2010-03-22, 20:28
  #1909
Medlem
pyro860s avatar
Någon talar osanning


Fy...
Citera
2010-03-22, 22:37
  #1910
Medlem
Gimploos avatar
Haha det är bara Vafasen som har lite udda syn på kvinnor
Citera
2010-03-23, 22:42
  #1911
Medlem
Disembowlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrHolger
Sorry mitt sena svar Disembowler. Reka har jag mest sett skinny tags från den killen men ingen målning som man har lagt på minnesbanken.

Om man fortsätter längs linjen förbi eye och civil målningen mot centralen så fanns där en målning där det stod Cancer (Har för mig han som måla den mamma dog i cancer därav att han skrev så men jag är inte säker) Hur som är det någon som har en bild på den för den är lugnt den grymmast målning och ifyllning jag sett i Malmö.

DrHolger, på tal om fet oldskool. Har du varit i de två tunnlarna vid Elisedal? Den ena som buffades typ 99 och den andra som revs 98? Där bland annat omslaget till Spraykonst fanns?
http://www.dictionaryofaerosolart.net/w_sidor/staffan/staffan_jacobson2.jpg

Massa tunga grejer av målare som idag är helt bortglömda. Om någon har bilder från dessa två tunnlar hade jag varit sjuuuuuuuukt tacksam.
Citera
2010-03-23, 22:45
  #1912
Medlem
Disembowlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vafasen
Om du läste mitt inlägg så ser du att så inte e fallet.
O vi va inte några av dom första heller i Kristianstad.

På tal om det mr. Vafasen, vilka var det första i Krstd?

Jag har inte varit så mycket i trakten men förutom er så har jag sett lite mongo/days/senap/balo/FR/spel av de som är värda att nämna. Dock antar jag att scenen borde funnits där långt tidigare. Fanns det aktivitet på 80-talet?
Citera
2010-03-24, 00:04
  #1913
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Disembowler
På tal om det mr. Vafasen, vilka var det första i Krstd?

Jag har inte varit så mycket i trakten men förutom er så har jag sett lite mongo/days/senap/balo/FR/spel av de som är värda att nämna. Dock antar jag att scenen borde funnits där långt tidigare. Fanns det aktivitet på 80-talet?

Nä inte vad jag vet. Vet inte vilka som va först men några av dom första va Dest, Dildo, Space, Pasic o Flare. Dom första som målade tågtunneln kommer jag inte ihåg vad dom skrev men har för mig att det gjordes tidigt 90-tal. Det va lagligt de dom gjorde i tunneln. 98-99 va det som mest målare här men de va ändå inte särskilt många, liten stad vettu. Nu har jag ingen vidare koll men det ser ut att komma en ny generation vilket e roligt.
Citera
2010-03-24, 11:11
  #1914
Bannlyst
Tänkte bara kolla om någon vet vilken som gjort tunneln vid stärnö skateplanen i Karlshamn (obs blekinge). Finns knappt något kvar förutom lite på sidorna dock.
http://img202.imageshack.us/img202/1033/loawl004.jpg
http://img691.imageshack.us/img691/1674/loawl005.jpg
Antar att det är sent 80 tal / tidigit 90 tal men skulle vara kul om någon helt enkelt råkar veta.
Citera
2010-03-24, 11:59
  #1915
Medlem
Smygrökarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av timCan
Tänkte bara kolla om någon vet vilken som gjort tunneln vid stärnö skateplanen i Karlshamn (obs blekinge). Finns knappt något kvar förutom lite på sidorna dock.
http://img202.imageshack.us/img202/1033/loawl004.jpg
http://img691.imageshack.us/img691/1674/loawl005.jpg
Antar att det är sent 80 tal / tidigit 90 tal men skulle vara kul om någon helt enkelt råkar veta.
Bilderna är ju helt jävla svarta?
Citera
2010-03-24, 12:03
  #1916
Bannlyst
nästan, inte helt. Vet dåliga bilder.
Citera
2010-03-26, 18:35
  #1917
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Disembowler
DrHolger, på tal om fet oldskool. Har du varit i de två tunnlarna vid Elisedal? Den ena som buffades typ 99 och den andra som revs 98? Där bland annat omslaget till Spraykonst fanns?
http://www.dictionaryofaerosolart.net/w_sidor/staffan/staffan_jacobson2.jpg

Massa tunga grejer av målare som idag är helt bortglömda. Om någon har bilder från dessa två tunnlar hade jag varit sjuuuuuuuukt tacksam.

Jepp dom var riktigt tunga och jag kommer i håg dom mycket väl. Hur fan kunde man buffa dom målningarna ???? Det var fan som att fransmännen skulle bränna Mona-Lisa. Så för att svara på din fråga nej tyvärr har jag inte dom fotona men jag hade varit sugen på att se dom igen. Tänkte börja samla på mig lite sköna foto på målningar som finns nu på marknaden så man inte gör samma misstag igen som man gjorde då.
Citera
2010-03-27, 18:37
  #1918
Medlem
de släpper fan aldrig tid o plats för Secret Wars i malmö som e ikväll
kanske ja bara e blind men nån som vet får gärna dela med sej
Citera
2010-03-27, 20:05
  #1919
Medlem
felafels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 91dasa42
de släpper fan aldrig tid o plats för Secret Wars i malmö som e ikväll
kanske ja bara e blind men nån som vet får gärna dela med sej

Vill också veta!
Citera
2010-03-27, 20:23
  #1920
Medlem
felafels avatar
Östra Varvsgatan.

Edit: Kl 22.00
__________________
Senast redigerad av felafel 2010-03-27 kl. 20:25.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in