2010-12-13, 07:43
Medlem
Knäpptyst på facebook

Bara en fundering jag fick.....

När SD kom in i riksdagen så blev alla livrädda.
Det skulle visas t.ex på Facebook att man föraktade alla som hade röstat på dom.
Nu har Sverige utsatts för en terror-attack och folk ska vara rädda på riktigt.
Detta borde ju åxå spridas på t.ex Facebook tycker man ju.....men icke....inte ett pip....är folk verkligen så fega så dom inte ens vågar nämna det?
Citera
2010-12-13, 07:49
Medlem
wearcapeflys avatar
Starta en grupp då. Annars kanske du kan prata om det med dina vänner i telefon?
Citera
2010-12-16, 17:02
Medlem
TWISTRs avatar
..tänkte kolla med någon som vet varför jag får felmeddelande när jag försöker byta mailadress på min profil i facebook. Försöker byta från min gamla hotmailadress till min domänmail. Får felmeddelande som lyder "Ange en giltig e-postadress". Är det möjligt öht att ändra till denna min domänmail eller får man gå tillväga på något speciellt sätt?

/Twist
Citera
2010-12-17, 22:31
Medlem
autostoperkas avatar
Facebook på Flashback

Har sett "Social network" nyligen, och blev fundersam över när spred det sig i Sverige?

Kollade lite här på fb och hittade absolut första inlägg om den, från juni 2006
https://www.flashback.org/sp4357392
eloge åt smooth

när blev ni "med facebook"
Citera
2010-12-17, 22:34
Medlem
NotAGirlCalledBrians avatar
Jag har aldrig haft Facebook. Det är riktigt onödigt, förnedrande, en patetisk tävlan om vem som har mest vänner och status och jag misstänker fan att det ligger någon typ av konspiration bakom Facebook. Någon eller några maktfaktorer använder Facebook för att hålla koll på folket och sprida propaganda.
Citera
2010-12-18, 17:38
Medlem
Woohoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NotAGirlCalledBrian
Jag har aldrig haft Facebook. Det är riktigt onödigt, förnedrande, en patetisk tävlan om vem som har mest vänner och status
Ja.
Citat:
Ursprungligen postat av NotAGirlCalledBrian
jag misstänker fan att det ligger någon typ av konspiration bakom Facebook. Någon eller några maktfaktorer använder Facebook för att hålla koll på folket och sprida propaganda.
Nej.

Kul tanke det där sista, om något skulle det snarare vara ett experiment för att få folk att inse hur beroende de är av bekräftelse, vilket användarna själva väljer att delta i.
Citera
2010-12-18, 18:02
Medlem
Ogilla knapp på facebook?

Visste inte vad jag skulle lägga den men...

Var lägger man till Add-On:en "Ogilla Knappen" på facebook?

Tack på förhand!!

///Andalc
Citera
2010-12-30, 02:28
Medlem
Thundermans avatar
Facebook och angående ett pris

Hej!

Jag har nytt fått meddelande (kan säga det inte är mitt account utan från någon jag känner) som säger att jag vunnit 350 000 USD, alltså USA dollar som pris för att ha varit aktiv på facebook. Kan först och främst bekräfta att den personen har varit väldigt aktiv på facebook. En person vid namn Jessica Phillips som säger sig vara från något kallat "Promo Facebook" har skrivit meddelandet och säger sig vilja veta några uppgifter, såsom ens adress, telefonnummer, jobb, e-mail och så vidare.

Vad jag undrar är om någon mer har fått sådant meddelande, hur seriöst det är, är det någon som bara jävlas eller är det verkligt?

Jag undrar eftersom det verkligen är sant att den personen är aktiv i facebook, hade kunnat säga att den personen som fått meddelandet är inne på facebook flera timmar per dag. Några ideér om detta?

Vem är hon Jessica Phillips?
Citera
2010-12-30, 02:32
Medlem
Illbittings avatar
Be om ett bevis på att hon arbetar som det hon påstår och liknande, det borde vara en start. Låter som en scam enligt mig, på något konstigt sätt...
Citera
2010-12-30, 02:33
Medlem
UAAs avatar
Med 99% sannolikhet en scam. Kontakta facebook och fråga om de har något liknande promo-program.
Citera
2010-12-30, 02:39
Medlem
Thundermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UAA
Med 99% sannolikhet en scam. Kontakta facebook och fråga om de har något liknande promo-program.

Håller med.

Vart kan man kontakta Facebook?
Citera
2010-12-30, 04:21
Medlem
Den tjejen är bedragerska de är samma som Nigeriabreven
som jag får varannan dag lämna absolut inte ut något de är bluff
allt,
lycka till Tjejen är från England
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera