit på marken mot Vidic och Ferdinand.Det är i dom här matcherna han ska slå dom passningarna Ronaldinho slog mot ett samlat försvar och lyckas med de dribblingarna som Pato lyckas med.

Tyckte annars Milan spelade väldigt bra anfallsmässigt där alla glänste på sitt sätt,även Inzaghi med sin inställning och löpningar. Mest positivt överaskad var jag av Ronaldinho även om farten och viljan inte riktig är där.
Citera
2009-02-15, 23:20
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amor
du har inte hört talats om bärbar telefon?

Nein. Jag använder fortfarande burktelefon. Men det är svårt att hålla en seriös ton i telefon när det sitter fem-sex snubbar från vardera lägger och hetsar varann.

Santon är mig veterligen högerback men fungerar som ni kanske märkt lika bra på vänsterkanten. Han har en mognad i sitt spel som är sällan skådad, den killen kan bli hur bra som helst. Personligen ser jag inte att Inter värvar en högerback då det vore slöseri med pengar och spelarmaterial. Däremot behövs det en målgörare bredvid Zlatan och kanske även en trequartista. Lavezzi eller Hamsik och Quagliarella antar jag hade varit porr för er interistas.

Vad fan ska dom med Navas och Capel till? Finns ingen tanke att spela med yttrar och dessa herrar är väl så utpräglade kantspringare man kan bli?

Tycker även det är tragiskt att Johansson och övriga kommentatorer får stå till sidan när det vankas stormatch. Då passar det för Fjällström och Granqvist att kommentera italiensk fotboll ... kass.
Senast redigerad av 4522 2009-02-15 kl. 23:24.
Citera
2009-02-15, 23:21
Medlem
Amors avatar
Jesper Hussfeldt kan inte vara glad idag. Från att vara Canal+ förstekommentator av italiensk fotboll sitter han idag och hunsas av idioten och Italien-hataren Olof Lundh. Tragiskt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in